Interieurtopic #3

Hahaha hier moest ik echt even om lachen, zie echt zo’n jongen voor me met van die 90s stekels met mega veel gel erin

image

13 likes

Bedankt voor de antwoorden! Ik wilde voor optie A gaan, alles in huis gehaald en gisteren de planken gebeitst. Maar had voor de zekerheid ook een stroomkabeldetector gehuurd, en blijkt dat die hele muur zit vol stroomkabels :persevere:. Echt geen doen dit.

2 likes

Leuke kleur!

5 likes

@Druppels oh nee ik bedoel dat alleen een accentmuur het niet voor me oplost ben ik bang haha. Ik lees nu hoe ik het omschreef, beetje vaag inderdaad

@feather ja klopt Flexa! Veel geler dan het kaartje, die was een stuk bruiner dan dit. Zal ook wel door het licht in de kamer komen

Ik ga nu een beetje experimenteel restje terra verf en witte verf erbij mengen zodat het een wat lichtere zand kleur wordt (hopelijk). En misschien zaag ik die spijlen van het bed. Wordt vervolgd haha

1 like

Zijn er dames met een pvc vloer en zouden jullie een foto willen plaatsen van een stukje van je vloer met plint?

Bij ons zit er wat ruimte tussen de vloer en de plint, maar weet niet hoe storend ik dat vind en wat normaal is…

1 like

Weet iemand wat ik hier tegen aan kan plakken?

Iets wat verduisterend werkt en zodat het donker is in de slaapkamer. Raamfolie werkt helaas niet verduisterd dus als iemand iets weet

2 likes

Zwarte raamfolie? Werkt absoluut verduisterend, zie 0,0 licht meer. Bij de Gamma gehaald.

Wij hebben ook eens slaapkamerraampjes in de deur zwart gelakt met verf, werkte ook prima.

3 likes

Ik ben even kritisch gaan kijken, op sommige plekken sluit hij perfect aan, op sommige plekken paar mm meer ruimte.

(Deze ruimte is verder nog niet klaar, moet nog worden geschilderd).

2 likes

Bij mij zit er nog een extra plakplint tussen de vloer en de muurplint, ik denk ook omdat er ruimte zat. Maar ik heb hem zelf niet gelegd dus geen idee eigenlijk.

2 likes

Ik heb ook een raam in de slaapkamer deur en heb dit gebruikt omdat ik dit toevallig nog had liggen. Werkt echt top!

Kun je vast ook bij de Gamma, Karwei of Hornbach halen.

3 likes

Degene die de vloer en de plinten bij mij heeft gelegd wilde aan de onderkant niet kitten omdat het snel vies zou worden, maar ik bleef me er zo aan storen dat ik een ander bedrijf heb gebeld. Ze wilden het wel alleen met grijze kit doen dus daar moest ik even aan wennen

Voor:

Na:

Dit was direct na het aanbrengen, nu is de kit wat lichter grijs

De vloer was na twee keer egaliseren nog schots en scheef dus dit was de enige oplossing

Edit: heb even opgezocht hoe duur het was, ik moest €160 betalen voor 20 tot 25 vierkante meter (vaste prijs) inclusief voorrijkosten

1 like

Het is gelukt!!!

foto

Ik wil er denk ik nog een extra plank bij ophangen, maar nu al heel blij met het resultaat (en dat ik geen stroomkabel heb geraakt)
grin:

78 likes

Ik heb witte folie (verduistert niet helemaal), maar vind dat zelf eigenlijk niet supermooi geworden. Je kunt vrij makkelijk het glas eruit halen en vervangen door een houten plaat. Dat wil ik altijd nog doen, maar komt er nooit van.

2 likes

Welke kleur pvc hebben jullie op de vloer liggen?

Nog bedankt voor de tip waar jullie de vloer hebben gehaald. Wij gaan waarschijnlijk het zelfde bedrijf (vl.oeren van ba.rt) onze vloer laten leggen. Vonden het tot nu toe het fijnste bedrijf waar wij zijn gaan kijken.

3 likes

Nog bedankt voor de beddentips, @Zaza en @Feather!

Uiteindelijk een keuze gemaakt, wordt deze:

8 likes

Ah leuk om te horen, wij waren heel blij met hun. Wij hebben de Therdex 6041. Als je wilt kan ik nog wel een duidelijkere foto sturen via DM?

2 likes

Die kleur staat ook op ons lijstje samen met een aantal andere. Een extra foto zou heel fijn zijn!

Domme vraag hoor maar ik heb nieuw bestek besteld en ik vind het zo groot? Is jullie bestek ook zo groot? Als ik het vergelijk met mijn huidige bestek van de Hema denk ik jeetje die lepel is echt mega.

1 like

Vind dit een lastig referentiekader met alleen dat bestek naast elkaar :grimacing:.

10 likes

Mijn man en ik hebben allebei 2 linkerhanden, raamfolie kunnen we al niet recht plakken. Dus wij hebben hout op maat laten zagen (ook dat niet eens zelf gedaan) en dat werkt goed! Natuurlijk hadden we wel weer moeite met dat raampje eruit halen, maar uiteindelijk is het gelukt.

2 likes