Interieurtopic #3

Ik heb alles RAL 9016 en juist geen kleuren op de muur. Had ik geen zin in en heb genoeg aankleding met kleur waardoor het geen kliniek lijkt :rofl:. Heb ook nog nooit gehoord van 2 tinten wit voor plafond en muren?

3 likes

In onze appartement (project woning) was het plafond 9016 en de muren 9010. Dat is volgens mij redelijk standaard, ik dacht ook met reden dat je anders wat donkerder in de hoeken kijkt van de kamer. Door de schaduwen.
Nu hebben we alles ā€˜wit’ (geen RAL kleur) maar volgens mij 9016. En ik vind het wel fris. (Moderne woning) t is net wat je wil haha

2 likes

Wij hebben plafond en muren in dezelfde kleur geschilderd maar op het plafond pakt de kleur anders uit (plafond heeft daarnaast een korrelige structuur). Als we het opnieuw konden doen hadden we het plafond lichter geverfd.

7 likes

Wij hebben ook alles 9010 en de muren scallop grey. Maar al t houtwerk is 9010 en overige muren is 9010.

1 like

Ik ben mijn vriend aan het overtuigen dat we 2 gekleurde muren nodig hebben in ons toekomstige nieuwbouwhuis. Ik wil 1 muur beige met lambrisering (muur tv kant). Aan de andere kant wil ik ook een kleur die niet heel opvallend is (dus niet knalblauw of knalgroen, terracotta), maar vind het zo lastig om te kiezen welke kleur dan wel. Roze tint vind ik mooi, maar mijn vriend weer niet :crazy_face:. Mijn vriend wil graag plaatjes zien ā€œwant anders kan hij het zich niet inbeeldenā€. Hebben jullie tips qua kleuren? Kun je bij verfzaken ook advies krijgen welke kleuren mooi bij elkaar staan etc? Vind het lastiggggg.

2 likes

Verfmerken hebben op de website ook veel kleurenschema’s van welke kleuren mooi zijn bij elkaar. Of als je de beige kleur hebt uitgekozen kan je ook op Pinterest kijken hoe anderen het gecombineerd hebben. Sikkens en Flexa hebben ook een app waarmee je ā€˜live’ je muren een kleur kan geven. Zitten dan ook tips bij voor de andere kleuren. Mijn vriend kan het ook nooit voor zich zien, gelukkig vertrouwt hij mij wel en vind hij al mijn keuzes prima :sweat_smile::laughing:

3 likes

Thanks voor de tips! Ja dat is ā€˜m nou juist. Ik kan op pinterest geen Plaatjes vinden met een beige muur + een andere kleur erbij.

Ik volg best veel accounts op insta voor inspiratie specifiek voor 1 ruimte zoals de badkamer of woonkamer. Ze hebben allemaal hun eigen stijl maar er zitten wel leuke dingen tussen om een beter beeld te krijgen van welke kleuren bij elkaar matchen in een ruimte…

Bijv.
Styling_heroes
Soofs_studio
Eijerkamp
FonQ
Vtwonen
Vestingh → en van hier weer doorklikken naar andere accounts

Succes! Ik ben nu op zoek naar inspiratie voor de tv-wand/meubel en zie juist super veel foto’s van het zitgedeelte terwijl ik daar al uit benšŸ˜†

2 likes

Huh, m’n vriend wil nu opeens het schilderen van de woonkamer uitbesteden. Nu hebben we zelf geen schilderervaring, maar dat is toch helemaal niet moeilijk? Zijn argument is dat het super strak moet worden. Ik vind het zonde.

1 like

Nee dat is idd echt niet nodig, ook super strak kan je zelf doen. Of hebben jullie een hele rare structuur oid op de muur?

2 likes

Ik ben wel van mening dat een schilder het echt veel mooier doet dan jij zelf. De mega strakke lijnen maken het voor mij wel echt af. Wij hebben het in ons huidige huis niet gedaan maar voor ons nieuwe huis gaan we het wel doen. Nu we het verschil de afgelopen jaren bij meerdere mensen hebben gezien tussen zelf en laten doen.

17 likes

Schilderen kan iedereen. En echt strak zijn genoeg trucjes voor die je als normaal persoon ook kan gebruiken. Vind het zelfs heel leuk om te doen! En van het geld dat je bespaart kan je waarschijnlijk veel leukere of beter dingen doen.

2 likes

Weet iemand of verf van vestingh in de winkel te koop is (buiten de vestingh winkel zelf)? Kan het niet vinden namelijk

3 likes

Een schilder kan het inderdaad echt wel heel strak en netjes (logisch, het is hun vak en ze doen niet anders), maar je kunt het ook prima zelf heel netjes krijgen hoor.

Als ik een tip mag geven, kijk vooraf deze video van Boncolor vanaf 8:45. Zij heeft heel hun huis heel veel zelf geschilderd en deed dat het in het begin best onhandig, maar heeft ondertussen allerlei handige manieren en tips gevonden (ook van een professionele schilder) over hoe je het heel netjes en strak kunt krijgen. In deze video ging ze een muur opnieuw schilderen en laat ze al die tips zien, ik vind het echt handig en goed gedaan haha.

11 likes

Denk dat een schilder het veel mooier kan, maar ik zou het het zelf echt niet waard vinden. We hebben hiervoor zelf geschilderd, heb me af en toe gestoord aan de strepen maar het is ook weer niet zo afzichtelijk. Nu is ons huis gespoten en dat is wel echt veel mooier, maar als dat niet bij ons project in had gezeten had ik het er niet voor over gehad. Vind daarnaast dat verf ook snel weer wat viezig wordt (in verhouding tot de investering): geschuif met meubels, een koppie kopje dat omgaat, kinderhandjes van mijn neefje en nichtje.

3 likes

Er bestaat tegenwoordig afneembare verf, echt top. Babydoekje over de vlek heen en je ziet er niks meer van!

3 likes

Nee helaas, hun eigen merk LAB paint is alleen bij Vestingh zelf te koop. Bij bouwmarkten is die verf ook niet te mengen in andere merken.

Thaaaanks!! Hele leuke accounts.

3 likes

Weet iemand of aanbiedingen qua vloeren bij bouwmarkten soms nog meer dan 25% zijn? Ik zie dat wel regelmatig voorbij komen bij Gamma en nu Karwei, maar loont het nog te wachten op meer korting? we hebben de vloer ergens in de zomer nodig, weet niet precies wanneer. We willen voor de bovenverdieping een laminaatvloer zelf gaan leggen. Voor beneden hebben we al PVC gekocht en dat laten we leggen (moet geplakt worden ipv klik).

1 like

Ja ik heb kortingen van 40% gezien bij de Praxis.

1 like