Interieurtopic #3

Misschien is het juist weer te licht, maar ik ben heel tevreden met Peach Pudding van Histor

Die ruikt op een vreemde manier ook best lekker haha :full_moon_with_face:

1 like

Ik vind Sulking room pink mooi van Farrow en Ball maar misschien vind je die juist te donker

3 likes

Wat vind je van flexa oud roze? Dat is wat wij nu in de babykamer hebben.

4 likes

Top! En in de aanbieding bij de Praxis. Ik ga er meteen heen vanmiddag, thanks.

4 likes

Iemand toevallig tips voor decoratie in walnoot/notenhout? Ik kom niet veel verder dan een dienblad.

2 likes

Oh ja dat is inderdaad een leuk interieuraccessoire?

2 likes

Ooops verkeerde topic, excuus

3 likes

Misschien een kandelaar?

Of een bijzettafeltje (ok is niet echt een accessoire)

Ikzelf heb ook een walnoot fotoplankje van IKEA en vintage foto lijstjes

7 likes

Er moet nog veel qua accessoires gebeuren in ons huis (de muren van 280 hoog zijn echt kaal nog bijvoorbeeld), maar ik word wel blij van alle kleuren en texturen. Ons kleed van de Wehkamp is ook binnen trouwens! Erg blij mee.

Zal even wat foto’s delen van (een deel van) onze woonkamer:

Er komt nog een vitrage achter de linnen gordijnen, dus dan zullen ze hopelijk ook wat minder doorschijnend zijn (wat ik mooier vind, haha). Oh en we willen ook nog een ander tv meubel, andere lamp en andere bank uiteraard. Maarja, kost allemaal geld hè :sweat_smile:

Wat details:

65 likes

Wat mooi! Heeel gaaf die kleur

2 likes

Wat een prachtige gordijnen!

1 like

Heeft iemand hier onlangs zonwering laten plaatsen?
Ik schrik een beetje van de offerte maar eerlijk gezegd heb ik geen idee wat normaal is. Volgens mij is het wel ultiem luxe waar we bestellen, maar ik wil gewoon een simpel terrasscherm. Die desnoods met de hand uitgeklapt moet worden.

Ook tips voor midden Nederland zijn welkom.

Oh en zorgen screens echt voor minder warmte dan gewoon gordijnen dicht?

1 like

Ja, alles wat je aan de buitenkant al tegenhoudt qua warmte komt niet in het huis en dat maakt echt verschil. Zeker in een hittrgolf kan het een paar graden schelen binnen.

2 likes

Dat is balen.

Het is nu bijna 5000 euro voor één kant van het huis (1 groot terrasscherm en 3 screens). Dat geld hebben we nu even niet, maar de huidige markiezen wil ik echt weg hebben (er zaten enorme wespen in en ze zijn ook gewoon aan het schimmelen).
Misschien dat we dan volgend jaar nog eens teruggaan voor die screens en hopen dat het niet al te heet is dit jaar.

2 likes

Ik lees in je vraag meerdere termen. Screens (rolgordijn aan de buitenkant), zonwering (overkoepelende term voor allerlei opties), terrasscherm (kan horizontaal en verticaal). Begrijp ik het goed dat een (elektrisch) zonnescherm wilt, een soort markieze, maar dan vlak?
Alle warmte die je van de muur en de ramen weert, levert minder warmte in huis op. En je kunt wel naar buiten kijken. Dat is het voordeel ten opzichte van screens, gordijnen, etc.

Die kunnen heel duur zijn, maar er zijn verschillende mogelijkheden. Je kunt eens kijken naar een harmonicascherm die je zelf met kabels kunt uitdoen. Is altijd goedkoper dan elektrisch.

2 likes

Alles goed dicht houden scheelt ook vind ik, maar screens houden meer warmte buiten. Maar als het een zomer als afgelopen zomer is, komt dat wel goed toch. En als het wel heet is, ook wel. Scheelt ook nog veel aan welke kant de ramen zijn waar het om gaat vind ik. In ons oude huis werd de woonkamer snel warm als de zon erop stond, want zuiden en veel ramen. Zelfs in de winter was het daar snel zonder verwarming aan 20gr als de zon in de middag scheen. Keuken was op het noorden en bleef in de zomer met alles dicht (binnen) een stuk koeler dan de woonkamer.

Maar mn favoriete plek om af te koelen bij extreme hitte was de kelderkast haha :joy:

Edit: met screens ging ik trouwens uit van die dingen aan de buitenkant van het raam, per raam.

3 likes

We hebben momenteel op twee verdiepingen markiezen.
Boven wil ik screens, lijkt me goedkoper dan een valscherm. Dit zijn drie ramen.
Beneden wil ik een terrasscherm (eventueel met handbediening als dat veel geld scheelt).

@Suikerklontje dit zijn de slaapkamers op het zuiden met een plat dak :sweat_smile:
En ja dat bedoel ik ook met screens haha

2 likes

Voor goede screens is dit denk ik wel de prijs. Onze flat heeft recent hier een traject voor gehad. 4.000 euro kosste ritsscreens op de zuidkant van ons huis (3 grote ramen) inclusief installatie. Elektrische bediening. Is een partij uit midden nl. Het is echt heel netjes geinstalleerd.

Overigens werden wij wel gewaarschuwd dat we niet teveel van het warmte buiten houden moesten verwachten. Het scheelt een paar graden, maar als het zoals bij ons 30-35 graden wordt in een hittegolf, zal het niet ineens aangenaam worden.

3 likes

Ik vind 5000 euro voor een groot zonnescherm en 3 screens niet zo duur. Wel veel geld, maar niet duur.

Edit: kun je niet eerst de screens doen en volgend jaar het scherm? En zo de kosten verdelen?

Bedankt, goed om te weten! Ik had echt geen idee maar ik hoopte gewoon op minder.

Ik denk dat ik het andersom ga doen. Eerst het terrasscherm. Dan kunnen we in de zomer ook gewoon fijn buiten zitten.

Ik heb nu een offerte voor alleen een terrasscherm voor 2000, dat is weer iets beter te behappen.

4 likes