String heeft nieuw ook kastonderdelen met schuifdeurtjes @zwaardvis! Dan zou je een volledige grote kast kunnen samenstellen waarbij je meerdere elementen combineert. Wij hebben sinds kort een bureaucombinatie van String staan en ik vind het héél mooi
Oh thanks, zien er mooi uit deze kleuren! Ik was al bij Farrow & ball aan het kijken, maar die andere merken ga ik ook checken.
@Hetty Ja, echt mooie kleuren maar idd, een nieuwe kleur erbij is teveel. De kast in dezelfde blauwtint is ook een goede!
Had weer even nieuwe inzichten nodig haha. Met al die keuzes kun je zo vastlopen
Ik vind hem dan nog steeds mooi! In het licht is hij wat meer beige/taupe en in het donker iets grijziger. Maar het is inderdaad heel smaakgevoelig. Vond skimming stone op de foto die gedeeld werd ook heel mooi, mooier dan wat ik online zag. Lastig te zien soms!
Ik zoek een zwarte lijst voor een poster van 720x1020 mm. Iemand nog een tip voor een enigszins betaalbare optie?
Heeft iemand hier een balkon zonder balkon van bovenburen erboven? Dat krijg ik dus en het is op het zuiden. Ik weet niet zo goed of een parasol nou zo’n goed idee is. Die voet verzwaar je natuurlijk, maar toch, moet niet hebben dat dat ding naar beneden waait ofzo. Een luifel die je tussen de grond en het balkon van een bovenbuur klemt gaat dus niet… ik zou eventueel twee palen aan de voorzijde kunnen plaatsen (maar hoe? Tie rips is te gammel misschien) en dan een schaduwdoek daaraan bevestigen. Dus aan de ene kant aan het kozijn, aan de andere kant aan twee palen. Of heeft iemand een mooiere/betere oplossing?
Oh en andere balkoninspiratie is ook welkom!
En een soort pergola bouwen en die goed verankeren opende vloer? Parasol kan zeker als hij verzwaard is en je hem opbergt bij slecht weer
Ja ik weet niet zo goed of ik in die balkonvloer mag/kan boren… ik kan natuurlijk wel die palen in twee plantenbakken zetten en dan een laag beton ofzo erin gieten (of zware potten)
Met een parasol loop je inderdaad wel het risico dat hij kapot of wegwaait, zelfs als je hem goed verzwaart. Ik weet niet op welke verdieping je zit en hoe beschut het daar is (bomen in de buurt bijvoorbeeld zorgen wel voor minder wind op je balkon). Ik zou zelf eerder voor een schaduwdoek gaan. Dan kan je ook kiezen voor een schaduwdoek dat wind en regen doorlaat. Als je niet mag boren in de balkonvloer inderdaad palen in een plantenbak met beton gieten en daaraan en aan de gevel het schaduwdoek bevestigen.
10 hoog hahaha, dus denk dat een schaduwdoek dan inderdaad het slimste is!
De kringloopwinkel is denk ik je beste optie als je het betaalbaar wilt houden. Rolmaat meenemen en eventueel zelf de lijst zwart spuiten als ze niet de juiste kleur hebben? Of, als je het niet per se in een lijst met glas wil hebben, misschien kun je hem mooi op een dunne houten plaat oid vastmaken.
Oh, dan heb je in ieder geval een lift, toch? Ik woon 1 hoog, en heb een parasol, maar als het waait, dan moet ik echt even opletten. Ik had eerst een parasolvoet die je kon vullen met water. Maar dat is was niet krachtig genoeg. Dus heb ik een zware voet van graniet gekocht. En in mijn eentje omhoog getild… Oef. Een schaduwdoek is ook fijn, maar als je van zon houdt wil je zelf kiezen wanneer je hem ophangt en wanneer niet. En de zon schijnt makkelijk eronder door. Misschien kun je hem dus iets schuin aflopend hangend.
Voor mijn mede draaikaars liefhebbers ze zijn nu in de sale bij hay
Die met streepjes ook
Ik heb dit. Heb zelf een rechthoekig schaduwdoek dat ik aan de ene kant bevestig aan de reling van het balkon en aan de bovenkant aan het dak (maar mijn dak steekt nog een beetje uit boven het balkon en het is van kunststof dus heb daaraan haakjes bevestigd – mag officieel niet denk ik maar het valt amper op). Maar het nadeel hiervan is dat je het niet even snel bevestigt of er weer af haalt, dus ik doe dit alleen in een hittegolf.
Zie wel bij andere buren dat zij palen hebben maar hoe die constructie precies zit weet ik niet.
Ah zo kan ook nog inderdaad! Denk dat ik officieel ook geen gaatjes in het kozijn mag maken, maar ga ik wel doen. Smeer t wel weer dicht als ik er wegga haha
Ik zou vooral niet zomaar gaatjes gaan maken in een kozijn? Lijkt me geen al te best idee…
Ja als het niet van kunstof is dan he. Maar zou niet weten waar ik het anders aan moet bevestigen
Ik zou het ook niet doen als het hout zou zijn bij een huurappartement/woning. Ga anders eens naar een bouwmarkt of een tuinmeubel iets om je daar te laten adviseren.
Heeft iemand toevallig eetkamerstoel ‘Wave’ van Label 51? En heeft iemand misschien tips voor vergelijkbare eetkamerstoelen (qua model)?
Yassss krijg net na 4 maanden een belletje dat onze eetkamerstoelen er zijn! zin an
Zit er nog iets boven je kozijn? Of zijn je kozijnen heel hoog? Als je voor een schaduwdoek gaat, zou ik wel proberen het zo hoog mogelijk op te hangen. Je wilt niet dat het gaat doorhangen en dat je er dan tegenaan loopt ofzo als je op je balkon komt