Interieurtopic #3

Walnoot!

5 likes

Iemand tips voor ergens waar ze mooie beetje midcentury modern uitschuifbare ronde eettafels hebben in slechts 100cm?
Wat ik tegenkom is al snel groter. Ik kom niet verder dan een tafel van NordicStory die ik heel mooi vind, maar mn man zou liever een tint donkerder hebben.

Mn man zou liever deze van J-line zien, maar dan uitschuifbaar (plus dat deze uitverkocht is):

download (1)

Iemand een goede tip?

1 like

Ik twijfel over de verlichting voor boven mijn eettafel. Ik had in eerste instantie foto 1 al in m’n hoofd en dan met een ronde fittingplaat (want ronde tafel), maar vind foto 2 eigenlijk ook wel heel mooi. Wat zouden jullie doen?

• Lamp 1
  • Lamp 2

0 stemmers

1 like

Ik vind hanglampen boven een eettafel wel gezelliger :slight_smile: Vroeger had ik het zo, nu noodgedwongen praktisch hetzelfde als jouw tweede voorbeeld en mijn voorkeur gaat echt uit naar hanglampen

5 likes

Made, La Roudete en Maison du Monde al bekeken? (Ik begrijp niet of 100 inclusief uitschijf moet zijn of niet.)

Ik heb de gouden lamp op m’n slaapkamer en er komt wel heel veel licht van af want het zijn 6 lampen, weet niet of dat bij een eettafel perse gezellig is. Ik vind overigens sowieso bij een eettafel wel leuk als de lampen wat dichterbij de tafel hangen dan dichterbij het plafond.

1 like

Als je lamp twee doet, zou ik dimbare lampen erop zetten (schakelaar of smartlight). Wij hebben iets in die stijl maar dan wat losser/meer hangend en zonder dimmer is het echt heel fel door de hoeveelheid lampen. Wat @glitterpen ook zegt

3 likes

Hoe kiezen jullie kleur voor op de muur…? Ik wil voor in ons nieuwe huis een bepaalde groentint die goed past bij een fauteuil die we hebben. Maar ik heb een selectie van verschillende mogelijkheden (flexa, F&B, Little Greene, Histor) maar ik kan eigenlijk van deze specifieke kleuren geen testers vinden. Is er een website die veel waaiers van allerlei verfmerken verkoopt, of zo? Dat ik toch ene beetje een idee kan krijgen bij de lichtinval in mijn huis? Want bijv bij de Praxis hebben ze ook niet van alles een kleurstaaltje.

Ik heb bij Home Design shop kleurenkaarten van Farrow & Ball gekocht en daar volgens mij ook van Little Greene en een RAL waaier. Was allemaal niet heel duur. Testers in een potje heb ik allemaal via Vestingh en Verfwebwinkel gekocht, allemaal F&B.

Ik vond die testers op papier niet altijd overeenkomen met hoe het er op de muur uit zag, daarom dus ook nog getest vanuit de potjes.

3 likes

Ik heb een paar kussentjes van Leen Bakker en die zijn wel lekker dikkig

7 likes

Hmm ja daar zit wat in! Thanks allemaal, het wordt de eerste!

2 likes

Nee exclusief hoor, gewoon dat hij standaard 100 is en kan uitschuiven naar groter (maakt niet zoveel uit hoe groot hij dan wordt).

Die heb ik allemaal al gecheckt helaas.

5 likes

@the.rebel.club F&B ook! Het uiteindelijk resultaat kan wel net iets afwijken, door de pigmentsoorten e.d. die F&B zelf gebruikt maar het geeft echt een heel goed beeld. Ik heb eerder dit jaar 4 kleuren van F&B bij de gamma laten mengen om te testen alvorens we een keuze maakten. Het eindresultaat is nog net iets mooier en speelt meer met het licht dan de tester van Gamma.

6 likes

Zie dat er al veel tips zijn over testers maar ik wilde even verfwinkel.nl tippen! Misschien dat zij trouwens ook wel verftesters hebben, dat weet ik zo niet. Gamma kon hier niet alle kleuren die ik wilde mengen in huismerk maar daar kan je werkelijk elke kleur laten mengen in welk merk dan ook. Ik was super tevreden over de muurverf van Wijzonol. Heb kleuren van Flexa en Farrow en Ball daarin laten mengen.

Overigens heb ik om te kiezen heeeel veel foto’s online bekeken ook. Ik wilde vlot over en had echt geen tijd om na de sleutel eerst nog allerlei testers te proberen. Dat is ook serieus goed afgelopen gelukkig. Mijn moeder vond dat spannender dan ikzelf😂

2 likes

Help ik heb even een dilemma. Wij hebben alle deuren en muren laten verven in ral9016. Nu moesten de plinten ook en hebben we dat zelf gedaan in wederom ral9016. Nu wil het zijn dat de plintkleur een hele andere kleur heeft dan de muren en de deur. Zouden jullie het opnieuw doen of zo laten? Ik denk dat het met meubels dus minder op gaat vallen alleen nu leeg ergert het me zo erg dat ik bang ben dat het straks met meubels nog steeds lelijk vind. Maar heb eerlijk gezegd ook geen puf meer om opnieuw te gaan verven😅

3 likes

Huh dit lijkt haast muren met 9010 en plinten met 9016. De muren lijken heel gelig voor 9016, zeker weten dat dat goed is gegaan? Of is dat echt de lichtinval op deze fotos?

3 likes

De kleur is inderdaad anders maar ik vind het niet lelijk of zo, als je niet gezegd had dat het eigenlijk dezelfde kleur had moeten zijn dan had ik gedacht dat het zo hoorde.
Maar als het je het zelf echt lelijk vindt zou ik toch nog even de tanden op elkaar zetten en het nog een keer doen. Daar ben je dan nog jaren blij mee (denk ik)

edit: ik weet niets van RALnrs trouwens

4 likes

Ja nu opnieuw doen zodat je je er niet aan stoort. Ik heb dat niet gedaan en stoor me er nu, 4 jaar later, nogsteeds aan. Maar doordat er overal meubels staan en grote ruimte is (hele beneden verdieping) heb jk me er nog niet aan toe kunnen zetten en is t nog steeds lelijk en een doorn in mn oog…

3 likes

100% zeker. Heb de verf zelf besteld. Op alle verpakkingen staat 9016. Is nergens misgegaan…

2 likes

Als je het opnieuw gaat verven: zorg dat je hetzelfde merk gebruikt als op de deuren/muren. Dat kan echt schelen. Lak of muurverf kunnen altijd wel iets anders uitvallen. Maar tussen de plinten en de deuren zou je dan weinig verschil moeten zien.

Edit: zie nu je reactie hierboven, dus ga uit van zelfde merk. Hadden de deuren een andere basiskleur dan de plinten?

Ik vind het persoonlijk op de foto niet heel erg opvallen, maar als je je er nu al echt aan stoort blijf je dat waarschijnlijk doen. Opzich zijn plinten met een klein rollertje zo opnieuw gedaan, zeker als het maar een dun laagje hoeft.

4 likes