Interieurtopic #3

Ja eens, nooit meer goedkope rommel van de bouwmarkt voor mij voor schilderen. We hebben nu alles zelf met ietsjes duurdere verf gedaan en goede kwasten, rollers, tape etc. en veel dekte gewoon in één laag, super strak en mooi. Scheelde onder de streep dus ook niet eens zoveel geld omdat we minder verf nodig hadden omdat er op veel plekken geen tweede laag nodig was. En kwasten van goede kwaliteit kun je makkelijk nog tien keer daarna gebruiken als je ze goed uitspoelt.

En plafonds hebben we gespoten met een latexspuit. Helemaal top.

1 like

Wow bizar! Wij hebben uiteindelijk bij Vestingh zelf gekocht, omdat we het nergens anders konden vinden. Goed om te weten als we nog eens een mooie kleur op het oog hebben.

5 likes

Om het fruit en groente op te bergen zoek ik draadstaal mandjes die stapelbaar zijn. Liefst 2 manden en een beetje stevig.

Nu heb ik wel een perfecte gezien maar 3 laags én 60 euro. Eigenlijk te ver boven budget vooral gezien ik geen 3 lagen nodig heb.

Iemand toevallig iets soortgelijks gezien?

8 likes

Geen idee hoe stevig ze zijn, maar is dit misschien iets? Zijn gewoon per stuk te koop en niet duur.

3 likes

Thanks! Ziet er wel uit als een kanshebber!

3 likes

@DahliaDavin deze heb ik! Mandjes zijn stevig, alleen ze blijven niet heel goed op elkaar staan als je ze stapelt.
Je ze zou ze misschien met een kleine tie rip vast kunnen maken?

2 likes

Wat mooi!! Goed gelukt zeg. Qua beddengoed zou iets okergeels of anders warms ook nog mooi zijn denk ik! Ik heb bijv deze, denk dat die ook mooi zou zijn bij dat bleekroze en de muren:

https://www.yumeko.nl/overtrekset-katoen-satijn-fields-of-gold

8 likes

Mooie smaak heb je!
Is in deze witte kamer de gouden spiegel van de groene kamer niet handiger?

3 likes

Oh ik heb niet op de precieze kleur en materialen gelet, ik dacht alleen grote passpiegel + kasten is handig in dezelfde kamer te hebben en dan komt de witte kamer minder kil over ofzo.

2 likes

Prachtig! Misschien nog even een kabelgootje voor het draadje uit de tv. En misschien een plant ervoor? ( maar dat past misschien niet?)
En misschien kan de router in een mandje?

5 likes

Prachtig! Super mooie kleur verf

3 likes

Heeft iemand ervaring met een bank van de rebellen club? Kan op internet er niet veel over vinden.

5 likes

Ik denk dat mijn vraag hier wel het beste beantwoord kan worden: hoe verf ik t beste over een azuurblauwe muur heen? Eerst een laag wit? Of ik hoor ook dat grijs of lichtroze beter zou helpen? Willen de desbetreffende muur daarna graag in een groene tint maar weten nog niet precies wat.

Lichtgrijs is inderdaad een betere basis dan wit omdat het sneller egaler dekt

5 likes

Als je een goed dekkende groen kiest heb je misschien iets dikkere laagjes nodig maar dan lukt het denk ik ook wel zonder tussenlaag hoor!

2 likes

Ik heb lichtbeige over een petrol blauwe muur geverfd en dat dekte in 1 laag gewoon

4 likes

Ik heb een zwarte muur in een groene kleur geverfd en die dekt echt bijzonder goed in 1 laag. Ligt wel echt aan de kwaliteit van de verf, in mijn geval was het Farrow and Ball.

1 like

Ik heb ook een verfvraag. Ik wilde een muur donkerblauw verven. Maar de kleur om de pot was heel anders dan de kleur op het kleurstaaltje. Contact met verkoper gehad, die heeft het weer bij de fabrikant gevraagd, hoop gedoe. De verkeerde kleur zit nu iig op de muur. Nu een proefpotje met een andere kleur gekregen van de verkoper. Dat geprobeerd op een stukje muur en die kleur is perfect!
Maar nu de vraag: hoe verder? Ik heb dus een blauwe muur, met over een kwart een stuk donkerder blauw. Hoe zal ik de rest nu dat donkerblauw verven? Gewoon over de hele muur? Ik ben bang dat dat stuk wat ik al geverfd heb dan donkerder wordt. Of eerst de driekwart van de lichtere muur en daarna nog een laag over de hele muur?

3 likes

Gewoon over de hele muur kan prima! Ik had ook een muur met allemaal testers gedaan en daar overheen geschilderd met de kleur die ik wilde. Voor het mooie doe ik sowieso 2 lagen, maar het was na 1 al netjes en dekkend.

3 likes

@Fredje Wilde precies hetzelfde reageren als George haha

1 like