Interieurtopic #3

Weet niet hoe minimalistisch je zoekt maar misschien 2 doorzichtige tafels over elkaar zoals dit?

image

Dit is deze:

7 likes

Nee ik vind het zelf niet zo handig. Je duwt dan met het handvat de gordijnen naar boven (ze zijn strakgespannen met zijgeleiders). Veneta biedt alleen geen korte touwtjes en de ramen zitten boven onze keuken dus lange touwtjes aan beide kanten (top down, bottom-up) was niet echt een handige optie

4 likes

Ahh ja zo, ik dacht al even ben ik een handigenoptie misgelopen? Maar denk dat ik staand ook niet bij de bovenkant van de ramen kan als je t dan helemaal naar boven wil doen. Maar zo voor in de keuken dan wel goed ja!

1 like

We hebben er een soort van aanwijsstok bij zodat we bij de bovenkant kunnen. Het is de straatkant op de begane grond dus waarschijnlijk zullen ze altijd half dicht staan en doen we dan ‘s avonds de onderkant helemaal naar beneden.

1 like

Heeft iemand toevallig Binti Orient van Flexa op de muur? Ik ben heel benieuwd in hoeverre deze kleur roze oogt.

2 likes

Weet iemand waar je een soortgelijke lamp kunt vinden? Ik vind deze mooi, maar wel wat prijzig (€80 euro per stuk). Ze komen op onze nachtkastjes dus ik heb er twee nodig.

3 likes

Heb je die meid van Binti op Instagram al bekeken? In haar stories en pagina staan veel geverfde muren met die kleuren.

@BintiHome

3 likes

Die heb ik inderdaad gezien! Op de meeste foto’s vind ik de kleur perfect, maar op sommige foto’s lijkt het roze, en dat is mijn grootste angst haha.

1 like

Om te weten hoe een kleur oogt zul je hem echt zelf moeten testen. Bij iemand anders kan hij meer oranje, roze, rood of bruin zijn, dan bij jou :relaxed:

3 likes

Dat is waar!

2 likes

Gewoon even zo’n kleurtestertje kopen, kost een paar euro. Op een a4tje of ander random papier verven en tegen de muur plakken waar je hem zou willen. Even een dag laten hangen en kijken hoe je hem in de ovhtend, middag en avond vindt qua kleur. Echt de beste manier! Lichtinval is overal anders en heel bepalend voor hoe een kleur overkomt

3 likes

Binnenkort wordt er in ons nieuwe huis een (hoe origineel!) visgraat pvc vloer gelegd. Aangezien onze wc ook nog gedaan moet worden dacht ik; wellicht die vloer ook daar doorleggen? Of is dat een gek idee?

Ik dacht hier ook aan maar vriend vindt het onhandig ivm water/lekkage whatever… Dus wij gaan voor tegels op de vloer

1 like

Hebben wij ook gedaan, met verlijmd pvc. Mooi geheel en geen drempel nodig. En qua water/lekkage: het is (als het goed is) niet zo dat er veel en vaak water op komt.

3 likes

Heel mooi!

Keek even op de Jysk website en deze (vitrine)kast is ook mooi zeg:

165272

(Moet wel zeggen dat deze €399 is en ik dat niet zo gauw zou doen bij Jysk geloof ik, weet niet hoe de kwaliteit is)

8 likes

Gelijk gekeken of ie er ook in een donkerdere kleur was, maar helaaaas. Wel heel leuk!

3 likes

Ik heb ook een hoog kastje van de Jysk en die is ook steviger dan verwacht! Valt me echt niks tegen!

Foto

13 likes

Weet niet of het echt hout is, maar anders zou je hem kunnen beitsen in een donkere kleur?

2 likes

Ik ben vergeten wat de prijsnaam was van die van Jysk maar ik had laatst deze gehaald:

Misschien wat meer standaard /iets minder lang maar iig donkerder hout.

50 euro duurder dan die van Jysk, althans wanneer die van Jysk niet in de afprijzing s.

7 likes

Bedankt, die jij hebt besteld vind ik ook leuk! Ik vind donkerder hout gewoon mooier haha, ik ga eens kijken qua afmetingen of het hier past. :grinning_face_with_smiling_eyes: