Oeh, was de conclusie toen: doe het niet? Ik wil mijn hele huis ermee doen maar ben geen schoonmaakqueen.
Ja klopt, maar de rest vd ruimte is nog leeg, dus ik wou alles in floorplanner zetten omdat dat dan een beter beeld geeft in 3d. In de winkel vond ik ons formaat (280×120) groter lijken dan in ik mijn hoofd had. Maar wellicht lag het aan het type materiaal/blad. Wij gaan ook bij table du sud bestellen, alleen nog even de knoop doorhakken welke ovale vorm.
Welk formaat hebben jullie gekozen?
230x110 voor bij 6 fest stoelen. Ben benieuwd, ik vond het formaat ook heel lastig, hoop dat we het goede hebben gekozen! Heb je al wel stoelen? Anders kan je die Miss in de goede opstelling neerzetten
Met zwarte? Ja kwam toen wel reacties vlg mij dat het erg goed te zien is!
Ik moest aan een donkere Pax dressoir denken die ik vroeger had bij mijn ouders, bleef je continu stof zien. Ook al had je net schoongemaakt.
Gekmakend!
Maar hoop dat het met grijs of taupe meevalt
Ik heb zelf zwarte jaloezieën en vind het prachtig hoor, maar van het stof word ik wel gestoord en aangezien ik ook geen zin heb om ze continu af te stoffen (in de kamer +/- acht meter breed in totaal en in de gang ook nog eentje), valt het soms wel op ja en “accepteer” ik het. 🥲
Als iemand nog dé tip heeft om ze stofvrij te krijgen, kom maar door haha. Ik raas er nu aan beide kanten met een plumeau langs.
Dat past makkelijk! Wij hebben 200x100 en daar passen 6 quentin stoelen van table du sud omheen.
Ik denk dat het wel scheelt. Heb zelf in de badkamer grijze jaloezieën hangen nog van de vorige bewoner en hoewel die echt bepaald niet stofvrij zijn, stoor ik me daar nooit aan. Terwijl ik wel bijna elke dag de zwarte oppervlakken in m’n huis afneem - dus in die zin wel oog heb voor stof.
We hebben alleen 4 stoelen van onze oude eettafel, dus daar kan ik wel iets mee, maar is toch anders dan de 8 stoelen die er straks komen. Maar het gaat mij vooral om het verschil tussen Deens ovaal en gewoon ovaal (in dezelfde maat). Gewoon ovaal oogt wat kleiner/slanker en ik twijfel of Deens ovaal niet iets te massief oogt in onze ruimte. Daartegenover heeft Deens ovaal natuurlijk een praktisch voordeel.
Ik had het liefste 280 x 110 genomen, maar dat kan helaas niet bij deze winkel.
Heeft iemand toevallig deze bank? Ben benieuwd naar ervaringen! Vind de kleur echt zooo mooi, en aangezien ik geen bank meer heb en een nieuwe wil maar niet te veel geld wil uitgeven haha.
Ja het verschilt ook zo qua hoe breed stoelen zijn, hebben t een beetje in de winkel vergeleken en gemeten, hoop vooral dat het niet te groot is. Had jij ook Deens ovaal? Want dan misschien door jou zocht in daarop en kwam ik bij table du sud en toen dacht ik ik wil gewoon ovale en was mijn juist helemaal Deens ovaal fan terwijl hij zelden een sterke mening heeft over zulke dingen en toen was ik ineens ook om hahaha
Dus als jij dat was, dankjewel want zo kwamen we bij die zaak uit en zijn we tot hopelijk onze ideale tafel gekomen!
Ik heb de Analog Dining Table in oak of walnut gebruikt om te testen! (Althans volgens mij valt die onder Deens ovaal haha)
Mijn zetel heeft een gelijkaardige kleur en dit zijn mijn kussens:
Ik hou van verschillende materialen/textuur en ook wel die ‘‘hotel chique’’ vibe
Dankjewel! Het is niet helemaal het Deens ovaal dat ik bedoel, maar het komt in de buurt!
Jaa ik heb ook Deens ovaal van table du sud inderdaad, heel erg blij mee!
Ugh, wat klote om te horen. Type materiaal maakt hierbij ook niet uit denk ik? Ik dacht zelf aan aluminium. Misschien toch dit idee maar laten varen dan. Het hele huis had verticale lamellen, zoooo lelijk en oldskool maar met het oog op schoonmaken wel 100 x slimmer dus
Persoonlijk vind ik stoffen verticale lamellen mooi en niet ouderwets. Misschien is dat nog een optie? Het ligt natuurlijk ook wel aan de ruimte en de ramen wat mooi past.
Kuipjes van Kick!
En tafel van kick collection?
Ik heb aan de voorkant zwarte en die zijn drama voor stof maar aan de achterkant heb ik witte en daar stoor ik mij er veel minder aan omdat het echt minder opvalt