Interieurtopic #3

@Suikerklontje ik ga zeker eens naar een pvc-vloer kijken, thanks! Weet je toevallig ook of dat gemakkelijk weer te verwijderen is?
De kleur op de muren nu is volgens mij al redelijk beige-wit. Het helpt niet dat de ramen noord-oost gericht zijn.

@Spaties Scandinavisch houd ik niet zo van jammer genoeg. Het vintage-aspect van midcentury modern vind ik juist zo leuk.

@anon91169173 da’s niet echt een optie, ik heb een halflangharige kat en één vloerkleed is al genoeg om wekelijks een half uur aan te stofzuigen haha.

2 likes

Bij ons is de vloer verlijmd, dan blijven er dus lijmresten achter. Die kun je wel weer weghalen (wij hebben in de aanbouw aangelegd dus in het oude gedeelte zijn alle halve planken verwijderd en dan verwijderen ze ook de lijm), maar echt makkelijk… nee het is wel een klus. Volgens mij heb je ook pvc die als kliksysteem wordt gelegd, dan zou je het denk ik net als kliklaminaat makkelijk kunnen verwijderen. Maar daar hebben wij ons dus niet in verdiept, omdat we de bestaande vloer wilden aanleggen.

3 likes

't Is een huurwoning dus daar gaan de eigenaars niet gelukkig mee zijn :sweat_smile:

Thanks voor de suggesties allemaal!

1 like

Ik denk dat werken met warme kleuren of rijke stoffen al veel helpt tegen het kille van de vloer en muren. Bijv lange gordijnen zouden al heel anders staan

3 likes

Ik zou iig even checken of alles weer wit moet zijn mocht je er weer uit gaan.

Hou je meer van deze sfeer?

3 likes

Dat komt in de buurt ja!

2 likes

Niet echt tips, wilde alleen even zeggen dat het wel een mooie blokkendoos* is! Wat licht met de zon.

Edit: *betonnen doos bedoel ik, haha.

5 likes

Het plankje hangt! Ik ben er heeel blij mee:

77 likes

Leuk zeg ook in combinatie met de bank. Heb nu wel de neiging om een gehaakt kussentje op de bank te leggen. :heart_eyes:

2 likes

Oehhh nou dat mag hoor! :grin:

2 likes

Iemand ervaring met behang van kwantum of gamma? Is dat een beetje van goede kwaliteit? Of ander relatief goedkoop behangpapier met een leuk printje? Het is voor een tijdelijke oplossing dus wil er ook niet teveel geld aan uitgeven.

3 likes

Hoe is die plank bevestigd? Echt mooi!

Ja hoor, bij m’n moeder altijd behang van zulke zaken gekocht met name kwantum en ging echt jaren mee.

2 likes

Met zulke beugels aan de bovenkant. Heb er dingen voor gezet, zodat je het niet zo ziet.

3 likes

Karwei, maar misschien dezelfde collectie?

3 likes

Met beide prima ervaringen!

3 likes

Wij hebben prima ervaringen met behang van Praxis en Gamma.

5 likes

Heel leuk!
Hee zit @Salinger daar nou op je plank? :smile:

3 likes

Na heel wat problemen met de bank van Montel komen ze nu, een jaar later, de bank terug ophalen en krijgen we ons geld terug. We zoeken dus een nieuwe bank! Het probleem dat we hadden met Montel is dat we eigenlijk gewoon bedrogen zijn. We hebben extra betaald voor de stevigste vulling maar de bank zakte onmiddellijk door… uiteindelijk heel wat experten langsgekomen en ze hadden gewoon een goedkope vulling in onze bank gestopt, in de winkel stoppen ze er een dure vulling in zodat de mensen zeker zouden kopen. Jammer genoeg achteraf nog wat recensies online gelezen die hetzelfde zeggen. Geen montel meer voor ons dus! Wie heeft een aanrader? Belangrijk is dus dat de vulling stevig is. Na een aantal jaar zakt die uiteraard in maar na een maand is wel heel snel als je 3000 euro betaalt

2 likes

Nog bedankt allemaal voor jullie tips voor mijn keuken! Er zitten erg leuke ideeën bij. Ik zou helemaal blij worden als we de bovenkastjes weghalen, een los keukenblok plaatsen, wat planken voor accessoires en glazen en het zeil vervangen. Maar we willen ooit een nieuwe keuken en hier niet meer te veel geld aan uitgeven.

Als we de bovenkasten weghalen moeten we de muur daarachter waarschijnlijk nog netjes laten afwerken, hebben we niet voldoende opbergruimte in onze keuken en een keukenblok blokkeert weer de weg naar buiten (en naar de vaatwasser die we op de plek van de prullenbak hebben geïnstalleerd).

Het wordt voorlopig dus echt alleen schilderen van de keuken, iets met de tegels doen (plak pvc of schilderen, iig iets dat goed hittebestendig is) en eventueel nieuwe greepjes. Ik ga ook eens kijken naar wat leuke (hang)plantjes voor bovenop de keuken en of we het zeil gemakkelijk los kunnen halen en vervangen.

Tips voor een mooie lichte terra cotta kleur of andere warme lichtere kleur zijn welkom!

4 likes