Interieurtopic #3

Ik vind dit zo’n lief bericht, dankje. Ik ga het zeker mee in mijn hart nemen. Ik wil in de zomer alles afgerond hebben qua inrichting zodat ik mij op andere dingen kan focussen maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb zo inderdaad geleefd tijdens mijn studietijd en dat was niet fijn.

@anon91169173 je hebt me echt op een geweldig idee gebracht want ik houd enorm van textielkunst en had nog een foto ergens opgeslagen van studio mirthe. Wel eventjes doorsparen, maar dan kan ik wat van die fibre art op de muur doen en misschien in combinatie met een muursticker op een board / geverfde cirkel en wat plankjes. Ik zie het al helemaal voor me :heart_eyes:

2 likes

Ik heb in een huurwoning een aanrechtblad gehad met tegels en ik vond dat echt ellende. Er gaan best snel etensresten in de voegen zitten en die veeg je niet zo makkelijk schoon, daarnaast kun je deeg niet strak uitrollen omdat je dan een tegelpatroon aan de onderkant hebt zitten en dat is ook niet altijd wenselijk. Ik weet niet hoe fanatiek je bent met koken/bakken, maar als je dit soort dingen belangrijk vindt zou ik het afraden. Mocht deeg je niet zo veel interesseren zou ik wel kijken naar een hele smalle voeg, dat scheelt schoonmaakwerk!

6 likes

Haha neee!! Ik neig nu wel een beetje naar groen omdat ik nu het idee heb om dan ook de deuren en deurkozijnen een paar tinten lichter in groen te schilderen.
Twijfels twijfels! Haat ik altijd echt aan mezelf haha.

2 likes

Is er toevallig iemand die deze kapstokken kent? Ik wil dit denk ik voor in mijn hal. Volgens mij moeten ze makkelijk aan elkaar te bevestigen zijn, dus 1 pilaar in de hoek en dan het schoenenrek aan 1 kant en de kledingroedes aan de andere kant. Ik ben alleen bang dat het helemaal niet stevig genoeg is. Ik wil er in mijn hal voornamelijk jassen aan gaan hangen natuurlijk.

image

4 likes

Ik vind groen ook mooier en meer tijdloos. Een trap is niet iets waar je zin in hebt elke 3 jaar te schilderen en ik zou wel in 3 jaar uitgekeken zijn op roze en nog niet op groen (zegt wel de persoon die al 4 jaar een volledig olijfgroene woonkamer heeft).

4 likes

Je kunt dit zelf samenstellen via https://www.steigerbuis-online.nl/

Heb voor mijn studentenkamer ooit van die steigerbuizen gekocht om een kledingrek te makenZ wel een wat simpelere versie dan wat jij voorstelt, maar het is gewoon even puzzelen meten en uitzoeken op de website, maar was heel makkelijk verder!

Samenvatting

5 likes

Ook een goed idee! Het voordeel van die van de Praxis is dat ze niet in de muur/plafond geboord hoeven worden en natuurlijk dat schoenenrek lijkt me ideaal ook om bijv. tassen of sjaals aan de lege haakjes te hangen. Maar een goedkopere optie is ook wel wat…

edit: Hmm zo goedkoop is die site ook niet als ik kijk naar de voorbeelden van kapstokken en kledingrekken haha

Weet iemand hier welke programma’s interieurarchitecten gebruiken? Ik zoek een programma waar ik mijn huis kan in uittekenen (en met wat youtubevideo’s en zelfstudie toch min of meer haalbaar om zelf iets in te proberen). Dit zowel binnen als buitenkant. Ik zou graag mijn toekomstvisie op mijn nieuw huis uitwerken in detail (ook in 3D en met kleuren, niet enkel floorplanner e.d.). Zo wil ik ook een ontwerp maken van de tuin en voorgevel, maar ook maatkasten intekenen.

3 likes

SketchUp!

4 likes

Kozikaza kan ook

1 like

Oke ik kon het idee van de keuken schilderen toch niet uit m’n hoofd zetten haha, dus ik ben de afgelopen dagen druk bezig geweest. Ik heb m’n vriend wat kleurstaaltjes en testers laten halen en ben uiteindelijk op de kleur saliegroen van Flexa uitgekomen. De greepjes heb ik zwart gespoten (ik verwacht niet dat dit lang mooi blijft, maar voor nu wel een goede tussenoplossing).
Ik vind het nog steeds geen hele mooie keuken, maar ben wel superblij met het resultaat :smile:

112 likes

Wat een verschil! Vind het heel mooi geworden.

4 likes

Wauw! Heel mooi geworden. Oogt fris en rustig.

En in principe is spuitverf prima hoor. Als je de ondergrond eerst licht schuurt, een primer erop spuit en dan minimaal 2 lagen van de spuitverf blijft dat echt wel langdurig mooi. Je kan er eventueel nog een laagje clear varnish overheen spuiten voor een extra beschermlaagje.

7 likes

Oh dat is fijn, dat is namelijk precies wat ik heb gedaan haha! Mocht het toch snel gaan slijten zal ik eens kijken naar die clear varnish, dankjewel voor de tip!

2 likes

Ik dacht eerst dat je ook iets met de tegels gedaan had, die zien er opeens veel beter uit! De kleur kwam niet zo mooi uit tegen die gelige kastjes, nu past het veel beter.
Echt heel mooi geworden! :clap:

3 likes

Mooi gesproken! Herken dit heel erg. Huidige huur huis nooit veel aan gedaan want we wilden hier 3-4 jaar wonen en ik studeerde nog toen we hier kwamen. Inmiddels zijn we bijna 7 jaar verder omdat we een nieuwbouw appartement in een groot langdurig project hebben gekocht, wat gelukkig bijna opgeleverd gaat worden. Hard gespaard voor het nieuwe huis maar daardoor weinig aan het huidige gedaan en in m’n hoofd al veel bezig met het nieuwe huis. Zorgt zeker voor de nodige onrust.

2 likes

Weet iemand hoe je erachter kan komen wat een lichtere tint zou zijn van een Gamma kleur?
Ik denk dat ik voor Bijoux ga (3e van rechts) maar het is best een donkere kamer dus Missh moet ik 1 tint lichter. De andere kleurstalen zijn meer roze-paars dan lila

3 likes

Op de website hebben ze nummers voor de kleuren en dan kan je in het filter zoeken op een tint lichter!

2 likes

Ik ga binnenkort verhuizen en ga dan ook weer alles verven. In mijn huidige appartement heb ik alle plafonds in wit (RAL 9016) geverfd en de muren in gebroken wit (RAL 9010). Nu vroeg ik mij af of er ook mensen zijn die alles gewoon in 1 tint wit hebben geverfd? Hoe bevalt dit jullie en waarom hebben jullie hiervoor gekozen? Volgens mij is 2 verschillende wit namelijk wel een beetje de standaard :sweat_smile:

Nu zit ik er zelf aan te denken om het overal wit (RAL,9016) te doen en dan op 1 lange muur een andere warmere off white/beige te doen. Mochten jullie nog leukere suggesties hebben voor een kleur in de woonkamer die past bij een petrol bank, licht houten meubels en zwarte details dan zijn suggesties ook welkom.

2 likes

Ik heb muren en plafonds 9010 en tot ik dit las nog nooit gehoord dat het de standaard zou zijn om twee verschillende kleuren te gebruiken. Uiteindelijk pakt verf op het plafond toch al anders uit door een andere lichtinval.

9 likes