Interieurtopic #3

Denk eigenlijk dat het hout gewoon anders uitvalt dan de muur.

6 likes

Heb alle tape al weggehaald dus moet ik dat ook weer opnieuw doen. Ik ga er morgen gewoon heen en nog 1 keer kijken hoe ik me erbij voel. Als ik nog steeds denk oh no ga ik gewoon verven en dan is het niet anders. De deuren muren en plinten zijn overigens door 3 verschillende merken gedaan🥲 de lak was er niet van hetzelfde merk…

@Spaties ja klopt dit zei mijn schoonmoeder ook al dat dat waarsch de boosdoener in dit verhaal is.

1 like

Hmm, ik denk dat het dan inderdaad het verschil is tussen de merken en ondergrond. Wel vreemd want ij hebben flexa op de muur en voorgeschilderde plinten maar wel in dezelfde kleur als de muur. Het breekt iets door een andere finish maar dat hoort bij plinten en is dus niet per see een groot kleurverschil.

Ik zou me er persoonlijk wel aan gaan ergeren en het opnieuw doen nu alles nog leeg is. Maar met dezelfde verf lijkt me dan niet echt zoden aan de dijk zetten, want wss zelfde resultaat? Geen idee hoe ik dit zou doen.

3 likes

Ja ga da. Een ander merk proberen denk ik op hoop van zegen😂

2 likes

@JustinBieber ik denk dat je altijd iets van verschil gaat zien, als is het alleen al om de finish van de lak. Dat toont gewoon anders. Dan ook nog dat het een andere ondergrond is.

Ik zou me hier persoonlijk echt geen seconde aan kunnen storen, straks staan er overal meubels en zie je het amper. Maar als je er iets mee wil; dan echt nu hoor, als je alles erin hebt doe je het niet meer.

4 likes

Ja en ik denk dus dat het idd met meubels niet meer opvalt. Leeg zie je alles en met meubels breekt veel. Overigens valt het ook alleen hier op omdat de rest allemaal geen witte muur heeft. Daarom ben ik zo in dubio of ik het wel of niet ga doen.

3 likes

Ohnee dan zou ik het zelf echt laten :joy: jezelf weer in de kreukels leggen om die verrote plinten te schilderen en het alleen hier opvalt

5 likes

Wie heeft er ervaring met een tuinkamer? Wij willen er een laten plaatsen en het liefst wil ik er een met een glazen dak. Vind ik veel mooier! Maar zijn nu al bij twee zaken langs geweest die toch zo een soort plastic dak aanraden ivm onderhoud en dat het heel snel warm wordt met een beetje zonlicht en dan zonwering ook echt noodzakelijk is. Ben benieuwd naar afwegingen die jullie hebben gemaakt.

Heeft iemand de tip om kleine vlekken op de plint weg te werken?
Oude bewoners hadden katten en in alle kamers zitten vieze kattenpis vlekken 🥹😢 maar de plinten zelf zijn zgan nieuw. De vlekken gaan er helaas niet uit.

Of is de enige optie de gehele plint verven?

1 like

Is de plint gewoon onbehandeld hout? Want dan ben ik bang dat je het blijft zien, dat is gewoon ingetrokken kattenzeik. Ruikt het niet ook? Als het katers waren ruikt dat vaak heel sterk, niet dat er straks een uur de zon op staat en je onwel wordt van de lucht

Ik heb nu al een tijdje dit bed, maar blijf zoeken naar een mooi dekbedovertrek. Ik heb nu een witte met één zwarte streep maar dat vind ik niet zo mooi staan, en dan nog twee met een soort groene jungleprint maar het is het allemaal nét niet. Ik zat te denken aan oker maar kom er niet goed uit. Iemand ook tips voor betaalbare dekbedovertrekken in 240x220? :smiley:

1 like

Donkerblauw?

6 likes

Zoiets misschien? (niet goedkoop, maar ik geloof ook dat beddengoed de splurge waard is haha)

https://www.yumeko.nl/overtrekset-katoen-satijn-fields-of-gold-200x220-2-60x70?utm_source=google&utm_medium=surfaces&utm_campaign=shopping%20feed&utm_content=free%20google%20shopping%20clicks&gclid=Cj0KCQjw1tGUBhDXARIsAIJx01naCWrNGiVulyaluZBdNpUvOj_yQfS2PZoHkwVBAwlY9dRmrWFvzW4aAjBREALw_wcB

https://www.debijenkorf.nl/essenza-fauve-dekbedovertrekset-van-katoensatijn-215tc-inclusief-kussenslopen-5975090031-597509003198142?ref=%2Fslaapkamer%2Fdekbedovertrekken%2Fessenza

5 likes

Je ruikt het gelukkig niet, het zijn gewoon witte plinten, GEEN idee of het dan onbehandeld is?

Brrrr, kijk:

Ik wil graag een linnen dekbedovertrek, lijkt me lekker voor de zomer. Waar kun je dat min of meer betaalbaar vinden?

3 likes

H&M of La Redoute.
Zelf alleen ervaring met H&M en ik ben zeer tevreden.

3 likes

Oh chill, had laatst bij h&m home gekeken en toen hadden ze enkel sets voor 1 persoon. Zie dat ze nu ook de tweepersoons afmetingen hebben.
Alsnog niet goedkoop maar wel de prijs waard dus?

Ik vind ze echt de prijs waard, ik heb mijne nu denk ik 3 of 4 jaar? Ik was hem wekelijks en hij gaat in de droger en ziet er nog goed uit.
Misschien kun je wachten tot er een 20% korting op één artikel actie is (die zijn er nog wel geregeld). Dan scheelt het in ieder geval een beetje.

3 likes

Doe jezelf een plezier en ga dit niet nog verder zitten schrobben. Gewoon overheen schilderen en vers wit maken

5 likes

Als het financieel enigzins kan zou ik dit gewoon vervangen. Muurplinten zijn niet de duurste/meest ingewikkelde en dan is dit weer fris. Ik denk namelijk dat je het er weer doorheen kunt gaan zien als je het verft, geur kan daarnaast ook weer bovenkomen