Interieurtopic #3

Nou onze vloer + plinten zijn eindelijk af (na 2,5 maanden :joy:). Nu ga ik eindelijk onze trap schilderen.
Ik wilde hem roze verven

Maar nu twijfel ik toch een beetje om hem (salie)groen te doen. Mijn vriend zijn voorkeur gaat uit naar groen maar uiteindelijk mag ik de beslissing maken haha.

image
image

En als ik nu naar deze foto’s kijk vind ik het beiden zo leuk! Wat zouden jullie doen?

• Groen
  • Roze
  • Anders…

0 stemmers

5 likes

Ik heb groen gekozen omdat ik denk dat je daar iets minder snel stof op ziet.
Maar eigenlijk miss beter om naar gang en overloop te kijken, wat mooiste staat.
Allebei heel gaaf!

3 likes

Love madame garage!

Vind de lampen van colmore ook mooi. Maar nergens online te koop/ te zien. Moet je echt voor naar een winkel

4 likes

Ik denk dat alle twee wel staat, ik heb neutraal laminaat (licht eiken) en de muren zijn wit dus het kan alle kanten op. In mijn gang heb ik een gallery wall met allemaal verschillende afmetingen lijsten van de kringloop (zwart en goud) met zwart/witte kunst en foto’s.

1 like

Oeh, nee dat ik kende ik niet! Ziet er tof uit inderdaad.:blush:

3 likes

Ligt compleet aan de rest… bij een lichte vloer vind ik roze het mooist, als je vloer donker is dan groen… En wat zit er verder op de muren in de hal?

Edit: oh dat antwoordde je hierboven al… dan zou ik roze doen denk ik

2 likes

Ja super leuk, daar had ik ook al aan gedacht! Maar ik zie een zonnetje op de verpakking, en hier is het bijna altijd schaduw dus dat zal wellicht niet lukken? :frowning:

@Shaaar goede tips, bedankt! Ik ga eens zoeken naar mooie klimpanten

4 likes

Sowieso roze!! :sparkling_heart:

6 likes

Jaaaa roze! Kan je zo veel meer kanten mee op dan groen!

3 likes

Als quarantaineproject lijkt het me leuk om de keuken te gaan schilderen. Het is een beetje een outdated keuken van 12 jaar oud en ik denk/hoop dat een andere kleur en greepjes het weer wat mooier kunnen maken, alleen ik heb weinig inspiratie voor welke kleur ik dan zal kiezen. Het is het appartement van m’n vriend en uiteindelijk zal het over niet al te lange tijd verkocht of verhuurd worden, dus het moet wel een beetje basic blijven. Het aanrechtblad en de tegels blijven helaas, we hebben niet echt het budget om dat allemaal te vervangen, en er komt nog wel een rolgordijn voor het raam.

Dit is de keuken:

En hierbij het aanrechtblad en tegels:

Ik dacht zelf aan donkergrijs met een wat warmere ondertoon en houten greepjes, maar weet niet of dat het geheel i.c.m. het blad te grijs maakt.

Ook tips over het schilderen zijn welkom haha, de kastjes zijn (denk ik) gelamineerd met melamine, dus het is vrij glad, geen idee of dat iets uitmaakt.

2 likes

Ik heb vorige week een nieuw kanaal ontdekt en deze YouTube video gekeken, leuk om te kijken en misschien kun je er wat tips uithalen!

8 likes

Dan is roze denk ik wel heel gaaf!

Ik heb zelf boven mijn deuren en de openslaande raamkozijnen saliegroen, maar vind dat ook echt wen mooie kleur. Ik heb wel een heel licht huis, waardoor t groen naar lichtgrijs neigt.

3 likes

Ja mijn eerste ingeving was ook roze maar toen ging ik weer twijfelen haha (eeuwige twijfelkont hier). Ik vind het alle twee echt heel erg leuk en kan gewoon niet kiezen. Alhoewel ik roze echt heel erg leuk vind neig ik om hem dan toch maar groen te doen omdat mijn vriend dat leuker vindt (hij is dan de beslissende factor en ik hoef niet te blijven twijfelen).
Moeilijk moeilijk. Zag ook foto’s van lichtblauw en dat vind ik ook dan wel weer heel erg leuk. Aaaah!

2 likes

Kun je niet een stukje op proef verven in beide kleuren? Persoonlijk zou ik ook voor roze gaan.

3 likes

Dat is ook wel een goed idee… Ik had al wat roze staaltjes meegenomen maar het is toch altijd wel moeilijk om het eindresultaat voor je te zien door de lichtval enzo.

2 likes

Als je het allemaal zulke mooie kleuren vindt, dan kan je eigenlijk geen foute keus maken. Je hebt er dan vooral wat aan om gewoon zelf de knoop door te hakken en het tot een leermoment in het nemen van beslissingen te maken.

4 likes

Ik vind roze super cool en dat groen zie je vaker (vind ik dan minder leuk maarja ook mooi hoor)… Maar lichtblauw ook vet! Nicole Huisman heeft een soort vaalblauw geschilderde inbouwkasten/en suite, ook supermooi vind ik Login • Instagram

4 likes

Ik zou niet voor donkergrijs gaan, dat wordt een groot grijs vlak met het blad denk ik. Als je er een tint naast gaat is wel mooi, dus een beetje middengrijs?

Verder kan je de tegels ook verven, dat zou ik dan in een leuk kleurtje doen.

Kastjes goed ontvetten, schuren en goede grondverf gebruiken. Het zal niet heel lang mooi blijven met die ondergrond denk ik, dus voor de verkoop misschien nog een keer bijwerken?

3 likes

Wij hebben onze houten keukenkastjes geverfd en ben er vet blij mee. Weet alleen niet of verf lekker pakt op gelamineerd hout, wil je ze niet liever wrappen met folie? Dat blijft volgens mij mooier en hecht zich beter. Dat kan je er ook zo weer af trekken.
Kim Jacobs heeft dat ook gedaan en dat is goed gelukt volgens mij!

2 likes

En de deurtjes wrappen?

Edit: oh spuit 11

2 likes