Ik denk dat mijn vraag hier wel het beste beantwoord kan worden: hoe verf ik t beste over een azuurblauwe muur heen? Eerst een laag wit? Of ik hoor ook dat grijs of lichtroze beter zou helpen? Willen de desbetreffende muur daarna graag in een groene tint maar weten nog niet precies wat.
Lichtgrijs is inderdaad een betere basis dan wit omdat het sneller egaler dekt
Als je een goed dekkende groen kiest heb je misschien iets dikkere laagjes nodig maar dan lukt het denk ik ook wel zonder tussenlaag hoor!
Ik heb lichtbeige over een petrol blauwe muur geverfd en dat dekte in 1 laag gewoon
Ik heb een zwarte muur in een groene kleur geverfd en die dekt echt bijzonder goed in 1 laag. Ligt wel echt aan de kwaliteit van de verf, in mijn geval was het Farrow and Ball.
Ik heb ook een verfvraag. Ik wilde een muur donkerblauw verven. Maar de kleur om de pot was heel anders dan de kleur op het kleurstaaltje. Contact met verkoper gehad, die heeft het weer bij de fabrikant gevraagd, hoop gedoe. De verkeerde kleur zit nu iig op de muur. Nu een proefpotje met een andere kleur gekregen van de verkoper. Dat geprobeerd op een stukje muur en die kleur is perfect!
Maar nu de vraag: hoe verder? Ik heb dus een blauwe muur, met over een kwart een stuk donkerder blauw. Hoe zal ik de rest nu dat donkerblauw verven? Gewoon over de hele muur? Ik ben bang dat dat stuk wat ik al geverfd heb dan donkerder wordt. Of eerst de driekwart van de lichtere muur en daarna nog een laag over de hele muur?
Gewoon over de hele muur kan prima! Ik had ook een muur met allemaal testers gedaan en daar overheen geschilderd met de kleur die ik wilde. Voor het mooie doe ik sowieso 2 lagen, maar het was na 1 al netjes en dekkend.
Als voorbeeld wat verf kan doen. De linkerdeur is 9016 en de rechterdeur is 9010
Edit; de linker is nieuw en er net ingezet, uiteindelijk wordt die ook 9010 en zal nog weer een foto delen als het af is
Heeft iemand misschien Ball Green van F&B op de muur zitten?
Ik kwam deze bijzettafels tegen op insta.
En we hebben nog tegels over van de keuken. Wilde gaan proberen om het zelf te maken (kwam via Google op een diy)
Iemand enig idee of dit te doen is?
Deze diy kwam ik tegen:
Echt leuk!
Deze meiden op insta maken ook div vormen tafels van tegels en verkopen deze: Login • Instagram
Oh leuk om ideeën op te doen en als het niet lukt kan ik hem altijd nog daar kopen haha.
Marije Zuurveld heeft ook zoiets gedaan op YT in haar verhuisvlogs
Volgens mij heeft Leonie ter veld ook zoiets gedaan meteen kastje of tafeltje met roze tegels.
even snel gezocht: DIY tv-meubel met tegels - Gewoon wat een studentje 's avonds eet
geen idee of je er iets aan hebt verder maar moest er gelijk aan denken
Ik heb gisteren in een opwelling (lees: na twee cocktails) een afspraak geboekt bij Ikea voor kleur- en stijladvies voor mijn nieuwe woning. Was € 58.
Want ik weet gewoon écht niet wat ik wil en die fucking tegelvloer in de woonkamer schrikt mij zo af
Afspraak is in twee weken, ik hou jullie op de hoogte.
Impulsief maar ik heb een nieuwe poster gekocht
And I love it! Nu mijn vriend nog overtuigen dat ze boven de bank mag
Heel leuk! Waar komt de poster vandaan ?
Van desenio. Het is een portret van Frida Kahlo en de poster heet “Kahlo in Green”. Ook in beige!
De titel “Frida Kahlo in beige” schreeuwt toch niet echt Frida Kahlo eigenlijk
Als het nou fluorescerend beige was