Interieurtopic #3

Ja dat kan ook. Ik dacht aan tijdelijke een of meer schaduwdoeken ophangen, die zijn niet duur, en dan wat minder hitte in de slaapkamers hebben. Maar zo kan het ook!

Kun je makkelijk bij die ramen? (ik las iets van een plat dak?) Dan is dit misschien ook een oplossing?

2 likes

Lief, bedankt voor het meedenken. We gaan het gewoon even aankijken dit jaar. Beneden willen we het sowieso.

Maar genoeg buren die niks hebben, dus er zal ook wel zonder te leven zijn haha.

2 likes

Ja, zo hebben wij het ook gedaan! Onder 2 elektrisch ga je (bijna) niet vinden. Is een nette prijs hoor!

2 likes

Ik zou dezelfde afmetingen/ gegevens of zelfs de offerte doorsturen naar meer bedrijven. Soms zit er echt veel prijsverschil in. Eventueel kun je informeren of je het in een envelop kunt betalen(zonder BTW) of nog onderhandelen in de prijs.

2 likes

Iemand een idee waar ik een soortgelijk kastje zou kunnen vinden? Deze is ā€˜Lekko cabinet’ van Noo.ma maar die prijs… €639 in de aanbieding. Jaja

Het gaat me vooral om de hoogte/ een kastje op hoge poten met een opbergmogelijkheid. Ik wil een hoog maar smal kastje naast de keuken voor het koffiezetapparaat. Maar bijna alle kastjes zijn te laag of te breed. Deze zoektocht duurt al veel te lang

3 likes

@velours deze?

4 likes

Wij hebben ook een offerte voor een markies van ong 4 meter breed voor ruim 2000 euro. Of het wel of niet elektrisch is scheelde bij ons maar iets van 200 euro trouwens. Dus is volgens mij een prima prijs! Dan evt een zomer later de screens erbij voegen?

1 like

Hmm komt in de buurt. Ik vind alleen zo’n onderkant nooit mooi, niet handig ook mrt schoonmaken

1 like

Wat is jullie ervaring met verven na voorstrijk op nieuw stucwerk? Red je het met 1 laag of heb je meestal alsnog 2 lagen nodig?

Sterker nog, vaak wel 3 goede lagen.

6 likes

Heeft iemand de ronde Ingatorp tafel van ikea? En hoe bevalt deze?

1 like

Weet iemand hoe deze tegels heten?

7 likes

2 lagen is wel mooier en net ff strakker vind ik. Soort verf die je gebruikt scheelt veel vind ik. Ik heb voor onze speelhoek duurdere verf gebruikt van de verfspeciaalzaak, omdat ik bij de bouwmarkt de kleur niet goed gematched kreeg. De muur die ik met Historverf deed had echt nog een extra laag nodig om überhaupt mooi te worden en de speelhoek was met 1 laag prima en met 2 lagen top.

3 likes

Qua structuur lijkt het op zellige tegels, maar die ken ik niet in zo’n parallellogram vorm.

Ben je specifiek op zoek naar deze kleur?

Heb ze wel in turkoois gevonden

1 like

Heeft iemand hier misschien tips voor handelaars/winkels die vintage tafels verkopen (bij voorkeur Deens design) en waar je misschien ook meubels kan inruilen?
Ik wil iets vergelijkbaars met onze huidige tafel maar dan een slag groter. En ik heb nu bedacht dat ik misschien onze tafel kan inruilen (met wat bijbetaling) voor een ander model. Dan heb ik ook geen gedoe met marktplaats etc om zelf die tafel te verkopen… Heeft iemand van jullie wel eens zoiets gedaan, of aanraders waar ik dit kan proberen?

5 likes

Ik heb hetzelfde probleem en zit er aan te denken om aan de muur naast het raam een wandlampje te hangen. Of het centrale licht weg te halen en echt recht boven het aanrecht/wasbak 2 hanglampen te hangen (zoals je vaak boven keukeneilanden ziet).

Ik heb links van de wasbak een keukenkastje en daaronder heb ik een ledstrip geplakt, dat helpt ook al een beetje.

4 likes

Onze keuken wordt binnenkort verbouwd en ik ga ook even kijken of de verlichting onder de kasten voldoende is. En anders wil ik zoiets denk ik:
image

1 like

En @Suikerklontje dank voor de berichten! We gaan waarschijnlijk voor Sikkens alphacryl SF pure mat, hoorde hier hele goede berichten over. Maar dan weet ik dat we voor voorstrijk en 2 lagen moeten gaan qua hoeveelheden verf.

3 likes

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! We willen binnenkort beneden schilderen, maar ik kan niet beslissen over welke kleur op welke muur. 1 kleur voor de hele benedenverdieping? Accent wall (maar dan welke)? Of enkel de muren waar licht op schijnt? :smiling_face_with_tear: We hebben ook te maken met verschillende soorten lichtinval, bij de ā€œtv hoekā€ is het altijd koeler (en donker), en in de ā€œeethoekā€ warmer. Zeker in de herfst en winter valt dat echt op. Kleuren zoals Pink Ground en Setting Plaster van F&B vind ik mooi. Enige voorwaarde van mijn vriend is dat het niet te donker mag zijn. Ons interieur is nog niet echt bestaande, dus alles kan! Enige wat vastligt: de keuken (Railings van F&B) en de bank (okergeel) :laughing:. De deuren en plinten zijn RAL9010, lichtgrijze tegels op de vloer (lijkt op gietvloer). Oja, en de gordijnen bij het schuifraam zijn warm grijs-beige achtig (dat zijn de enige ā€˜grijze’ dingen in huis).

Plattegrond

2 likes