Interieurtopic #3

Heeft iemand ervaring met een badkamermeubel (inclusief wastafel en kranen) van Ikea? Hoe bevalt de kwaliteit etc.?

2 likes

Wij hebben het Godmorgon meubel met een Kattevik wastafel en een kraan van de bouwmarkt. Zit er nu 4 jaar in en bevalt nog steeds prima! De kast is nog heel mooi, ik zie geen enkele beschadiging. De wastafel is ook nog goed, alleen achteraf een beetje klein. Maar we hadden ook niet veel keus met de ruimte die we beschikbaar hebben in de badkamer.

2 likes

Jitney van Farrow and Ball

4 likes

Yes voor de schilder. Ik zou het zelf ook kunnen maar de schilder doet het veel strakker en veel sneller. En, maar dat is persoonlijk, betaal ik graag voor vrije tijd. Wij werken beiden fulltime en dat zou betekenen dat we in het weekend hier mee bezig moeten.
En verder, die €300 die ik de schilder de vorige keer moest betalen voor 2 muren in de woonkamer, die was ik zelf ook bijna kwijt geweest aan materiaal en goede kwaliteit verf.

(Maar ja er is wel weer een verschil tussen schilders natuurlijk. Bij de buren was ook een schilder geweest maar dat was niet strak, je zag allemaal verf op het plafond)

2 likes

Hier ook godmorgon, bamboeblad, kattevik. Prima kwaliteit. Was toen we verhuisden niks op op te merken. Zou wel een andere spoelbak kiezen achteraf. Kattevik is doordat ie rond is vrij klein, we hadden matgrijs wat er altijd viezig uit zag. Je kunt makkelijk een andere spoelbak (ook niet ikea) op deze combi plaatsen dus met de kennis van nu zou ik voor een ruimer model gaan.

4 likes

:joy: Het waren bij ons de laatste keer maar 2 muren (1 van 10 meter lang en 1 van 4 meter). En ik woon in het noorden, wellicht dat de prijzen hier sowieso wat lager liggen dan bv de randstad?

4 likes

Ik heb de groenige godmorgon met odensvik wasbak, die is heel ruim en valt er helemaal in. Ik vind m heel handig, 2 grote/brede lades, genoeg ruimte op de wasbak om spulletjes neer te zetten en heel makkelijk schoon te maken. Prijs/kwaliteit ook prima.

Monteren bleek wel best een klus, maar kan ook aan onze aansluiting liggen. Daar hebben we dus een handige zwager bij ingeschakeld :wink:

4 likes

Wow, dat zou ik wel echt veel geld vinden! Wij hebben ook best een grote woonkamer…

@iedereen bedankt voor de reacties! Ik begrijp mijn vriend nu beter, maar persoonlijk neig ik toch nog naar zelf schilderen. En ik zou sowieso mijn eigen verf erop willen, want ik heb er meer dan 3 maanden over gedaan om die kleur van Farrow & Ball uit te kiezen :hot_face:

Ja eens, nooit meer goedkope rommel van de bouwmarkt voor mij voor schilderen. We hebben nu alles zelf met ietsjes duurdere verf gedaan en goede kwasten, rollers, tape etc. en veel dekte gewoon in één laag, super strak en mooi. Scheelde onder de streep dus ook niet eens zoveel geld omdat we minder verf nodig hadden omdat er op veel plekken geen tweede laag nodig was. En kwasten van goede kwaliteit kun je makkelijk nog tien keer daarna gebruiken als je ze goed uitspoelt.

En plafonds hebben we gespoten met een latexspuit. Helemaal top.

1 like

Wow bizar! Wij hebben uiteindelijk bij Vestingh zelf gekocht, omdat we het nergens anders konden vinden. Goed om te weten als we nog eens een mooie kleur op het oog hebben.

5 likes

Om het fruit en groente op te bergen zoek ik draadstaal mandjes die stapelbaar zijn. Liefst 2 manden en een beetje stevig.

Nu heb ik wel een perfecte gezien maar 3 laags én 60 euro. Eigenlijk te ver boven budget vooral gezien ik geen 3 lagen nodig heb.

Iemand toevallig iets soortgelijks gezien?

8 likes

Geen idee hoe stevig ze zijn, maar is dit misschien iets? Zijn gewoon per stuk te koop en niet duur.

3 likes

Thanks! Ziet er wel uit als een kanshebber!

3 likes

@DahliaDavin deze heb ik! Mandjes zijn stevig, alleen ze blijven niet heel goed op elkaar staan als je ze stapelt.
Je ze zou ze misschien met een kleine tie rip vast kunnen maken?

2 likes

Wat mooi!! Goed gelukt zeg. Qua beddengoed zou iets okergeels of anders warms ook nog mooi zijn denk ik! Ik heb bijv deze, denk dat die ook mooi zou zijn bij dat bleekroze en de muren:

https://www.yumeko.nl/overtrekset-katoen-satijn-fields-of-gold

8 likes

Mooie smaak heb je!
Is in deze witte kamer de gouden spiegel van de groene kamer niet handiger?

3 likes

Oh ik heb niet op de precieze kleur en materialen gelet, ik dacht alleen grote passpiegel + kasten is handig in dezelfde kamer te hebben en dan komt de witte kamer minder kil over ofzo.

2 likes

Prachtig! Misschien nog even een kabelgootje voor het draadje uit de tv. En misschien een plant ervoor? ( maar dat past misschien niet?)
En misschien kan de router in een mandje?

5 likes

Prachtig! Super mooie kleur verf

3 likes

Heeft iemand ervaring met een bank van de rebellen club? Kan op internet er niet veel over vinden.

5 likes