Interieurtopic #3

Ja laptop met extra scherm. Vind zo’n inklapding wel een goed idee omdat je dan na werktijd niets meer ziet, maar ik ben zo iemand die niet normaal kan blijven zitten en met een arm op mijn bureau leunt. En zo’n uitklapding breekt dan misschien af haha

Ik wil een wandrail ophangen met donkerhouten planken (dit idee https://pin.it/6zzxjg2 Pinterest)

Maar ik twijfel wat mooier is; optie a waarbij de rails in bijna de gehele lengte worden opgehangen en de planken dus wel wat smaller zullen zijn. Zoals dit;

Of optie b waarbij de planken breder zijn maar alleen op het bovenste deel worden gehangen (voordeel is dat daaronder dan een lp trolley past).

• Optie A
  • Optie B

0 stemmers

2 likes

Ik had er zo een en die had uitschuif dingen onder had blad, dus twee balkjes die het blad ondersteunen, dat was heel stevig!

Deze heeft ook van die balkjes

https://www.laredoute.nl/ppdp/prod-324394538.aspx?dim1=4&dim2=1&cod=PSN00126017NL&gclsrc=aw.ds&kard=1&kClkId=220121111753634486&kVsId=211115092715678916&gclid=CjwKCAiA0KmPBhBqEiwAJqKK4wXGqFtb0wKsTBrM6stkShGEVpPX1ADzWsCVmS5TkBVsPClAziRc_BoCkbAQAvD_BwE

Als je blij plaatjes een beetje kijkt hoe het er onder de klep uitziet dan zie je t wel of t versteviging heeft

3 likes

bij mijn oldschool secretaire dient de bovenste lade als rustplank voor de klep! dus die trek je dan uit om meer stevigheid te bieden.
je kan dan prima met je armen erop leunen/hangen

ik vind het alleen voor lange werkdagen geen geschikt bureau

3 likes

Leuk idee met die trolley eronder, ik heb verkeerd gestemd 🥲

3 likes

Je zou ook over de hele wand planken kunnen doen, dus van onder naar boven, maar dan onderaan net iets smallere planken dan boven.

2 likes

Ik denk dat allebei mooi is, maar die onderste optie vind ik net wat “spannender”, dan kan je ook nog echt wat anders/leuks doen (plant, lamp, beeld, zitkussen, stoel weet ik veel) met die onderste helft zonder dat het te erg je kamer in komt

3 likes

verdomme, de buffetkast die ik op het oog had is ineens 140 euro duurder geworden.

1 like

Ik had vroeger zilverkleurig kippengaas en dat viel eigenlijk niet zo hard op omdat het van die kleine gaatjes en dunne draad was. Dus misschien is dat een optie? Afhankelijk van de kleur van je balkon kan je voor groen/metaalkleurig kiezen?
Edit: Ik besef nu dat het bij mij om een hond ging en dat je met een kat misschien ook iets moet hebben zodat ze niet òver de balkonreling gaan, daar kan ik niet mee helpen, sorry :see_no_evil:

1 like

Ik heb ook een dit of dat vraag! We willen een nieuwe bank, en een nieuwe kleur op de muur. De muur ben ik wel over uit (denk ik), maar de bank vind ik lastig.

Een lichte bank

Of een bruine bank

• Lichte bank
  • Bruine bank

0 stemmers

Uiteindelijk zou ik ook een andere, warmere vloer willen. Maar we beginnen met de muur en de bank tot het schip met geld langskomt.

1 like

Ik heb een stoomapparaat kunnen lenen van iemand en daarmee is het gelukt! Heb het eerst getest op de onderkant van het kussen en dat ging goed. Het kostte me een paar uur, maar geen melkvlek meer te zien :slight_smile: Maar alsnog bedankt voor de tips!

10 likes

Ik heb mijn bureau in de slaapkamer. Wil niet aan mijn werk herinnerd worden wanneer ik op de bank zit of aan m’n keukentafel eet, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Heb 10 maanden aan mijn keukentafel gewerkt en werd er gek van.

2 likes

Oké help. We hebben boven wat moeten schuiven waardoor onze kledingkast nu in de slaapkamer staat, een groot wit pax gevaarte. We hadden een donkergroene muur maar ik besloot dat deze een beetje oker moet worden omdat het contrast te groot was. Maar nu zit t er op en ik vind t echt niet mooi 🥲 Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Op de kast komen overigens nog witte schuifdeuren maar ook die wil ik wel pimpen om als dat wit een beetje te cancellen

3 likes

Wat bedoel je precies met aanpakken? Ik zou namelijk gewoon een andere kleur op de muur doen als je het echt niks vindt?

6 likes

Verf anders het plafond (deels) mee zodat t accent op je bed komt ipv de kast

4 likes

Ik heb m’n werkplek in de woonkamer, maar allebei is niet ideaal als je het mij vraagt. Ik heb geen standaard bureau en bureaustoel. Daar heb ik bewust voor gekozen zodat het wat minder als een werkplek eruit ziet. Ik ruim het wel netjes op en doe m’n extra scherm helemaal naar beneden. Je ziet het nog wel maar valt bijna niet op. Ik heb er ook een grote plant voor staan.

5 likes

@Druppels nouja ik ben bang dat een andere kleur het ook niet perse op lost en zou ook niet weten welke kleur haha

@Sia dat is misschien best een goed idee ja. Ga ik even photoshoppen zo.

Andere vraag, ons bed is het Gjora bed van Ikea en het liefst zou ik die hoge spijlen afzagen. Ik ben alleen bang dat het bed dan z’n verband verliest zegmaar. Iemand wel eens zoiets gedaan?

2 likes

Kun je niet iets aan de stang hangen? Lampjes of planten. Ik vind de kleur op de muur trouwens wel mooi!

4 likes

@seveneleven oh ik vind de kleur wel heel mooi! En zag laatst ergens dat zo’n kast was behangen, was heel mooi!

2 likes

Nee maarja als je deze kleur echt serieus heel lelijk vindt kan je het plafond mee schilderen, planten ophangen en lijstjes aan de muur hangen tot je een ons weegt natuurlijk. Dus als je echt denkt; dit lijkt op kots en ik heb nog nooit zoiets afschuwelijks op de muur gezien zou ik gewoon zoeken naar een andere kleur

13 likes