Interieurtopic #3

Ik ga de boekenkast niet meer gebruiken dan. Die staat dan letterlijk leeg tegen de muur haha. Voor die andere hoek moet ik ook nog iets verzinnen maar denk een leuke plant.

(Die stomme poef hoort hier ook niet)

Het lijkt mij een nogal diepe kast en dan zo met die deurtjes vind ik zelf altijd heel onhandig, geen overzicht en wordt snel een rommeltje

4 likes

Hij is iets dieper dan de “vierkante” kast die er nu staat, hij is ongeveer even diep als dat kleine muurtje lang is waar wasrek nu staat. En ik wil er ook vooral rattenmeuk ingooien wat ik toch niet gebruik op zo’n moment en mijn kleine voorraad kleurspullen (want kan toch niet helemaal van alles afscheid nemen). Puzzels enz gaan allemaal weg. Het zal ook vooral een pleur het hier maar in kast worden en dan met wat leuke decoratie bovenop haha.

2 likes

Ahh ik dacht meer kantoor achtige spullen. Als jij denkt dat je het netjes kan houden en het past bij wat je ermee wil zeker doen! Klein prijsje dus prima toch!

Haha ik ben wel echt een duffe doos met m’n ‘als je het netjes kan houden’ maar m’n man en ik zijn echt rommelkonten en bij zo’n kast denk ik vooral: dat past niet in ons leven

2 likes

Heb voor zekerheid wel even gevraagd of er plankjes inzitten, dat maakt het wel makkelijker om het netjes te houden haha. Maar ja zal wel toch.

Ik denk dat het er veel rustiger uit gaat zien met die kast, vind het dus een goed plan zo van je

3 likes

Wij hebben een kastje tot op de grond hoor!

2 likes

Heeft iemand tips voor gordijnen? Eerst wilde ik links en rechts een gordijn, maar de vensterbank komt best ver naar voren en dat lijkt me minder mooi. En maar aan 1 kant een gordijn (rechts) die dan naar links getrokken wordt is het ook net niet. Waar ik nu over denk zijn van dicht half doorzichtige gordijnen tussen het kozijn in, maar misschien heeft iemand anders nog een goed idee? (rolgordijnen, lamellen etc zijn al afgevallen).

3 likes

Ik heb het toch gedaan met die kast. :slight_smile:

Let niet op de zooi haha, moet nog in de kast.

Samenvatting

Wel mini beetje schade door transsport net maar met benzinestift zie je dat toch niet (of je moet er letterlijk met je neus tegenaan zitten). Oh en de scheve scharnier is inmiddels gewoon weer recht haha.

36 likes

Leuk! Je zou er eventueel nog andere knopjes op kunnen zetten. :sunglasses:

4 likes

Ja was wel eerst mijn plan maar het zijn schijnbaar draaiknoppen, wat niet erg is maar of ik dan wel makkelijk leuke foute deurknoppen erop kan zetten?

5 likes

Ik vind het leuk staan!

4 likes

Ik zoek hulp om me te helpen kiezen voor een verfkleur van deze keukentegels. Eindelijk van het donkergrijze af, de voegen ga ik ook wit maken. Ik woon hier net en de kleuren zijn momenteel: blauwe bank (zie hieronder) en blauw accenten met goud, lichthouten eettafel en zwarte keukenstoelen. Ik zoek vooral nog warme kleuren die erbij passen maar die niet al te fel zijn, de bank is immers al felblauw. Ik heb ook veel planten dus ook veel groen. Iemand tips voor een mooie warme maar lichte kleur?

Oh 1 kastje heeft een gouden handgreep, dat krijgen ze straks allemaal.

Heeft iemand de histor tegelverf wel eens gebruikt? Zo ja, lukte dat een beetje? Ik zie dus dat ik dat kan laten mengen in alle kleuren, heel handig maar ook keuzestress.

afbeelding

2 likes

Terra? Mooi warm en past goed bij dat blauwgroen
Of wit en dan terra voegen oid :heart_eyes:

5 likes

Hoe ver steekt het uit? Je kunt ook een gordijnrails wat verder van de muur hangen. Ik heb dat ook gedaan en ik vind het niet storend! Vind het aan beiden kanten ook het mooist denk ik

6 likes

Ik dacht ook aan terra/een warme oranjetint

Een kleur zoals dat lichte kussentje op je foto?

1 like

Je kunt ook gordijnrails met afgeronde hoeken nemen, dan heb je de gordijnen dicht bij de muur hangen als ze open zijn en komen ze wat verder de kamer in als ze dicht zijn. Dan raken ze de vensterbank niet.

3 likes

Thanks! @Foucher @Rosie @the.rebel.club ik ben nu helemaal enthousiast over peach/oranje kleur. Echt terracotta had ik in mijn vorige huis al en ik zoek dus iets nieuws.

Ik neig nu naar (faded terracotta van farrow & ball):

25 likes

Mooie kleur! Ik zou zelf denk ik nog iets meer richting geel gaan, dat past ook mooi bij het goud!

2 likes