Interieurtopic #3

Wie o wie kan mij helpen? Onze badkamer wordt verbouwd en we zoeken een sfeervolle plafondlamp i.p.v. spots. Misschien wordt het een combinatie…

Maar het is dus een eindeloze zoektocht om een badkamerlamp met IP54 te vinden die er niet uitziet als een witte ufo. Heeft iemand nog een tip? Heb voor mijn gevoel alle NL websites wel gezien :weary:.

Edit: wat dan wel? Wil het liefst iets met doorzichtig glas en zilveren accenten. Art deco stijl of juist modern.

5 likes

Wij willen onze keuken verven. Het is een vreselijk ouderwetse keuken, maar de kleur maakt het al helemaal erg. Ik heb zelf een kastdeurtje op proef geverfd, maar we zijn bang dat deze kleur te heftig en donker wordt als die op de hele keuken zit. Heeft iemand ideeën voor een kleur?

Onze keuken

WEG

*Ivm herkenbaarheid zijn de details uit deze post weggehaald.

2 likes

Je zou ook bijvoorbeeld de kastjes boven of onder in een andere kleur /Tint kunnen doen dan boven.

6 likes

Ik denk dat de keuken ook moderner wordt als je de bovenkastjes weg zou halen en vervangen met mooie planken!

8 likes

Ik zou ook gaan voor planken boven ipv kastjes als dat een optie is. En anders zou ik alle kastjes de terrakleur geven en dan met tegelverf de tegels een tint terra lichter verven. Denk dat de tegels de keuken anders erg druk maken. Vind het wel een hele mooie kleur voor de kastjes!

4 likes

Hele toffe kleur! Misschien kan je de kleur anders nog een paar tinten lichter kiezen? Denk dat het wel mooi is om alles zo te schilderen! Planken ipv kastjes zou ik niet gauw doen, lijkt al gauw rommelig en vangt stof. Glazen deurtjes zou ik eerder overwegen, al vind ik ze zo ook prima.

5 likes

Een deel van de bovenkastjes weghalen? Bijvoorbeeld die op de wand van de afzuigkap, zou je keuken veel ruimtelijker laten ogen. Of de bovenkastjes vervangen voor smallere, ondiepere kastjes. (moet je budget voor hebben)

Het zal ook veel verschil maken als je die deurtjes met glas erin zou kunnen vervangen, die maken het denk ik wat ouderwetser, al vind ik ze wel leuk.

Ik zou de bovenkastjes dezelfde kleur geven als de muur erachter. Is het ook een optie om dat stuk zeil te vervangen? Die is ook wel heel bepalend qua kleur.

2 likes

Je kan ook nog overwegen om de greepjes te vervangen. Ik denk ook dat vooral de kastjes met glas het ouderwets laten ogen, dus mogelijk kan je daar iets mee. Je kan een keuken ook laten wrappen. En ik zou denk ik kijken of je wat leuke accessoires op de bovenste keukenkastjes kan zetten, bijv een hangplantje (wij hebben klimop en die hangt gezellig naar beneden). Zo haal je de aandacht wat weg van de keuken en het ziet er gezellig uit

Edit: ik zie dat er best een grote ruimte is. Je kan ook nog een los keukenblok neerzetten, die dan dient als keukeneiland (bij Ikea heb je er een paar zo uit m’n hoofd). Dan heb je ook dat veel delen van de keuken minder goed te zien zijn, zoals de vloer en keukenkastjes. Als je dan de bovenste kastjes weggehaald en planken doet, dan heb je in dat keukeneiland weer opbergruimte

6 likes

Joehoe, wij gaan over 2 maanden verhuizen! Het huis is nog helemaal kaal, dus alles moet geverfd worden. Ik wil alles in de woonkamer en gang beige, geen wit. Weet iemand een mooie kleur beige verf die mooi is door een heel huis?

1 like

Ik ben op zoek naar interieur websites zoals Westwing, Made en Naduvi, maar kom niet verder dan deze drie. Iemand die websites kent met ongeveer een soortgelijk aanbod qua meubels?

1 like

Ik vind Fonq en Flinders altijd leuk.

2 likes

Jotex
Skyler store -
Kave
Kick collection -
Maisons du monde
Wehkamp

5 likes

Wij hebben Sandy Beach van Flexa door bijna heel het huis! Het is wel een hele lichte beige kleur, maar ik vind het wel een rustige en warme tint.

2 likes

La Redoute

3 likes
2 likes

Ik ben heel slecht met interieurdingen (weinig ruimtelijk inzicht, geen oog voor kleur) en ga in april verhuizen naar een betonnen doos. Dit zijn foto’s met meubels van de vorige bewoner:

Nog foto's

Ik heb altijd in oudere, meer “karaktervolle” huizen gewoond. Vooral de tegelvloer schrikt mij af. Heeft iemand tips voor hoe ik hier een gezelligere, warmere ruimte van maak?

Ik neig eerder naar donkerder hout en hou van midcentury modern, maar ben bang dat dat te veel gaat afsteken bij de vloer.
Ik heb een hekel aan jute, rotan, pastelkleuren en wil ook geen terracotta.

Wie o wie heeft een visie?

(Ik ben trouwens wel heel gelukkig met mijn huisje hoor, heb een CARPORT en TWEE SLAAPKAMERS :smiling_face_with_three_hearts:)

12 likes

Als je het budget hebt een andere vloer erover leggen?
Pvc leent zich bijv prima voor over tegels (ook als er evr vloerverwarming in zit). En anders zou ik sowieso een groot kleed bij je zithoek doen.

Een warme kleur op de muren doet ook al veel, dat kan ook een prima een lichte naturel kleur zijn met een warme ondertoon.

2 likes

Wat is het voor tegelkleur dan? Lichtgrijs? Opzich zou daar wel zo’n Scandinavisch interieur bij staan.

Kan je niet iets over de tegelvloer leggen? Mooi laminaat ofzo?

Ik hou zelf van eiken en donkerblauw en ben ook niet zo van die japandi stijl of

1 like

Mrs Wool van Vestingh! Ik heb hem in mijn slaapkamer en wil de hal er ook mee doen.

Strong garlic vind ik ook heel mooi; heeft een roze ondertoon. (Dus niet beige, dus een ongevraagde tip :sweat_smile:)

1 like

Je kan veel bereiken met vloerkleden (ik layer ze soms of leg ze tegen elkaar).

Hoeft uiteraard niet zo overdreven

6 likes