Interieurtopic #3

Oh sorry @Duif en @Salmiak, ik zoek gewoon laagpolig of glad, je hoeft dus niet te zien dat het wol is maar ik vind het een fijner materiaal (voor de natoer) dan polyester.

2 likes

Dan is Rugvista wel een goede, daar kan je sorteren op materiaal

2 likes

:joy::joy:

4 likes

Ik heb er 1 van Loods 5. Was rond de 230 euro en je kunt 'm aan 2 kanten gebruiken. Kinderen waren 3 en 4 toen we 'm kochten :wink: . Ik heb er laatst een enorme vlek met indiase curry op gemaakt die ik er niet uit gepoetst kreeg, maar die vlek is alsnog spontaan verdwenen :laughing:

1 like

Heeft er iemand hier toevallig verstand van gordijnen? Ik word sowieso al moedeloos omdat ik veel gordijnen lelijk en ouderwets vind, maar okƩ. Ik wil dan voor een goedkope optie gaan uit bijvoorbeeld Kwantum zoals dit maar in de winkel was er slechts 1 systeem dat aan de muur kon worden bevestigd (i.p.v. aan plafond) en dat was met van die grote ringen, wat ik al helemaal lelijk vind.
Zou ik dit gordijn op maat kunnen laten maken met plooien zoals op de foto en het dan combineren met een ophangsysteem voor aan de muur? Aan het plafond gaat niet bij ons omdat dat schuin afloopt.

3 likes

afbeelding

4 likes

Dit hangt er nog van de vorige bewoners (heb verder ook geen verstand van gordijnen), maar:

Kan zo’n rails niet?

1 like

Ja dat weet ik dus niet of dit gecombineerd kan worden met het systeem van Kwantum. :sweat_smile:

Gordijnen van de kwantum zijn niet gemaakt voor enkel hun systeem. Je krijgt haakjes mee die in hoogte verstelbaar zijn (tenzij ze nu simpelere haakjes doen), dus als je gordijnen bij zo’n muurrail ophangt met haakjes zou je bij de kwantum terecht kunnen

4 likes

Wij hebben een wollen perzich kleed (vintage via mp) en daar zie je vlekken niet op, super handig haha

1 like

in een airbnb waar ik was hadden ze deze plisse top down bottom up gordijntjes zonder bedieningstouwtjes en boven en onder echt mini mini bevestiging, niet zo’n hele casette bovenin ofzo. Vond het ideaal. Zijn jullie die wel eens in een winkel in Nederland tegengekomen?

1 like

Wij hebben zulke van Veneta.

Edit: al twijfel ik nu of ze helemaal hetzelfde zijn.

https://www.veneta.com/plisse-gordijnen/nl/page/55/?SelectedFilters=2055

3 likes

Wij hebben dit gewoon van gamma. Zit vast met deze dingetjes in het kozijn:

3 likes

o nice!! dacht op de site te zien dat er dan bovenin het kozijn zo’n hele strook zit van aluminium of plastic (want dat wil ik niet)

1 like

Ik herken dit van jaloezieƫn, daar heet het klikjaloezieƫn. Is speciaal voor deuren en (kiep) ramen, dan gaan ze niet kapot als ze in de wind buiten zitten. Ook wel easyklik. Wellicht kun je daarmee iets vinden?

4 likes

Ik twijfel heel erg of ik mijn gordijnen voor de woonkamer wel of niet verduisterend wil. Ik zit straks op het zuiden en als het echt 30+ graden is dagenlang heb ik vaak de gordijnen dicht zodat het iets minder warm (maar nog steeds warm) is binnen. Maarja hoe vaak is het nou echt zo warm… niet vaak en het maakt ze direct een stuk duurder. Het is trouwens nieuwbouw dus hoe dan ook bloedverziekend heet. Wat zouden jullie doen?

Edit: misschien handig om erbij te vermelden, de gordijnen die ik nu heb hebben wel een voering. Weet het fijne er niet van, want ze zijn van de verhuurder, maar is denk ik gewoon kwantum/leenbakker kwaliteit (waar ik straks ook voor ga) en ik kan nou niet zeggen dat ik het met die voering nou echt verduisterend vind. Eigenlijk gewoon niet :sweat_smile: Daarom twijfel ik ook. Want het kost best wel wat extra en het resultaat is niet geweldig

4 likes

Verduisterd!

3 likes

Wel verduisterend. Maar ik ben dan ook panisch voor hitte en kan in maart al als een berg opzien tegen die paar hete dagen in juni/juli/augustus, dus elke graad minder is meegenomen.

2 likes

Nieuwbouw is toch niet per definitie bloedverziekend heet?

9 likes

Verduistering lijkt mij echt vreselijk in de woonkamer, dag is het helemaal alsof j opgesloten zit in huis in het donker. Ik zou of sparen voor zonwering buiten, of kijken wat de verhuurder dat in kan doen. Of ik zou voor zonwering gaan wat nog wel licht is binnen. Een goedkope optie is gewoon lakens voor de ramen hangen. Je kan eventueel een dm sturen hoor je dat kan doen, ik heb dat zelfs gedaan en werkt prima. Bij heel warm weer en veel zon doe ik nog gordijnen dicht.

1 like