Interieurtopic #3

Volgens mij heb je al gekozen! De bovenste lijkt me een leuke keus. Je zou ook nog naar een vintage paul cadovius of string kast kunnen zoeken. Dan kan je er een zoeken met schuifdeurtjes

2 likes

Als je op Instagram zoekt naar het account project.0251 dan kun je wat voorbeelden vinden van deze kleur. Zag dat deze jongen die kleur onlangs in de hal en woonkamer had gedaan, ziet er mooi uit!

4 likes

Wij hebben veel plafondhoge ramen, dus er blijft niet heel veel muur over. En een muur wil ik graag behang.
Wil denk dan inderdaad skimming stone op alle plafonds.

Heb je een foto hoe sulking room pink in het echt is? Als het maar niet te roze wordt, dan vindt m’n vriend dat minder leuk haha. Maar hij is kleurenblind en vindt oudroze al snel beige :ok_hand:

1 like

Ok, ben ik weer met mijn pvc vloer vraag. Kan het/hoort het dat je bij een verlijmde vloer hier en daar wel een naad zichtbaar kan zien? Het is niet overduidelijk maar het viel mij op 2 stroken op, is het dan niet goed gelegd of is het wel gebruikelijk?

1 like

Is het geen lijmrest? Wij hadden beneden op sommige plekken ook lijnen, maar dat waren lijmresten waar de lijm dus wat omhoog was gekomen. Ging er met een doekje en goed wrijven af.

Als je twijfelt zou ik trouwens een foto maken en even mailen naar het bedrijf die het heeft verzorgd.

1 like

Iemand goede tips voor het schilderen van een dichte trap? Wij doen de tredes niet ivm traprenovatie met pvc, maar al het andere moet wel geschilderd worden. Is het binnen 2 dagen te doen? (eerste dag schuren en grondverf, tweede dag lakken)

We kiezen voor wit: ik heb voor de kozijnen flexa gebruikt maar vond de dekking hier van echt tegenvallen dus moet sowieso kijken naar een ander merk verf.

1 like

Wat zit er nu op de trap? Wij hadden vloerbedekking en daaronder zat lijm en tape en het heeft zooo lang geduurd om dat er af te krijgen, en eigenlijk ben ik nog niet tevreden. Het schuren en lakker moet wel lukken denk ik, afhankelijk van de droogtijd. Als je de tredes niet hoeft te verven kun je ook nog over de trap lopen, dus dat scheelt ook veel tijd. We hebben de tredes om en om gedaan zodat we nog naar boven konden.

We hebben trouwens histor traplak gebruikt, die is antislip, maar dat heb je niet nodig denk ik als je alleen de zijkanten en stootborden doet. Ben ook niet super tevreden over de histor lak, want we hebben al best veel beschadigingen op de tredes en hij is 2,5 jaar geleden geschilderd…

2 likes

Het is al een keer geverfd, in een soort van geel/creme/wit achtige kleur wat vroeger hip was. Denk dat er vooral veel schuurwerk gedaan moet worden: overal zitten bobbels en oneffenheden, maar omdat het inderdaad enkel de zijkanten en stootranden zijn merk je dat ook weer niet heel erg.

Heb je het ook eerst met grondverf gedaan? Of direct begonnen met lakken?

@Feather Goede tips! De treden hoeven wij gelukkig niet te verven omdat we daar nog pvc over gaan aanbrengen. Denk dat het schuren het meeste werk gaat zijn, maar ook wel de lagen aanbrengen van het verf. Goede tip van die dekking: die kende ik niet. Denk wel dat bij flexa (houtverf) je dan wel aan iets van 4 tot 5 lagen zit… Ik heb toen de deuren ermee geschilderd en ben na 3 lagen opgehouden omdat ik er zo klaar mee was, maar het had idd voor de beste dekking nog wel een laagje gekund.

1 like

Wij zijn echt al weken bezig met een traprenovatie :see_no_evil: Maar goed, we hebben dan ook wel weinig tijd gehad/genomen. Wij hebben eerst tapijt eraf gehaald, toen de lijmresten in meerdere fases (echt een enorme rotklus). Afgelopen weekend geschuurd, dat ging redelijk snel. Nu hoeven we hem ā€˜alleen nog maar’ te schilderen maar ik moet even checken of we dan nog grondverf moeten doen of dat ik een all-in-one gekocht heb.

2 likes

Oh dat scheelt idd wel! Wij hebben alles een paar keer met afbijt moeten behandelen en daarna geschuurd. Alle gaatjes opgevuld en de randen gekit. Daarna alles ontvet en toen 2 lagen histor, volgens mij was de grondverf niet nodig. We gaan dit jaar de trap wel nog een keer (licht) schuren en lakken omdat we ons huis gaan verkopen, dan ziet alles er weer wat beter uit. Maar ik zou idd de tips van @Feather meenemen en een extra laag aanbrengen.

2 likes

Ik zie er ook zo tegen op… Maar wat we nu hebben vind ik ook geen gezicht en als we niet geschilderd hebben kunnen we niet door met de pvc aanbrengen, dus ik moet wel :sob:

Dit lijkt op een witte Billy boekenkast van Ikea met half glazen deurtjes.

9 likes

Volgens mij

6 likes

Klopt, dat is m precies

Wij komen in de afwerkfase van onze verbouwing (eindelijk) en moeten nu keuzes maken over kleur ect ipv saaie dingen (waar komt het stopcontact ;)). Maarrrr ik kom er echt niet uit voor de woonkamer/keuken.
We hebben een lange muur die dadelijk de 2 ruimtes met elkaar verbindt. Deze willen we graag een kleur geven om er een geheel van te maken. De woonkamer heeft een naturel houten vloer, gordijnen met grijze & gele bloemen print en petrol kast (kast gaat vermoedelijk geschilderd worden omdat anders een goede match bijna niet te doen is). De woonkeuken heeft een beton vloer, donkerblauwe kastjes met zwart staal accenten in de keuken & tafel (houten blad).
We hadden eerst een felle rood/roze tint op het oog maar dat wordt me veel te heftig. Nu neig ik naar wat warm/beige achtings, maar vind het zo lastig om het voor me te zien. Iemand nog goeie ideeën voor kleuren of überhaupt 2 ruimtes aan elkaar verbinden?

1 like

Als je het zo beschrijft zou ik inderdaad gaan voor kleuren met een gele ondertoon. Dus zoek eens bij gele kleuren, maar ook creme/naturel, met gele ondertonen, Dat geeft wat warmte in de keuken en sluit aan bij de woonkamer. Rood/roze zou inderdaad een introductie van een nieuwe tint zijn.
Kijk een bij Farrow & Ball, Vesting, Little Green voor inspiratie.

even een paar opties:

2 likes

Ik heb vandeweek jouw stories gezien, het roze/rode is erg mooi maar ik snap dat het wat veel wordt. Zoals @TanteBetje al zegt zou ik meer naar het gele toe gaan, die kleur uit je gordijnen als uitgangspunt pakken. Dayroom yellow van F&B vind ik heel mooi als zachtgeel maar geen idee of die in dezelfde geel valt als je gordijnen.
En misschien dan de petrol kast meer naar het donkereblauw van je keuken trekken? Dan heb je dezelfde kleurfamilies in de ruimtes.

5 likes

Wij hebben new white en matchstick als neutrale kleuren! Vind dat erg mooi. Hebben ook een gele ondertoon.

3 likes

Oh die zien er mooi uit! Heb je een foto van matchstick op jullie muur?

1 like

Ik app je!

1 like