Interieurtopic #3

Oh ik zou trouwens zoeken op Farrow & Ball green colors zodat je daar inspo op doen. F&B verf kun je gewoon bij je lokale gamma in huismerk laten mengen, je hebt alleen de kleurnaam nodig.

2 likes

Oh wow zit nu op de Farrow and Ball site te kijken, wat een mooie kleuren! Dankjewel voor de tip.

2 likes

Ja ze hebben echt hele mooie kleuren! Ik zou als je als je een mooie kleur vindt googlen op deze kleur en eventueel op insta op de kleurnaam als hashtag zoeken. Dan zie je altijd wel een beetje hoe hij er uit ziet op de muur.

2 likes

Ik denk dat eucalyptus wel heel mooi zal staan! Wordt het je werkkamer en zit je er elke dag? Dan zal ik voor een lichte, warme kleur gaan. Ik merk nu zelf dat mijn werkkamer in de winter toch wat donker oogt (ondanks dat het een lichte kamer is). Mocht je er niet heel vaak zitten, dan zou ik voor een donkere kleur gaan. Misschien iets hier van (of zelfs een combinatie van kleuren)?

image

4 likes

Goede tip! Ik heb gelijk een tester besteld voor een kastje dat wij nog hebben staan.

3 likes

In de categorie lichtere groene kleuren kan ik Sage green van Little Green ook nog aanraden! Staat heel mooi op de muur maar mijn kamer ligt wel op het noorden en heeft weinig zon dus wellicht dat hij in jullie kamer nog wat lichter opdoet.

3 likes

Ik heb een warmtepomp met vloerverwarming, geen gas. Beneden hebben wij een houten vloer (gelijmd), boven gewoon laminaat met een geleidende ondervloer. Het wordt prima warm, ik betaal € 70 per maand aan Eneco voor 150+ m2. Als jij laminaat wil zou ik lekker laminaat nemen en wel even goed kijken naar een geschikte ondervloer.

6 likes

Naast groen zou ik :eggplant: turquoise en heel donkerblauw mooi vinden.

1 like

@vuilnisglitter Wilde dit ook zeggen! Heb zelf in de woonkamer een donkerblauwe muur en heb ook wel het een en ander aan goud.

1 like

Ik ben op zoek naar een nieuw bed, maar kom er nog niet uit. Ik wil graag een simpel bedframe. Er zijn een aantal houten frames die ik mooi vind, maar er is ook een licht eiken vloer, ben bang dat dat niet mooi staat. Iemand tips waar ik naar kan kijken? Of ideeën voor andere materialen, wat misschien beter combineert met de eiken vloer? Van die stoffen bedden vind ik echt niet mooi.

Een frame van hout in een kleur? Ik vind de auping auronde een mooi frame hebben. Die wordt ook op verschillende plekken herspoten (in kleur naar keuze) tweedehands verkocht.

1 like

Ja, die had ik idd gevonden! Zoiets zou ik wel willen, maar vindt mijn vriend niks. De sukkel.

Edit: nog eens laten zien en zijn woorden zijn ‘dat vind ik echt een hoop geld voor een lelijk bed’ :woman_shrugging:

Dus nu wacht ik op een tegenvoorstel.

4 likes

Haha auping slaapt wel heerlijk (sinds 1,5 jaar een boxspring van daar hmmmmm).

3 likes

Ik ben zelf nog steeds heel blij met m’n bed van Made, model Kano. Misschien past dit bij jouw omschrijving?
De contouren van het bed zijn wat breder dan de poten (? zie het plaatje haha) waardoor de poten niet tegen de verwarmingsleidingen & stopcontacten aan staan. Vind ik een groot voordeel.

6 likes

Heeft iemand overigens ervaring met een balkon + katten? Ik ga straks 6 hoog wonen en zou graag een kat willen aanschaffen. Mijn balkon is heel lang en loopt door tot mijn woonkamer. Gaas is daarom geen doen, het lijkt dan net alsof ik in een gevangenis leef als ik mijn woonkamer raam uit zal kijken.

3 likes

Vrienden van mij hebben dezelfde situatie en laten de katten nooit op het balkon. Zelf zitten ze ook daardoor ook zelden op het balkon.

2 likes

Kun je niet t balkon in de lengte nog afscheiden? Dat ze maar op deel van t balkon kunnen?

3 likes

Het ligt ook een beetje aan je katten, maar wij hadden van dat riet rondom het balkon zodat ze niet tussen de spijlen konden. Dat was voor ons voldoende want onze katten gingen niet eroverheen springen ofzo. Wij deden het wel vooral als we erbij waren niet los.

3 likes

Zo’n doorzichtig kattennet is bijna onzichtbaar, nou ja oke misschien niet onzichtbaar, maar echt niet spijlen-gevangenis-achtig, en veiligheid voorop toch?

4 likes

Wij willen een witte hordeur aanschaffen en dan in de zomermaanden installeren en in de koudere maanden weer weghalen. Dan kan de balkondeur gewoon open en wij erdoor heen, maar de katten niet op het balkon.

2 likes