Interieurtopic #3

Ja absurd soms hè haha

3 likes

Op mijn nieuwe slaapkamer is een inbouwkast met grijs/blauwe deuren en zwarte lijsten om de deur. Dat blijft zo. Nu willen we de muur naast de kast blauw schilderen. Mijn vriend wil iets lichts, het grijsblauw van de deuren maar dan lichter. Ik wil donkerblauw, dat lijkt me mooi omdat die zwarte lijsten anders zo hard zijn. Dat donkerblauw brengt het een beetje samen maar mijn idee. Overige muren zijn wit, vloer lichteiken.
Op de foto heb ik wat kleurkaartjes gehangen. Is het allemaal niet, maar dit was wat even snel voor het grijpen hing in de bouwmarkt. Ik zou zelf een kleur willen die tussen de onderste twee kleuren inzit. Hebben jullie tips voor een mooie kleur (donker)blauw? Of misschien een ander goed idee?

3 likes

Kun je geen bloemplotten kopen bij de kringloop en koper spuiten? Eventueel deels afplakken met tape.

7 likes

En een soort lichtere grijs taupe?

2 likes

Iets meer richting petrol of grijsblauw misschien? Google zegt puur oceaan van Flexa bijv

2 likes

Ik denk dat Hero’s Time van Lab Paint ook mooi is

5 likes

Dat is wel een goed idee. Ik ben bij 2 kringlopen geweest, maar dus niet specifiek met dit idee. Ook al moet ik zeggen dat er niet veel grote potten stonden. Ik heb toen wel een kleine koperen bloempot gekocht

2 likes

Bedankt voor de kleureninspiratie! Ga maar even wat testers halen en uitproberen op de muur. Ben benieuwd!

2 likes

Ik wil mijn salontafel verven want hij is beschadigd en ik vind hem iets te donker (nu donkerbruin hout). Ik twijfel erg over de kleuren. Wilde eerst lichtgroen met wit (of eventueel een whitewash waar de houtnerven nog doorheen komen) en antraciet, maar mijn muur en bank zijn al lichtgroen dus ik ben bang dat het te groen en druk gaat worden. Hebben jullie ideeën?

de inspiratie

3 likes

Te druk niet maar misschien te veel groen.

Misschien (deels) terracotta, okergeel, mosterkleurd of
image

3 likes

Okergeel is een hele goede, denk dat dat heel mooi gaat staan bij het groen!

3 likes

Ik stem ook op okergeel!

1 like

Hebben jullie een hanglamp in de woonkamer / zithoek? Of alleen tafellampen en vloerlampen? Vriend wil graag meer licht en stelt een hanglamp voor voor boven de zithoek. Ik twijfel heel erg dus even benieuwd naar jullie lampensituatie :sweat_smile:

Ik heb aan de zijkant van mijn bank een grote staande lamp maar in het midden van de zithoek een hanglamp en op het dressoir nog een tafellamp. Maar mijn zitruimte is best groot.

https://www.forumfeminarum.nl/t/wjekw-foto-editie-9/27700/2876

3 likes

Wat gebruiken jullie als fruitmand? Wij hebben vaak veel fruit in huis maar ik vind het lastig om een beetje leuk te presenteren haha. Wil het ook graag in het zicht hebben zodat ik het niet vergeet.

1 like

Een ondiepe porseleinen schaal (niet deze, maar zoiets qua vorm)

image

3 likes

Ik heb het op een etagere liggen, vind ik zelf wel heel leuk staan

7 likes

Deze:

3 likes

Ik heb een grote etagere die ooit bij de ikea te koop was, Ikea Sommar heet ie.

1 like

image deze van de Kwantum

4 likes