Nouja dan kunnen we met dat andere licht eerst even de essentiële dingen doen en daarna die lampen dacht ik, of duurt dat maar even?
Je kunt hier heel makkelijk een verhuisfitting even ophangen, dat lukt ook wel met licht van je telefoon…
Dan kun je de lamp zelf gewoon een keer overdag ophangen.
Zo ziet zo’n verhuisfitting eruit wat @Nova noemt:
Dat is dus heel easy even de draadjes in dat bakje doen (klein schroefje losdraaien aan de zijkant en dan weer aandraaien zodat het draadje er tussen geklemd wordt). Wij wonen hier al meer dan een jaar en hebben dus op sommige plekken nog steeds alleen zo’n peertje hangen haha.
Ik heb het laatst ook voor het eerst een lamp opgehangen (deed m’n vriend altijd) maar het was echt makkelijk!
Oh top! Ja het meisje zegt nu dat ze niet eens weet of er wel kroonsteentjes ofzo opzitten, dat moet ik dus ook nog gaan kopen… en moet je dat boren? Want dat mag ik niet…
Aan verhuisfitting zitten vaak kroonsteentjes en match je gewoon zwart en zwart en blauw met blauw. Een verhuisfitting hoef je zeker niet te boren, die is heel licht en hangt gewoon aan die draden. Is echt heel makkelijk, maar je moet wel de stroom eraf halen natuurlijk.
En daarna moet ik wel ff boren dus? Oke dan ga ik hier naar kijken. Super bedankt!
Dit is een handige schroevendraaier om te hebben: Profile spanningszoeker 100-250V 14cm transparant
daarmee kan je de draadjes vastzetten.
Iemand die eerder reageerde dacht dat er een doos in het plafond verwerkt zit waar je het een en ander in vast kan zetten. Vaak heb je een beugel bij een plafondlamp die je als eerste vastzet en die kan je soms vastzetten op gaten die al in die doos zitten
Jaa dat dacht ik zelf ook maar de vorige bewoonster weet het niet… maar ik heb net gebeld en de complexbeheeder komt even met me meekijken zodat ik alles in huis heb!! Dankjulliewel
Wat voor lamp wil je ophangen? Als je er al 1 hebt uitgezocht kan ik je zeggen hoe je hem moet ophangen, als ik nu iets uitleg wordt het een vaag verhaal omdat het bij elk type lamp net een beetje anders is.
Het ophangen van een lamp is ook echt zoiets wat je een paar keer gedaan moet worden om het precies te snappen en daarna heb je hier nooit meer zorgen om. Succes!
wat aardig!
Ik heb deze
En deze
Ik heb die onderste ook en die is megaaaa mooi! Ook het patroon op de muren s’avonds krijg ik altijd complimenten over!
Ah yess blij mee dan!! Die gaat in de woonkamer en die animal in het keukentje en dan moet ik nog iets voor de badkamer
Stap 1 is altijd de stroom van het lichtpunt afhalen (of door de groep uit te schakelen, of alle groepen uitschakelen).
Er staat net niet op het plaatje hoe het er bij het plafond uitziet, maar ik ga er vanuit ongeveer zo:
Jij hebt ongeveer dit plaatje op je centraaldoos zitten (het zit op de foto wat onder de spac/verf, dat kun je er af wrijven, maar het is niet nodig het hele plaatje kaal te maken, als je de schroefgaatjes maar kan vinden):
Je kijkt in jouw lamp hoe de aansluiting eruit ziet, soms is het zo met een ijzeren plaatje:
Dan schroef je dat ijzeren plaatje vast in de schroefgaatjes van het witte plaatje. Dit is vaker bij plafondlampen, dus ik verwacht het bij jouw lampen niet direct.
Ik denk dat het in jouw lampen zo zit:
Dan maak je het snoer op lengte met dat witte plastic dingetje, dat dingetje hang je aan het zilveren haakje in het witte plaatje aan je plafond.
Dan sluit je de snoeren op elkaar aan, soms zit er een kroonsteentje bij je lamp, anders moet je die los kopen. Je maakt met een kleine schroevendraaier de schroefjes van het kroonsteentje wat los, zorgt dat je de draadeinden er stevig induwt (geen blote draad meer zichtbaar laten) en dan draai je het schroefje terug aan. Je doet blauw tegenover blauw, zwart tegenover zwart en groengeel als die in je lamp ook aanwezig is tegenover groengeel, anders buig je de groengele draad uit je plafond gewoon om zodat hij uit de weg is, daar komt nooit stroom op.
Dan even testen of het zo werkt met de stroom er terug op, als alles werkt stroom er weer af. Dan hebben de meeste lampen een systeem waarbij je het plafondkapje omhoog houdt door een schroefje aan te draaien rondom het snoer, maar dat moet je even bekijken in jouw lamp, wijst zich meestal vanzelf. Zorgen dat alle draden netjes binnen het kapje vallen, kapje vastzetten en de stroom er weer op, klaar!
Dankjewel!! Dit is echt super
Heeft iemand nog een tip voor grote ronde vloerkleden?
Ik ken volero en rugvista al…
Wehkamp of Loods5 al geprobeerd?
Online wel ja, ik ga volgende week in de winkel van Loods5 kijken.
Hij moet namelijk best groot zijn +220 cm denk ik…
Trendcarpet
Floorpassion heeft ook ronde kleden.