Interieurtopic #3

Ik vind dit niet afgezaagd maar meer tuttig/burgerlijk. Waarom geen gewone kaders waar je foto’s in doet.

31 likes

@Bergson Wij zitten ook te kijken naar de Prato, vind de ingefreesde sleuven (?) een hele mooie manier voor greeploos. Had je een composiet of natuursteen werkblad van 1,2 cm? Er is inderdaad nu een actie met 20% korting op alle kastsystemen, dat scheelt echt aanzienlijk in ons geval.

@tomtom Precies dat heb ik ook met de grote keukenzaken! Fijn dat jou de keuken ook zo goed bevalt :smile:

5 likes

Ik vind dit altijd een beetje live love laugh home is where the heart is vibes geven. Net als foto’s afgedrukt op canvas, imo gewoon nooit een succes.
Zou dan inderdaad gaan voor mooie lijsten passend bij je interieur, misschien afgewisseld met wat (lokale?) artprints en eerder daarmee een statement maken.

9 likes

Ja dat gevoel had ik ook

3 likes

Ik zou dit alleen leuk vinden op de muur van een kinderopvang of zo als die De Bijenkorf of De Bezige Bijtjes heet o.I.d.

Heel random dit maar ik zag dat het huis waar ik met mijn ex woonde te koop staat, met onze canvas-vakantiefoto’s nog aan de muur, terwijl hij al 9 jaar met zijn nieuwe vriendin in dat huis woont :skull_and_crossbones:

57 likes

Impopulair denk ik maar ik heb dit een paar keer gezien en vind het wel leuk

1 like

Ik zit inmiddels aan mijn tweede kvik keuken (verhuisd, hadden een witte prato, nu een grijze met composiet wit blad) en ben erg tevreden. Enige aandachtspunt bij kvik is dat het franchisers zijn, de service kan dus per vestiging verschillen. Het product is overal hetzelfde. Je kunt overigens prima onderhandelen bij kvik. Ik heb er bij de vorige keuken bijvoorbeeld een duurdere oven bij onderhandeld, dit keer heb ik onderhandeld dat we met een al verlopen kortingsactie meekonden (gratis montage, scheelde vrij veel ten opzichte van de actie de maand erna). Voor de huidige keuken hebben we meerdere leveranciers bekeken (o.a. bruynzeel). Was qua prijs erg vergelijkbaar. Als ik een nadeel moet noemen: een zaak als Bruynzeel kan wel meer in maatwerk. Plafondhoge kasten, binnenkant zelfde kleur als buitenkant, meer kleuren. Als we geen tijdsdruk hadden gehad (ingewikkeld verhaal, we moesten in korte tijd een keuken kopen die in een toen nog onbekende week geleverd moest worden) hadden we denk ik daarvoor gegaan.

3 likes

Composiet! Ik denk dat in het vorige topic wel foto’s staan. Heb ze zelf allemaal weggegooid. :’) voorjaar 2020 gekocht, september 2020 geplaatst.

3 likes

He? :sweat_smile: Maar sta jij ook echt op die foto’s of zijn het gewoon foto’s van bijvoorbeeld natuur die jullie gemaakt hadden?

Als jij er ook op staat dan is het heel raar, maar vind ik het ook wel een bewonderenswaardig niveau van onverschilligheid van zowel je ex als de nieuwe partner :joy:

5 likes

Dank voor je verhaal! Goed om te weten dat er misschien toch iets te onderhandelen valt. Maatwerk is niet echt nodig bij ons, maar ga even kijken wat de lokale keukenhandel ons kan bieden en dat vergelijken met kvik. Ik zie dat de vestiging in onze stad wel goed beoordeeld wordt, zie inderdaad ook slechte ervaringen met de service in andere steden.

@Bergson snap dat je die foto’s niet meer hebt!!/ Ik ga even zoeken in de topics. Ik wil ook graag composiet, maar moet inderdaad wel een beetje hufterproof zijn.

@Sanseveria @DeFourneau hierbij nog even foto’s van de teststukken, dit is geschilderd over een witte basis (2 lagenral 9010) en ook 2 lagen van de kleur. Wel gemengd in gammaverf dus voor de testpotjes.

Van links naar rechts: Skimming Stone, Drop Cloth, Joa’s White.

In de aanbouw, ruimte met veel licht en 2 lichtstraten, niet in de directe zon:

Zelfde ruimte, directe zon

In een donkerdere hoek in de keuken

11 likes

Aanvullende tip dan: geen lichtkleurig composiet. Staat bij osn echt mega mooi, maar het is enorm vlekgevoelig. Zitten ondanks dagelijkse goed poetsen nu al een paar lichte kringen in, dat was niet zoals het gepresenteerd werd.

1 like

Heb je al een wonderspons geprobeerd? Wij hebben nu 5 maanden licht composiet (wit grijs) aanrechtblad en zitten nog geen vlekken of kringen op. Vlekken die ik niet met een doekje eraf krijg ga ik voorzichtig met een wonderspons met water over en tot nu altijd gelijk weg, ook als de vlek al wat ouder is.

5 likes

Nee die kende ik nog niet! Thanks voor de tip. Het zijn ook geen hele opvallende vlekken, maar je blijft het toch heel lichtjes zien. Hoop dat dit werkt.

2 likes

Als je écht hufterproof wilt, kun je beter graniet nemen. Dat scheelt qua prijs nauwelijks (iig 1,5 jaar geleden niet bij Brugman) en daar krijg je echt geen vlekken op.

3 likes

En @Handtas, wij hebben nu ook een licht composiet blad en daar zie je alles op. We hebben dit onlangs ook met de keukenzaak waar we onze nieuwe keuken uitgekozen hebben besproken en blijkbaar werkt mat composiet als een soort spons en is het dus super vlek gevoelig. Ons werd een Jif Cream schoonmaakmiddel aanbevolen om vlekken te verwijderen @Shaaar , maar dat hebben we nog niet geprobeerd.

Als je glanzend composiet hebt, dan is het blijkbaar wel heel goed bestand tegen vlekken. We wilden graag een mat blad dus hebben nu voor keramiek gekozen, dat zou hitte- en vlek bestendig moeten zijn.

3 likes

Wij hebben dit middel erbij gekregen om het aanrechtblad 1 a 2 keer per jaar mee te behandelen, dat schijnt ook weer te helpen tegen vlekken en kringen en daar zat een wonderspons bij. Het lijkt qua substantie op Jif Cream wat @Bailey zegt.

1 like

@Shaaar @Huismus @Bailey wow goed dat jullie het zeggen, had inderdaad een licht composiet blad op het oog maar ik heb in de winkel nog niet doorgevraagd naar hoe vlekgevoelig of hufterproof het is. Ik ga kijken naar glanzend composiet of graniet!

1 like

Dit spul hebben we ook, inderdaad jif-achtig, maar dat helpt dus niet volledig.

@Bailey wij zijn nu ook wel in gesprek met de keukenleverancier omdat we dus in de winkel hadden aangegeven dat we een vlekbestendig blad wilden. We hebben nu mat wit en het is alles behalve vlekbestendig.

5 likes