Interieurtopic #3

Het is hier al vaker gedeeld, maar gooi ‘m er weer in: laat iemand van Veneta aan huis komen voor advies! Dit advies gesprek is gratis maar is zó fijn en helpt enorm.

7 likes

![IMG_20220226_223224|689x500](upload://mDT3D5TPvSzVdR4o0S1ZAy2K9zu.jpeg

Dit is de keuken in ons nieuwe huis. De kleur op de muur wordt heel licht beige, maar ik vind het zo’n saaie muur. De keuken is niet onze smaak, maar blijft wel zo. Ik vind de keuken zo heel ongezellig en wil de muur graag opleuken en sfeervoller maken, maar heb geen idee hoe. Iemand goede ideeën wat we met deze wand kunnen doen/ wat we kunnen ophangen?

3 likes

Een plank of meerdere planken? En daar dan kookboeken of plantjes op? Wel een mooie ruimte!

6 likes

@Tokio ja dat is ook het eerste wat in mij op komt! Van die mooie dikke eikenhouten planken vind ik altijd wel sfeervol

7 likes

De keukenkastjes wrappen in een andere kleur is een optie…
Evt kan je nog een hoekje maken voor koffie/thee met een trolley/kast en dat combineren met planken voor de mokken etc…

6 likes

Ik vind het altijd mooi in contrast met zo’n strakke keuken als je op het eiland een hele grote vaas met felgekleurde bloemen (wildboeket ofzo) neerzet. Je hebt ook mooie zijde bloemen tegenwoordig.

Edit; sorry lees nu dat je specifiek om advies voor de muur vraagt.

5 likes

Is (structuur)behang nog een optie voor je? Anders lijkt me zo’n koffiehoekje inderdaad heel mooi met een side table, of iets van een rek.

3 likes

Ik heb toch besloten een nieuwe afzuigkap te willen want de huidige maakt echt herrie.
Maar ik vind het zo lastig uitkiezen wat een goede afzuigkap is. Waar moet je op letten? Ik wil vooral dat hij kan zuigen en dat je nog een gesprek kunt voeren als ie aan staat. Dat laatste is nu niet zo en dat is heel vervelend met een open keuken.

Ik vind het vooral jammer dat alles rvs is, ik wil zwart maar dan heb ik minder keuze. En hij mag max 60cm breed zijn. Ikea heeft een leuke die goede reviews heeft maar die is 70.

1 like

Ik zou ook kiezen voor behang met print denk ik! Ik vind de planken van Raw Materials mooi voor in de keuken. Mocht je in de toekomst nog wel iets willen veranderen dan maakt een ander keukenblad plus andere handgrepen, al een heel groot verschil. Diepzinnige quote trouwens :joy:

3 likes

Je kunt de muur ook in vakken verdelen en dan verschillende kleuren verven. Of twee kleuren gebruiken met een horizontale of schuine scheiding.

2 likes

Ik denk dat t ook heel cool kan zijn om een tegeltje op de muur te doen? Maar je zegt dat jullie al besloten hebben dat hij beige verf krijgt dus kan me ook voorstellen dat je dat gewoon graag wil.

Impressie van tegelmuur

6 likes

Waaauw thanks voor al jullie ideeën! Weer wat om over na te denken! De muur aan de andere kant van de keuken (bij de eettafel) wordt terracotta, dus nu twijfel ik even of we die kleur niet juist in de keuken moeten doen… en dan met een paar mooie houten planken?

Het idee van een nieuw keukenblad en handgrepen is ook nog wel een goede, welke kleur zouden jullie dan doen?

3 likes

Heb je de rest van je apparatuur al gekocht? Ik weet niet hoeveel herrie je huidige maakt. Wij hadden er een van Siemens (kan wel opzoeken welke). Vond dat qua herrie wel okay, maar om nou echt te zeggen dat je er een goed gesprek onder kon voeren. We gaan nu naar in de plaat. Maakt ook veel herrie vind ik, maar het geluid zit op een andere hoogte. Dat scheelt vind ik wel veel. Verder hebben we vooral gelet op de functies, het geluidsniveau en hoe vaak je bij recirculatie de filters moet vervangen.

2 likes

Ja de rest hebben we al gekocht. Ik vond in eerste instantie de oude prima maar dat was vooral qua uiterlijk. Nu we hem in gebruik hebben vind ik hem toch wel prut.

Laagste stand is al keihard haha, ik zou de deurbel al niet kunnen horen terwijl die echt wel hard genoeg staat. Ook het lampje is niet zo fel.

De kap gaat wel naar buiten trouwens, geen recirculatie.

1 like

Ik ben zelf fan van ATAG en wil daar ook een nieuwe afzuigkap aanschaffen. Ik zie dat zij geen 60 cm in zwart hebben, maar hun andere merk Etna wel en wellicht Pelgrim dan ook. Online lees je over de meeste afzuigkappen wisselende meningen over het geluid, dus ik zou even kijken of je naar een showroom kunt waar je ze daadwerkelijk kunt horen.

3 likes

Ik heb er 1 van Etna, omdat ze online wisselend waren over het geluid en het is echt alsof ik naast een opstijgende straaljager sta. Niet te doen, zo luid.

2 likes

Welke heb je? Want dan weet ik dat ik die niet moet kopen.

Vind het echt lastig want showroom vs thuis is ook weer anders. Ik ga in ieder geval even wat winkels langs @George!

1 like

Een rvs van 90cm met zwarte glanzende balk op de voorkant. Kan even niet vinden welke het is, maar ik zou zelf dus gewoon geen Etna meer kopen.

3 likes

Sommige merken hebben van die experience centers. Dan kun je meerdere kappen van een merk vergelijken.

2 likes

Nou die poster is toch harrrtstikke leuk! Brengt meteen sfeer.

1 like