Interieurtopic #3

Oh dat vind ik qua prijs echt meevallen! Wij hebben dezelfde bank en ik ben er zo op uitgekeken + de hoes heeft vlekken en het grijs staat in ons huis heel saai. Ben benieuwd hoe de hoes bevalt als hij binnen is!

Oeh ribstof, mooi!

3 likes

Ik zie net dat ik geen Nockeby heb maar een Norsborg. Ze worden allebei niet meer verkocht, dus ook de losse Ikea hoezen niet. Ben benieuwd of deze stof meer slijtvast is idd, vind die van Ikea kwalitatief een beetje meh. Bij ons is het grijze ook verkleurd, met name op de zitting terwijl we heel weinig op de bank zitten.

Leuke stofjes heeft Norse Maison iig! Thanks voor de tip.

1 like

Hoe dan, na 6 jaar was mijn Nockeby wel echt uitgeleefd :face_with_spiral_eyes:

2 likes

Gaat heel erg leuk staan! Heb zelf een donkerblauwe muur met groene bank en roze kussens, dus een bank lijkt me ook heel mooi staan bij jou!

1 like

Pas wel op. Mijn kat heeft door haar nagels veel halen in de ribstof gecreëerd.

Bemz heeft ook fijne hoezen voor IKEA banken, ook voor Norsborg!

3 likes

Mijn vader gaat dit maken met vuren hout. Ik wil het gaan beitsen, maar er zijn zooooveel kleuren

Wat vinden jullie een mooie kleur?

7 likes

Ik vind deze kleur (die het al is op de foto) heel mooi!

5 likes

Bij mij zouden die plantjes continu naar beneden vallen :grimacing:

2 likes

Ik ga er plankjes op maken!

Edit: Of naja m’n vader :grimacing:

1 like

Deel je het eindresultaat als het af is? Heel tof!

2 likes

Walnoot!

5 likes

Iemand tips voor ergens waar ze mooie beetje midcentury modern uitschuifbare ronde eettafels hebben in slechts 100cm?
Wat ik tegenkom is al snel groter. Ik kom niet verder dan een tafel van NordicStory die ik heel mooi vind, maar mn man zou liever een tint donkerder hebben.

Mn man zou liever deze van J-line zien, maar dan uitschuifbaar (plus dat deze uitverkocht is):

download (1)

Iemand een goede tip?

1 like

Ik twijfel over de verlichting voor boven mijn eettafel. Ik had in eerste instantie foto 1 al in m’n hoofd en dan met een ronde fittingplaat (want ronde tafel), maar vind foto 2 eigenlijk ook wel heel mooi. Wat zouden jullie doen?

• Lamp 1
  • Lamp 2

0 stemmers

1 like

Ik vind hanglampen boven een eettafel wel gezelliger :slight_smile: Vroeger had ik het zo, nu noodgedwongen praktisch hetzelfde als jouw tweede voorbeeld en mijn voorkeur gaat echt uit naar hanglampen

5 likes

Made, La Roudete en Maison du Monde al bekeken? (Ik begrijp niet of 100 inclusief uitschijf moet zijn of niet.)

Ik heb de gouden lamp op m’n slaapkamer en er komt wel heel veel licht van af want het zijn 6 lampen, weet niet of dat bij een eettafel perse gezellig is. Ik vind overigens sowieso bij een eettafel wel leuk als de lampen wat dichterbij de tafel hangen dan dichterbij het plafond.

1 like

Als je lamp twee doet, zou ik dimbare lampen erop zetten (schakelaar of smartlight). Wij hebben iets in die stijl maar dan wat losser/meer hangend en zonder dimmer is het echt heel fel door de hoeveelheid lampen. Wat @glitterpen ook zegt

3 likes

Hoe kiezen jullie kleur voor op de muur
? Ik wil voor in ons nieuwe huis een bepaalde groentint die goed past bij een fauteuil die we hebben. Maar ik heb een selectie van verschillende mogelijkheden (flexa, F&B, Little Greene, Histor) maar ik kan eigenlijk van deze specifieke kleuren geen testers vinden. Is er een website die veel waaiers van allerlei verfmerken verkoopt, of zo? Dat ik toch ene beetje een idee kan krijgen bij de lichtinval in mijn huis? Want bijv bij de Praxis hebben ze ook niet van alles een kleurstaaltje.