Interieurtopic #3

Ik heb niet direct een idee, vind veel stoelen van studio Henk wel mooi bij dit soort tafels, maar ik kan me voorstellen dat dat heel anders is dan je voor ogen hebt. Vind zelf trouwens dat heel veel stoelen behoorlijk lekker zitten. Nog een optie: zoeken naar het soort stoel die je nu hebt waar ook een leuningloze versie van gemaakt wordt. Dan kan ook helpen in hoe groot iets aanvoelt en kan je afwisselen tussen stoelen met en zonder leuningen.

4 likes

Studio Henk is wel mooi, maar past niet zo bij onze inrichting denk ik.

Ja, dat was eigenlijk ons plan: dezelfde stoelen met en zonder armleuningen combineren, maar helaas zijn we nog geen leuke stoel tegengekomen waarbij dat het geval is. En armleuningen vinden we wel echt een pluspunt voor lange avonden aan de eetkamertafel.

3 likes

Ik ben aan het verhuizen en ben echt verliefd op de kleur in de gang en de kleur van de voordeur haha. Vond het spannend, maar ik vind het echt zo leuk geworden! Muren zijn heeeeel subtiel lila maar soms lijkt het gewoon wit of lichtgrijs in ander licht. Kleur: great white van farrow&ball. En de deur is de kleur cinder rose.

126 likes

Weet iemand waar je een beetje bijzondere doch niet al te dure tafellampen kunt vinden? Ik weet niet precies wat ik zoek eerlijk gezegd, maar ik vind veel lampen zo boring.

1 like

Mijn meer bijzondere lampen zijn vooral kringloop/tweedehands etc.

https://www.naduvi.nl/

Maar bovenstaande webshops en de Karwei (vooral in de winkel) hebben vaak ook wel leuke opties.

Of je zou ergens leuke lampenvoeten kunnen scoren en elders de kappen.

3 likes

Heeft er heel toevallig de meng kleur koffie verkeerd (ik had kaartje bij de gamma vandaan) op de muur zitten? Zou daar heel graag een echte foto van zien

1 like

Herkenbaar! Ik vind de lampen van madame garage erg mooi… maar helaas wel rond de 200 euro. Westwing heeft vaak ook wel leuke lampen

3 likes

Oh ze hadden een paar weken terug 50% korting

2 likes

Ja klopt maar vooral bij lampen met beschadigingen van wat ik zag op insta…

5 likes

Zou je niet zelf een dergelijke lampenvoet kunnen knutselen en er een kap bij kopen? Wat Madame Garage in feite doet is niet meer dan een lamp op een leuk vaasje doen en een gaatje voor de snoer maken.

8 likes

Rare vraag misschien, maar ik zoek een massieve bijzettafel met een hoogte van minimaal 54 cm, In de vorm van (iets wat door kan voor) een schaakstuk. Ik vind alleen tafels van 40 cm. Mocht iemand er een tegenkomen :raising_hand_woman:

1 like

Daar dacht ik ook al aan, maar het is dat ik twee linkerhanden heb :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear: ik ga me er toch maar eens in verdiepen :thinking:

Voor mensen met een Samung The Frame:

Weet iemand of je de schilderij-modus er op kan zetten als de tv muziek afspeelt via een radiozender of via Spotify?

Als ik het schilderij erop zet wordt ie stil, vind dat zo jammer.

3 likes

Volgens mij moet je de muziek dan afspelen op je telefoon en je telefoon via Bluetooth verbinden aan de tv. Maar de app op tv gebruiken en dan art mode aan kan volgens mij niet.

4 likes

Nee kan niet simpel vanuit de tv zelf. Misschien als je er speciaal iets voor gebruikt, maar wij gebruiken gewoon los een speakertje met Bluetooth of hebben spotify gewoon op de tv aan (en dan dus geen art aan, maar gewoon het spotify scherm).

1 like

Binnenkort krijgen we een uitbouw en dus ruimere keuken en een nieuwe vloer. Nu wil ik een handig systeem voor het scheiden van afval. We hebben al een brabantia met 2 vakken, maar daarnaast moeten we nog papier, glas en restafval scheiden. Iemand een nette oplossing daar voor?

En we krijgen vloerverwarming waardoor we ook een nieuwe vloer nemen. Ik wil het liefst hout, vind ik het mooist. Zijn er hier mensen ook met vloerverwarming en een houten vloer? Om me heen vind iedereen het niet echt een slim idee.

1 like

Ja, in mijn omgeving heeft bijna iedereen vloerverwarming met een ‘echt’ houten vloer. Dat gaat helemaal prima. Niet alle vloeren zijn overigens geschikt, dus ik zou me wel goed laten informeren.

1 like

Ik heb deze vloer en die kan heel goed met vloerverwarming. Houdt zich ook heel goed over de jaren, door de harde toplaag. Heb dit nu 10 jaar liggen.

Het is dus parket, maar betaalbaar doordat ze een dunnere laag fineer gebruiken. Door de harde toplaag blijft het lang mooi en hoeft het niet tussentijds opgeschuurd te worden. Wel de look van echt hout, maar makkelijk en sterk. Het ligt bij mij ook in de keuken.

2 likes

Voor het scheiden van afval gebruiken wij deze bakken van Blokker. Betaalbaar en voor afvalbakken nog best mooi vind ik

8 likes

Wij hebben van die ikea bakken op elkaar staan, maar die staan wel in de garage.