Interieurtopic #3

Ja ik vind het wel groot. Ik heb van het ah spaarbestek ook het voorgerechtenbestek genomen en niet het normale

1 like

Ik vind dit wel groot ja. Sowieso vorken en lepels die zo gigantisch zijn toch helemaal niet fijn in gebruik?

3 likes

Heel leuk!!

1 like

Aah, ja bij ons zijn de plinten inderdaad zoals de meeste foto’s hier en ook nieuwbouw. Vloerenman gaf het ook aan dat het komt omdat de muren scheef staan maar had nog nooit een pvc bij iemand anders gezien dus wilde even kijken of ik niet belazerd werd. :see_no_evil:

2 likes

Ik heb net mijn studio opgeleverd en zo ziet het plafond eruit

Hoe krijg ik hier nou ooit een lamp in/aan? Wat moet ik daarvoor kopen? Ik had hier niet op gerekend

2 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe plekje! Het lijkt er op of er zo’n plaatje onder het spuitwerk/verf zit:

Als het goed is, kun je in die gaatjes schroeven vast zetten.

2 likes

Oke dus schroeven van een leuke lamp en dan een peertje erin? En wat moet ik met die draadjes?

2 likes

aan je lamp zitten ook draadjes, vaak kan je daar gewoon de kleuren matchen of er staan symbolen die bij elke kleur horen. Geel is aarde, die heeft niet elke lamp en laat je er dan buiten.

5 likes

Ja vaak zit er bij een hanglamp bijv een metalen strookje, soort uitgerekte U, die je daar in kunt schroeven en dan aan het kapje van de lamp vast kunt maken. De draadjes kun je dan in een kroonsteentje schroeven die waarschijnlijk al bij je lamp zit. Moet je alleen even kijken dat je de kleurtjes op de juiste manier koppelt.

3 likes

Ahh ja thanks! Ik vind lampen zo ingewikkeld maar ik ga gewoon leuke dingen kopen en mn vader lief aankijken

5 likes

Ik vind dit soort dingen ook mega ingewikkeld. Mijn vriend ook trouwens, die heeft een keer flink een stroom-optater gekregen van die draadjes. Dus als je het niet aandurft zou ik er niet aan beginnen eerlijk gezegd. Volgens mij moeten ze voor de veiligheid ook eigenlijk van die kroontjes bevatten.
Je mag geloof ik niet 2 draadjes tegen elkaar houden of tegelijk vasthouden ofzo. Of sowieso eerst even de hoofdschakelaar omzetten misschien?
Vervelende is ook dat dit soort dingen altijd boven je macht gebeuren zodat je niet op je gemak 15 min met je handen boven je hoofd staat te frotten met gevaar voor eigen leven.

3 likes

Daarom moet je de stroom er af halen, dan kan er niet zo veel mis gaan toch?

20 likes

Ik zou Sowieso de stroom eraf halen hahaha

5 likes

Sluit ik me bij aan! Zijn ook goede filmpjes over te vinden om het vast eens te bekijken maar voor de zekerheid is een paar extra ogen wel fijn denk ik

3 likes

Ik vind het kut dat als hij er dan is we in een donkere studio beginnen. Maar het is niet anders :frowning:

Kan je niet een tafellamp meenemen met een stekker? Of vragen of je vader dat kan meenemen

Oh ja ik heb wel wat kleinere lampjes. Nou ja ik moet ook niet zeuren en het komt wel goed maar ff een dompertje. Dank jullie voor al het advies!!

2 likes

Kans is wel aanwezig dat die lampjes het ook niet doen als je de stroom eraf haalt, waarschijnlijk zitten ze in dezelfde groep. Er zijn wel bouwlampen op accu, misschien heeft je vader die toevallig?

3 likes

Misschien heeft je vader een multimeter? Dan kun je kijken welke groep je uit moet zetten zodat de lampaansluiting zonder stroom komt, en dan kun je in een andere groep een lamp aansluiten (evt met verlengsnoer).

1 like

Ik heb dit ook, nul verstand van, mijn vader heeft het gefixt. Maar ik heb bij geloof ik de praxis van die lampen gehaald waar je niet zo’n peertje voor nodig hebt. Die kunnen hier ook op (durf alleen niet te zeggen hoe, dus misschien heb je hier niks aan sorry haha) en geven gewoon goed licht

1 like