Interieurtopic #3

Stam van de palmboom?

2 likes

dat gelige/rozige/beige (haat beige maar in dit geval lijkt het me wel leuk) van het blad van de palmboom links

vet cute behang trouwens!

5 likes

Nou, zo’n groene kleur is heel gedempt, en kun je ook nog afzwakken. Als je in de verfzaak bent vind je vaak de juiste kleur op zon kaartje en dan kun je daar ook een afgeleide iets lichtere variant van kiezen. Zorg wel dat de kleur genoeg grijs heeft, want anders krijg je te pastellerig mintgroen.

En die terrakleur is juist een mooie aanvulling. Ergens hierboven is een mooie terraroze kleur gedeeld vrij recent. Juist omdat je wit maar wit vind, zou je met kleur kunnen werken. En je kunt eerst een kleur proberen en dan de andere toevoegen?

Ik wilde eerst roepen donkerblauw of maar dat is niet licht.

Screen Shot 2022-03-04 at 16.49.11

Of nog een muur met (deels) ander behang Behang Polka Zwart Wit | Kwantum

en okergeel

7 likes

Gaat het om de grijze muur die je opnieuw wil verven? Of het wit?

Ik vind ammonite van F&B erg mooi, lijkt bij ons alleen soms een paarsige gloed over te vallen terwijl die bij anderen echt grijs is.

Oxford stone en Joas white zijn redelijk beige toch? Ik twijfelde tussen die twee en skimming stone. Ook F&B, meer grijze ondertoon.

3 likes

Zou alles een mooie zandkleur geven.
Wit met kleur vind ik ook nooit mooi, dan wordt het witte zo hard.

5 likes

Ohh jammer dat peignoir tegenviel. Ik ga daar de gang mee schilderen waarschijnlijk want had online een paar mooie plaatjes gezien. Wat vond je er niet mooi aan?

2 likes

Dat betoonlook-grijzige van de vorige bewoner, het is een beetje een donker hol zo. Ik vind ammonite en skimming stone te grijs, net zoals elephants breath. Maar ik twijfel nu helemaal of ik wel een neutrale kleur wil, want het blijft dan een beetje saai… ik heb overigens een Ixxi met groene en roze kleuren naast de keuken hangen dus m’n oog viel op Green Ground. Het is niet mijn eigen koopappartement dus had ik in m’n oren geknoopt geen uitgesproken kleuren te doen, totdat mijn vader net zei dat ik schijt moest hebben :relieved:

@quarterlife ik vond hem veel paarser dan verwacht! Ik dacht dat hij wat minder grauw zou zijn. Ik heb al een lila muur dus dit leek dan teveel op elkaar. An sich wel een mooie kleur, maar niet voor mij!

2 likes

Dan zou ik absoluut voor een leuke kleur gaan! :star_struck: Groen is leuk

3 likes

Ik heb Joa’s White en vind het heel mooi. Ik vind het beige, met iets andere kleur afhankelijk van de zon. Heb wel het idee dat het een warme ondertoon heeft ipv koud maar dat kan ook aan de ruimte liggen.

1 like

Haha, het leek niet wit.

3 likes

Yes, het word Cooking Apple Green. Denk dat opa dat ook wel oké vindt, als hij er ooit moet wonen. :green_heart:

5 likes

Wie wilt met mij meedenken over de babykamer?

Ik heb een kamer van 3x3, daarvan heb ik de muren al geschilderd & een ledikant / commode / stoel die ik erin wil hebben. Zie foto’s in spoiler. Vraag me alleen af wat een leuke en handige indeling is?

Twijfel over waar de commode & ledikant. En bijv. Wat voor vloerkleed of andere aankleding leuk is. Van de kraamzorg begreep ik al dat een klamboe geen optie is, dus dat wil ik ook maar niet. Zie alleen echt door de bomen t bos niet meer. Ohja heb ook (gebroken) witte gordijnen, die nog moeten komen te hangen.

[/details]

1 like

Ik zou wat houtelementen toevoegen. Spiegeltje van de xenos, boekenrek van hout, kruidenrekjes van de ikea, houten lijstjes voor posters of fotos. En ik denk dat okergele elementen ook mooi zijn.

Samenvatting

5 likes

Loze hoeken achter de deur zijn altijd leuk voor kapstokje. Om een badcape op te hangen voor gebruik of juist om te drogen na gebruik. Ik gebruik ons kapstokje veel meer dan ik had verwacht.
De opstelling van de meubels zelf zou ik inderdaad zo doen. Een klein houten krukje naast de stoel is ook nog fijn. Prettig om een tafeltje te hebben als je er zit te voeden/kolven/boekje lezen en mijn man bleek hem ook vaak nog te gebruiken om er even bij te kunnen zitten.

4 likes

Even een vraag, ik heb net dit kleedje gekocht alleen moet die verticaal tegen de muur of parallel aan de muur?

4 likes

Wat? :joy: sorry ik krijg niet echt een beeld hierbij, heb je een foto van wat je bedoelt haha? Waarom heb je een bezemsteel nodig?

8 likes

Ik denk zoiets?

2 likes

Oh ja thanks! Het is inderdaad wel leuk om hem zo op te hangen.

5 likes

Onze kokend water kraan (via via een proefmodel) is kapot en ik wil wel heel graag weer een nieuwe kokenwaterkraan. Hoe zijn de ervaringen met andere merken dan quooker? Ik vind die zo spetteren en natuurlijk :money_with_wings::money_with_wings::money_with_wings: Of beter toch maar in de buidel tasten voor de echte quooker?

1 like