Huh, m’n vriend wil nu opeens het schilderen van de woonkamer uitbesteden. Nu hebben we zelf geen schilderervaring, maar dat is toch helemaal niet moeilijk? Zijn argument is dat het super strak moet worden. Ik vind het zonde.
Nee dat is idd echt niet nodig, ook super strak kan je zelf doen. Of hebben jullie een hele rare structuur oid op de muur?
Ik ben wel van mening dat een schilder het echt veel mooier doet dan jij zelf. De mega strakke lijnen maken het voor mij wel echt af. Wij hebben het in ons huidige huis niet gedaan maar voor ons nieuwe huis gaan we het wel doen. Nu we het verschil de afgelopen jaren bij meerdere mensen hebben gezien tussen zelf en laten doen.
Schilderen kan iedereen. En echt strak zijn genoeg trucjes voor die je als normaal persoon ook kan gebruiken. Vind het zelfs heel leuk om te doen! En van het geld dat je bespaart kan je waarschijnlijk veel leukere of beter dingen doen.
Weet iemand of verf van vestingh in de winkel te koop is (buiten de vestingh winkel zelf)? Kan het niet vinden namelijk
Een schilder kan het inderdaad echt wel heel strak en netjes (logisch, het is hun vak en ze doen niet anders), maar je kunt het ook prima zelf heel netjes krijgen hoor.
Als ik een tip mag geven, kijk vooraf deze video van Boncolor vanaf 8:45. Zij heeft heel hun huis heel veel zelf geschilderd en deed dat het in het begin best onhandig, maar heeft ondertussen allerlei handige manieren en tips gevonden (ook van een professionele schilder) over hoe je het heel netjes en strak kunt krijgen. In deze video ging ze een muur opnieuw schilderen en laat ze al die tips zien, ik vind het echt handig en goed gedaan haha.
Denk dat een schilder het veel mooier kan, maar ik zou het het zelf echt niet waard vinden. We hebben hiervoor zelf geschilderd, heb me af en toe gestoord aan de strepen maar het is ook weer niet zo afzichtelijk. Nu is ons huis gespoten en dat is wel echt veel mooier, maar als dat niet bij ons project in had gezeten had ik het er niet voor over gehad. Vind daarnaast dat verf ook snel weer wat viezig wordt (in verhouding tot de investering): geschuif met meubels, een koppie kopje dat omgaat, kinderhandjes van mijn neefje en nichtje.
Er bestaat tegenwoordig afneembare verf, echt top. Babydoekje over de vlek heen en je ziet er niks meer van!
Nee helaas, hun eigen merk LAB paint is alleen bij Vestingh zelf te koop. Bij bouwmarkten is die verf ook niet te mengen in andere merken.
Thaaaanks!! Hele leuke accounts.
Weet iemand of aanbiedingen qua vloeren bij bouwmarkten soms nog meer dan 25% zijn? Ik zie dat wel regelmatig voorbij komen bij Gamma en nu Karwei, maar loont het nog te wachten op meer korting? we hebben de vloer ergens in de zomer nodig, weet niet precies wanneer. We willen voor de bovenverdieping een laminaatvloer zelf gaan leggen. Voor beneden hebben we al PVC gekocht en dat laten we leggen (moet geplakt worden ipv klik).
Ja ik heb kortingen van 40% gezien bij de Praxis.
Heeft iemand ervaring met een badkamermeubel (inclusief wastafel en kranen) van Ikea? Hoe bevalt de kwaliteit etc.?
Wij hebben het Godmorgon meubel met een Kattevik wastafel en een kraan van de bouwmarkt. Zit er nu 4 jaar in en bevalt nog steeds prima! De kast is nog heel mooi, ik zie geen enkele beschadiging. De wastafel is ook nog goed, alleen achteraf een beetje klein. Maar we hadden ook niet veel keus met de ruimte die we beschikbaar hebben in de badkamer.
Jitney van Farrow and Ball
Yes voor de schilder. Ik zou het zelf ook kunnen maar de schilder doet het veel strakker en veel sneller. En, maar dat is persoonlijk, betaal ik graag voor vrije tijd. Wij werken beiden fulltime en dat zou betekenen dat we in het weekend hier mee bezig moeten.
En verder, die €300 die ik de schilder de vorige keer moest betalen voor 2 muren in de woonkamer, die was ik zelf ook bijna kwijt geweest aan materiaal en goede kwaliteit verf.
(Maar ja er is wel weer een verschil tussen schilders natuurlijk. Bij de buren was ook een schilder geweest maar dat was niet strak, je zag allemaal verf op het plafond)
Hier ook godmorgon, bamboeblad, kattevik. Prima kwaliteit. Was toen we verhuisden niks op op te merken. Zou wel een andere spoelbak kiezen achteraf. Kattevik is doordat ie rond is vrij klein, we hadden matgrijs wat er altijd viezig uit zag. Je kunt makkelijk een andere spoelbak (ook niet ikea) op deze combi plaatsen dus met de kennis van nu zou ik voor een ruimer model gaan.
Het waren bij ons de laatste keer maar 2 muren (1 van 10 meter lang en 1 van 4 meter). En ik woon in het noorden, wellicht dat de prijzen hier sowieso wat lager liggen dan bv de randstad?
Ik heb de groenige godmorgon met odensvik wasbak, die is heel ruim en valt er helemaal in. Ik vind m heel handig, 2 grote/brede lades, genoeg ruimte op de wasbak om spulletjes neer te zetten en heel makkelijk schoon te maken. Prijs/kwaliteit ook prima.
Monteren bleek wel best een klus, maar kan ook aan onze aansluiting liggen. Daar hebben we dus een handige zwager bij ingeschakeld
Wow, dat zou ik wel echt veel geld vinden! Wij hebben ook best een grote woonkamer…
@iedereen bedankt voor de reacties! Ik begrijp mijn vriend nu beter, maar persoonlijk neig ik toch nog naar zelf schilderen. En ik zou sowieso mijn eigen verf erop willen, want ik heb er meer dan 3 maanden over gedaan om die kleur van Farrow & Ball uit te kiezen