Interieurtopic #3

Poederroze is echt een goed idee. Rood is ook wel mooi denk ik! Of een crème kleur. Je kunt anders ook voor een hele lichte groen gaan. Zoiets als wat de kleur groen nu is na intensief gebruik. Hele mooie stoelen trouwens. Weet je wat voor merk het is?

3 likes

Thanks voor de tip @Shaaar, ik heb even wat filmpjes van haar bekeken en ik denk dat ik dat best zou kunnen! Lijkt me een leuk klusproject.

Ik heb even wat staaltjes besteld van verschillende kleuren en stoffen, kunnen we bekijken wat ons het meest aanspreekt :star_struck:

6 likes

IKEA heeft nu volgens mij ook een tafellamp in de vorm van een hoofd.

Graag gedaan! Ik heb zo laatst een pastoe stoeltje aangepakt. Kostte me nog geen 2 uur en heel tevreden met het resultaat

2 likes

Wij wilde eigenlijk een 240 tv meubel, maar hebben nu gekozen voor een 180. Dat betekent dat er ruimte zal zijn tussen het meubel en de muur. Het meubel komt midden in de kamer en raakt dus nergens een muur. Het 240 meubel zou wel een muur raken. Nu is die loze ruimte tussen het meubel en de muur voor mij echt even error. Wat doe ik daar mee? Heb het gevoel dat ik het moet opvullen. Maar hoe?

We krijgen een kleintje en ik wil het denk ik daarom liever dicht tot aan die muur. Dan kan de baby tussen de bank en het tv meubel kruipen ipv rondjes om het tv meubel. Heeft iemand ideeën? Ik dacht eerst planten, maar die plek geeft te weinig daglicht voor de planten.

3 likes

Ik ben al tijden op zoek naar een leuk wandmeubel/boekenkast, liefst gedeeltelijk met deurtjes. Maar ik kan echt niks vinden :(. Weet iemand iets leuks?

3 likes

Wat is je budget? :slight_smile:

2 likes

Weet niet precies waarom maar ik ging wat in dit topic lezen en nu ben ik heel benieuwd hoe deze afspraak is gegaan!

6 likes

Oh ja ik ging hier nog even verslag uitbrengen!

Ik heb zeker een paar leuke ideeën overgehouden aan het kleur- en stijladvies, en de medewerker heeft me heel goed geadviseerd over kleur (mijn keuken is een rozig crème :smiling_face_with_tear:), en heeft veel voor me bevestigd: dat het groen dat ik graag wou mooi staat bij de bank die ik heb gekocht. En de grijze tegelvloer die me een doorn in het oog is.

Ook qua indeling en formaat van bank en eetkamertafel bijvoorbeeld ben ik heel goed geholpen geweest.

Wat voor mij nog nét ietsje beter kon, was het kiezen van de meubels. Dat liet ze nogal aan mij over, terwijl ik ook daar eigenlijk nog geen idee over had. (Dan heb ik het over het tv-meubel, de salontafel, een fauteuil, dressoir…)
Oh en een plan voor sfeerverlichting had ik ook leuk gevonden.

Ik ben uiteindelijk wel ruim drie uur binnen geweest dus je krijgt wel echt waar voor je geld.

7 likes

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat een redelijk budget is. :see_no_evil:. Max 1000 euro? Liefst minder.

Misschien iets samenstellen via Tylko?

1 like

Oh kende ik niet! Bedankt voor je tip.

Ik denk dat ik mn budget sowieso wat naar boven bij moet stellen. :(.

3 likes

De meubelprijzen zijn helaas ook flink meegestegen. :sob:

4 likes

Ik weet niet of je kan klussen maar je zou met een beperkt budget ook wat IKEA kasten kunnen kopen en een DIY ermee doen, er staan veel filmpjes op YouTube als je zoekt op bijv DIY Billy IKEA

2 likes

Ik weet niet wat voor een stijl/kwaliteit je zoekt maar anders een BESTA of een EKET kast van IKEA?

1 like

Is het heel lelijk om gordijnen aan elkaar te laten naaien? Zou super veel geld schelen i.p.v. op maat bestellen…

2 likes

Niet als de naad precies in een plooi valt. Op maat gemaakt gordijnen worden ook niet uit één stuk stof gemaakt. Maar ‘random’ aan elkaar maken, ja dat wordt denk ik erg lelijk.

3 likes

Iemand misschien een goede tip voor een beetje betaalbare (verduisterende) raamdecoratie voor kunststof draai/kiepramen? Veneta plisse met van die klemmen kan niet omdat er niet genoeg ruimte is boven en onder het raam. Ik google me helemaal suf, maar kom er gewoon niet uit haha.

2 likes

Gewoon een rolgordijn ervoor?

Nee dat kan niet omdat het raam dan niet open kan als het gordijn naar beneden is :cry: En het valt dan ook over het kozijn heen waardoor het niet aansluit en er duseen kier zit.