Stap 1 is altijd de stroom van het lichtpunt afhalen (of door de groep uit te schakelen, of alle groepen uitschakelen).
Er staat net niet op het plaatje hoe het er bij het plafond uitziet, maar ik ga er vanuit ongeveer zo:
Jij hebt ongeveer dit plaatje op je centraaldoos zitten (het zit op de foto wat onder de spac/verf, dat kun je er af wrijven, maar het is niet nodig het hele plaatje kaal te maken, als je de schroefgaatjes maar kan vinden):
Je kijkt in jouw lamp hoe de aansluiting eruit ziet, soms is het zo met een ijzeren plaatje:
Dan schroef je dat ijzeren plaatje vast in de schroefgaatjes van het witte plaatje. Dit is vaker bij plafondlampen, dus ik verwacht het bij jouw lampen niet direct.
Ik denk dat het in jouw lampen zo zit:

Dan maak je het snoer op lengte met dat witte plastic dingetje, dat dingetje hang je aan het zilveren haakje in het witte plaatje aan je plafond.
Dan sluit je de snoeren op elkaar aan, soms zit er een kroonsteentje bij je lamp, anders moet je die los kopen. Je maakt met een kleine schroevendraaier de schroefjes van het kroonsteentje wat los, zorgt dat je de draadeinden er stevig induwt (geen blote draad meer zichtbaar laten) en dan draai je het schroefje terug aan. Je doet blauw tegenover blauw, zwart tegenover zwart en groengeel als die in je lamp ook aanwezig is tegenover groengeel, anders buig je de groengele draad uit je plafond gewoon om zodat hij uit de weg is, daar komt nooit stroom op.
Dan even testen of het zo werkt met de stroom er terug op, als alles werkt stroom er weer af. Dan hebben de meeste lampen een systeem waarbij je het plafondkapje omhoog houdt door een schroefje aan te draaien rondom het snoer, maar dat moet je even bekijken in jouw lamp, wijst zich meestal vanzelf. Zorgen dat alle draden netjes binnen het kapje vallen, kapje vastzetten en de stroom er weer op, klaar!