Wat zijn mooie lijsten voor posters? Ik heb nu Fiskbo van Ikea maar vind die er een beetje goedkoop uit zien.
Afmeting 50x70 en liefst zwart of hout.
Ik heb op goodstore.nl mooie lijsten gekocht. Veel keuze qua hout, echt glas, verschillende formaten, fijn ophangsysteem, pass partouts zijn daar ook te koop.
Wel redelijk prijzig, maar vergeleken net die desenio lijsten veeeel betere kwaliteit. Je ziet het meteen.
Ik ben echt heel tevreden met de lijsten van bga. Had er een paar met afwijkend formaat met een langere levertijd maar communicatie daarover was ook goed. En de prijzen verschillen niet eens heel veel met de prijzen van de ikea.
Ik vind de houten lijsten van h&m home mooi!
Update!
Inmiddels zit de kleur erop, en het is zó mooi. Echt precies wat we zochten.
Over 2-3 weken komt eindelijk de schilder langs om onze aanbouw te schilderen. Maar nu… kleurkeuzestress! Ik ben heel blij dat hij nu pas komt, want van de zomer toen we net aan het verhuizen waren had ik het niet geweten en gezegd doe maar wit, om daar waarschijnlijk spijt van te krijgen want merk nu dat ik het (stuc)wit te koel vindt, zeker icm de vloer die er ligt en juist een (lichte) neutrale tint op de muren wil om iets meer warmte toe te voegen.
Ik wil wat testertjes gaan bestellen om te kijken hoe kleuren bij ons uitvallen. Dankzij dit topic heb ik Skimming Stone en Elephant’s Breath van Farrow&Ball al een tijd op het oog, maar die hebben ook een grijze ondertoon/basis en ben bang dat dat wellicht te grijs is icm de grijze vloer (en in dit huis was echt alles grijs toen we hier kwamen + weinig licht dus dat is echt mn allergie geworden). Heeft er iemand tips voor neutrale kleuren, die wat warmte toevoegen maar niet meteen heel gelig/alsof er gerookt is ogen?
In het midden zijn 2 lichtstraten dus icm hoge ramen en tuindeuren valt er veel licht binnen. De dichte lijnen aan de bovenkant zijn de oude buitenmuren. Rechts is deels nog muur, deels open verbinding met woonkamer (denk 2 meter breed), daar komen als we weer budget hebben nog openslaande deuren in. Achter het keukeneiland zit de rest van de keuken. Eiland & keuken zijn eikenhoutkleur, wit blad, zwarte bar. Het gaat om de muren in de aanbouw en de muren waar het keukeneiland staat (loopt ook nog stuk de keuken in). Achterwand keuken heeft witte tegeltjes en het stukje muur bij de kastenwand in de keuken (niet op tekening) laten we waarschijnlijk in dezelfde kleur schilderen.
In de aanbouw staat nu onze eettafel + stoelen en een zithoek met fluweelgroene stoelen. Daar wil ik ook nog een mooi kleed bij (zat te deken aan iets jute achtigs of in ieder geval natuurlijk materiaal, maar dacht eerst de muren, dan de verdere aankleding). Barstoelen hebben we nog niet, maar die we op het oog hebben zijn ook een groentint. Kozijnen zijn wit, net als de plint. Plafond is ook wit.
vloer
Als het buiten grauw is, oogt de vloer iets koeler en in de avond/met het licht aan een stuk warmer
Tldr: ik ben opzoek naar tips voor een neutrale kleur om wat warmte toe te voegen in de aanbouw waar we veel licht hebben icm de grijze vloer.
Wij hebben momenteel Dropcloth van Farrow & ball op de muur! Ondanks dat het een neutrale kleur is vind ik hem veel warmte geven in huis. Steekt ook mooi af bij wit.
Op alle muren die hij zit ziet hij er anders uit. Heb even 2 foto’s gemaakt maar vind hem in t echt toch nog iets anders.
foto’s
Geverfd op een staaltje:
In de winkel:
Heb deze alle 3 in huis. Hier lijkt hij lichter maar als de zon erop schijnt is het wel deze kleur.
Edit: haha het lijken echt net 4 verschillende kleuren zo, maar t is er echt maar 1 .
Mushroom van Vestingh?
Misschien Peignoir van FB? Die heb ik inmiddels op het oog. Schijnt een heel licht roze met veel grijs erdoor te zijn. Ga hem aan m’n vriend verkopen als grijs met een zacht roze ondertoon
Oeps verkeerde gequote @Suikerklontje
Ohja heel mooi! Maar denk dat ik die er hier echt niet doorheen krijg, want roze ondertoon inderdaad. En die komt op de plaatjes iets te duidelijk naar voren. Na alle ruimtes die we al hebben aangepakt qua behang en kleuren durf ik wel te zeggen dat door dat vlak meteen een streep gezet wordt
Ah jammer!
Mijn vriend is en een beetje kleurenblind en toonde laatst initiatief voor de zalmroze bank ipv de blauwe, dus ik heb hoop Het gaat ook niet om heel veel muren. Denk dat ik elephant’s breath toch net wat te grijzig vind…
Als je de insta volgt van Vestingh kan je veel voorbeelden zien van de kleur mushroom!
Wil even mijn interieur-ergernis hier kwijt
Ik wilde zo graag een Hongaarse punt vloer, helaas bij 2 zaken weinig aanbod omdat het niet populair genoeg is. Vervolgens 1 mooie gezien die dan 110 euro per m2 kost of een lijm-pvc terwijl we voor klik willen gaan… uiteindelijk toch gekozen voor visgraat-pvc, maar nu zie ik opeens veel Hongaarse punt vloeren op foto’s en denk damn ittt, dat had ik moeten hebben…
2e irritatie interieurdesigners die superveel persoonlijke dingen delen… ik volg ze voor hun werk, maar allerlei persoonlijke verhalen over hun gezin, kinderen, zichzelf wordt gedeeld, I dont careee… Wie heeft nog tips voor leuke accounts?
Volg je Interieurvanmies al? Ook wel veel over haar kleding en entepreneurship enzo maar weinig gezinsdingen en echt veel mooie tips!
Nee maar heb haar wel voorbij zien komen in mijn feed! Denk dat ik het te beige vond ofzo maar ik ga haar nu wel volgen in de hoop dat haar stories leuk zijn!
Haha snap ik wel! Als tegenhanger volg ik ook scandinavische_disco! Lekker veel kleurtjes en gekke dingen maar toch heel mooi en modern.
Heeft iemand nog tips voor bloempotten met een koperkleur erin? Ik kan niet vinden wat ik zoek met een diameter van minimaal 20 cm.
Ik zag deze, maar die is uitverkocht:
De kleur moet ongeveer overeenkomen met die koperstrook.
Ik ging haar laatst volgen, zag tot twee keer toe waanzinnig leuk behang. 155 pond per rol🤣