Interieurtopic #3

Oké help. We hebben boven wat moeten schuiven waardoor onze kledingkast nu in de slaapkamer staat, een groot wit pax gevaarte. We hadden een donkergroene muur maar ik besloot dat deze een beetje oker moet worden omdat het contrast te groot was. Maar nu zit t er op en ik vind t echt niet mooi 🥲 Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Op de kast komen overigens nog witte schuifdeuren maar ook die wil ik wel pimpen om als dat wit een beetje te cancellen

3 likes

Wat bedoel je precies met aanpakken? Ik zou namelijk gewoon een andere kleur op de muur doen als je het echt niks vindt?

6 likes

Verf anders het plafond (deels) mee zodat t accent op je bed komt ipv de kast

4 likes

Ik heb m’n werkplek in de woonkamer, maar allebei is niet ideaal als je het mij vraagt. Ik heb geen standaard bureau en bureaustoel. Daar heb ik bewust voor gekozen zodat het wat minder als een werkplek eruit ziet. Ik ruim het wel netjes op en doe m’n extra scherm helemaal naar beneden. Je ziet het nog wel maar valt bijna niet op. Ik heb er ook een grote plant voor staan.

5 likes

@Druppels nouja ik ben bang dat een andere kleur het ook niet perse op lost en zou ook niet weten welke kleur haha

@Sia dat is misschien best een goed idee ja. Ga ik even photoshoppen zo.

Andere vraag, ons bed is het Gjora bed van Ikea en het liefst zou ik die hoge spijlen afzagen. Ik ben alleen bang dat het bed dan z’n verband verliest zegmaar. Iemand wel eens zoiets gedaan?

2 likes

Kun je niet iets aan de stang hangen? Lampjes of planten. Ik vind de kleur op de muur trouwens wel mooi!

4 likes

@seveneleven oh ik vind de kleur wel heel mooi! En zag laatst ergens dat zo’n kast was behangen, was heel mooi!

2 likes

Nee maarja als je deze kleur echt serieus heel lelijk vindt kan je het plafond mee schilderen, planten ophangen en lijstjes aan de muur hangen tot je een ons weegt natuurlijk. Dus als je echt denkt; dit lijkt op kots en ik heb nog nooit zoiets afschuwelijks op de muur gezien zou ik gewoon zoeken naar een andere kleur

13 likes

Bedankt voor de antwoorden! Ik wilde voor optie A gaan, alles in huis gehaald en gisteren de planken gebeitst. Maar had voor de zekerheid ook een stroomkabeldetector gehuurd, en blijkt dat die hele muur zit vol stroomkabels :persevere:. Echt geen doen dit.

2 likes

Leuke kleur!

5 likes

@Druppels oh nee ik bedoel dat alleen een accentmuur het niet voor me oplost ben ik bang haha. Ik lees nu hoe ik het omschreef, beetje vaag inderdaad

@feather ja klopt Flexa! Veel geler dan het kaartje, die was een stuk bruiner dan dit. Zal ook wel door het licht in de kamer komen

Ik ga nu een beetje experimenteel restje terra verf en witte verf erbij mengen zodat het een wat lichtere zand kleur wordt (hopelijk). En misschien zaag ik die spijlen van het bed. Wordt vervolgd haha

1 like

Zijn er dames met een pvc vloer en zouden jullie een foto willen plaatsen van een stukje van je vloer met plint?

Bij ons zit er wat ruimte tussen de vloer en de plint, maar weet niet hoe storend ik dat vind en wat normaal is…

1 like

Weet iemand wat ik hier tegen aan kan plakken?

Iets wat verduisterend werkt en zodat het donker is in de slaapkamer. Raamfolie werkt helaas niet verduisterd dus als iemand iets weet

2 likes

Ik ben even kritisch gaan kijken, op sommige plekken sluit hij perfect aan, op sommige plekken paar mm meer ruimte.

(Deze ruimte is verder nog niet klaar, moet nog worden geschilderd).

2 likes

Bij mij zit er nog een extra plakplint tussen de vloer en de muurplint, ik denk ook omdat er ruimte zat. Maar ik heb hem zelf niet gelegd dus geen idee eigenlijk.

2 likes

Ik heb ook een raam in de slaapkamer deur en heb dit gebruikt omdat ik dit toevallig nog had liggen. Werkt echt top!

Kun je vast ook bij de Gamma, Karwei of Hornbach halen.

3 likes

Degene die de vloer en de plinten bij mij heeft gelegd wilde aan de onderkant niet kitten omdat het snel vies zou worden, maar ik bleef me er zo aan storen dat ik een ander bedrijf heb gebeld. Ze wilden het wel alleen met grijze kit doen dus daar moest ik even aan wennen

Voor:

Na:

Dit was direct na het aanbrengen, nu is de kit wat lichter grijs

De vloer was na twee keer egaliseren nog schots en scheef dus dit was de enige oplossing

Edit: heb even opgezocht hoe duur het was, ik moest €160 betalen voor 20 tot 25 vierkante meter (vaste prijs) inclusief voorrijkosten

1 like

Het is gelukt!!!

foto

Ik wil er denk ik nog een extra plank bij ophangen, maar nu al heel blij met het resultaat (en dat ik geen stroomkabel heb geraakt)
grin:

78 likes

Ik heb witte folie (verduistert niet helemaal), maar vind dat zelf eigenlijk niet supermooi geworden. Je kunt vrij makkelijk het glas eruit halen en vervangen door een houten plaat. Dat wil ik altijd nog doen, maar komt er nooit van.

2 likes

Welke kleur pvc hebben jullie op de vloer liggen?

Nog bedankt voor de tip waar jullie de vloer hebben gehaald. Wij gaan waarschijnlijk het zelfde bedrijf (vl.oeren van ba.rt) onze vloer laten leggen. Vonden het tot nu toe het fijnste bedrijf waar wij zijn gaan kijken.

3 likes