Interieurtopic #3

Wel in de zomer, dan krijg je hitte lastiger naar buiten. Ik ga sowieso iets van een balkonklemluifel neerzetten of een schaduwdoek ophangen, dat houdt ook al het een en ander buiten natuurlijk. En 100% verduisterend is misschien ook zo depressief donker

@Marquez oh ja graag!

2 likes

Ja, als de hitte eenmaal binnen is. Als je zelf een huis laat bouwen zou je daar rekening mee moeten houden en maatregelen moeten nemen. Maar grote projectontwikkelaars hebben daar natuurlijk schijt aan, die willen snel en goedkoop bouwen zodat ze het zsm voor de hoofdprijs kunnen verhuren :clown_face:

2 likes

Nou ja dit dus, het is huur en heb er zelf helaas niks over te zeggen, dus ik vrees voor een broeikas haha

2 likes

Ik zou het eerst maar eens gewoon aankijken. Dat je de warmte niet goed kwijt kan wil niet zeggen dat je de hele zomer op een piektemperatuur graden zit. Een goed geïsoleerd huis houdt in de basis ook warmte buiten. Zeker als je daar zelf nog alert op bent (tuin/balkondeur dichthouden zomers overdag, als het afkoelt open, eventuele zonneschermen dicht). Voor hetzelfde geld valt het allemaal reuze mee.

7 likes

Ik heb een huis met woonkamer op het zuiden en ben zo blij met m’n verduisterende gordijnen. Het houdt echt een deel van de warmte tegen, maar ik kan nu ook gewoon tv kijken terwijl de zon naar binnen schijnt.

3 likes

Ja ik zit nu in een nieuwbouw appartement en heb zonsverduisterende gordijnen en geen last van hitte deze dagen en het is vandaag en afgelopen dagen dus echt al heel warm buiten!

Als het afkoelt dus s’avonds laat of s’ochtends vroeg even alle ramen open voor die koele lucht binnen te laten en daarna weer goed sluiten.

2 likes

Oke verduisterend it is haha. Ik wacht wel even een aanbieding af. Duurt sowieso een paar weken voor je ze hebt, dus heb verduisterende verhuisplissés bij ikea gehaald voor die paar weken ertussen

1 like

Ik heb mijn gordijnen van voordeelgordijnen, kon je ook staaltjes bestellen. Vond het qua prijs heel erg meevallen 2 jaar geleden

1 like

Weet je dit zeker?
Ik zit ook in huur nieuwbouw en vind het kn huis erg lekker op het moment. Raam op het zuid oosten.

En ik zou nooooit verduisterend in mijn woonkamer doen. Ik vind het al irritant in de slaapkamer op de momenten dat ik de gordijnen even dicht doe om om ge kleden ofzo.

3 likes

Thanks voor alle reacties! Ik heb verhuisplisses die verduisterend zijn omdat die gordijnen toch even op zich laten wachten. Ik kijk als ik de sleutel heb wel even hoe warm het binnen is en kan altijd die plisses bewaren en op t raam doen op de echt hete dagen en dan niet verduisterende gordijnen kopen. Lastige keuze haha

Weet iemand waarom kastjes in de badkamer bijna altijd zwevend zijn, en niet volledig tot de grond doorgaan? Is daar een logische/praktische reden voor?

Ik denk vanwege water op de vloer, makkelijker (om de vloer) schoon te maken en misschien zodat de onderkant beter kan luchten in een vochtige ruimte?

6 likes

Dat klinkt inderdaad logisch, haha. Dankje! Vermoed dat we ons te kort aan bergruimte dan toch op een andere manier moeten oplossen…

2 likes

Ik ga eens op zoek naar zo`n hangend rek/zakkensysteem, dankjewel!

2 likes

Haha dit heb ik me de laatste tijd ook afgevraagd! Bijna alles wat ik vond, was zwevend
Ik heb nu wel gewoon een staande gevonden en gekocht. Onderkant heeft een dun plankje voor maar de achterkant is wel open en dat zie je niet

2 likes

Ik weet niet of dit beter in een andere topic kan maar zoja @Lula dan mag je het verplaatsen. Ik twijfelde waar het moest.

Ik heb dus in mijn computerkamer (ja zo noem ik het haha) twee kasten staan waarvan ik één sowieso al lelijk vind en inhoud van de boekenkast kan de helft ook wel van weg.

Nu zag ik voor 25 euro de onderstaande kast staan op marktplaats. Ik denk dan kunnen die kasten weg en heb ik ook betere opslagplek ook voor rattenspullen en het vangt minder stof dan een boekenkast haha. Maaaaar ik twijfel al een tijdje of het wel een leuk idee is dus ik wil graag een eerlijke (!) mening.

Ik heb in de spoiler even twee foto’s gedaan van mijn kamer en een foto van de kast (wil kijken of poten er dan nog onder weg kunnen en ik wil sowieso andere deurknoppen fiksen). De paarse streep geeft aan waar de kast helemaal komt te staan. Ohja zooi wat er nu naast staat gaat dan weg.

Samenvatting

(Hij lijkt op de foto wel iets doffer, op andere foto’s is hij wel wat mooier zwart)

• Ja kopen
  • Nee niet kopen

0 stemmers

4 likes

Interieurtopic zou ik het plaatsen!

4 likes

Leuk kastje maar ik hou zelf niet zo van zwart hout. Maar aangezien je nu ook zwarte/donkere kasten hebt pst t denk ik wel bij je stijl? Denk dat het verder wel leuk kan staan. Zeker als je m een beetje pimpt oid.

4 likes

Hij ziet er op deze foto wel iets doffer uit volgens mij want op andere foto’s is hij wel iets mooier zwart maar dit was de beste goede foto van de voorkant.

Vind m wel leuk (zwart is ook niet mijn smaak idd maar pasr goed bij jouw huis zo te zien:)), maar de boekenkast zou je nog best kunnen houden toch? In een van de hoeken bij je bureau.

3 likes