Interieurtopic #3

Goeie! Zo’n kapstok is een stuk minder lomp. Thanks, ook @Camelia!

2 likes

Wij hebben een passpiegel van Ikea waar je aan de achterkant kleding aan kunt hangen, werkt hier perfect
Deze is het

8 likes

Ook mooi, dan hangt het ook niet in het zicht. Wij hebben alleen al een grote spiegel als kastdeur, dus dat is dan minder handig.

2 likes

Ja dan worden het wel wat veel spiegels

1 like

Oh deze sla ik even op! Ik mis steeds meer een grote spiegel boven waar ik mezelf helemaal in kan zien (hebben we alleen beneden) en zo kunnen we het combineren idd :ok_hand:t3:

3 likes

Op de foto’s bij Ikea hangen die kleren netjes aan een hanger, bij ons hangen ze gewoon over die stang heen. Maar dat geeft niet want je ziet het toch niet, heerlijk!

6 likes

Haha ja geloof dat dat bij ons ook eerder zo zal zijn, nu hangen ze over een stoel heen :joy: maar waar die stoel staat is de enige plek voor een hoge spiegel eigenlijk ook.

2 likes

Voor kleding die aan een hanger moet ivm kreuken zou ik eerder gaan voor een kledingrek. Of je hangt een buis aan de muur als je niet teveel op wil hangen. Volgens mij was in het huishoudtopic ook eens tips gedeeld hiervoor.

1 like

Ik ga dus verhuizen, maar er zitten behoorlijke oneffenheden in de muren, wat (opgevulde) gaten en scheve dingen in de muren. We wilden er gewoon over heen verven, maar iemand zegt dat je het beter eerst kunt behangen, en vervolgens daarover heen verven zodat die gaten en oneffenheden minder opvallen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb geen ervaring met behangen en dan schilderen. Wij hebben juist al het behang eraf gehaald en de muur daaronder zo glad mogelijk gemaakt en toen geschilderd. Dus alle gaten gedicht, kleinere beschadigingen en oneffenheden met een soort stucspul (zou ik even na moeten kijken). Daarna de muren geschuurd en dan geschilderd. Dat is mooi strak geworden! De muren waren in de basis wel goed, er zaten geen grote gaten of scheven stukken in.

4 likes

Dit hebben wij gedaan. Op onze slaapkamer zaten veel gaten in de muur en een grote scheur, en in de woonkamer hadden we in een hoek een haardombouw staan die nog wat oneffenheden om de muur heeft achtergelaten. We hebben eerst alle gaten en scheuren zo netjes mogelijk opgevuld, toen de oneffenheden geschuurd en daarna speciaal behang erop gedaan waardoor het een soort gestucte look moet krijgen. Ik weet even niet meer hoe dat behang heet. We hebben ons bij een speciaalzaak laten adviseren.

Op de slaapkamer is het resultaat heel mooi geworden. In de woonkamer komen de oneffenheden er nog wel doorheen. Daar hadden we achteraf denk ik beter voor wat dikker glasvezelbehang kunnen kiezen.

1 like

@Nysmn Volgens mij heet dat renovlies behang. Dat wordt ook in nieuwbouwhuizen gebruikt in plaats van van stucwerk. Wij hebben iets soortgelijks gebruikt in een slaapkamer, dat is goed bevallen (eerst behangen en daarna verven).

3 likes

@1103 @Fredje

Dankjulliewel voor de reacties! Klinkt alsof het wel een goed idee is dus. Op google lees ik ook dat het behang door de verf kan gaan loslaten etc.Maar jullie hebben er goede ervaringen mee.
Ugh, nog meer werk…

2 likes

Wij hebben destijds ook het hele huis behangen met renovlies en daarna er overheen geschilderd. Bij ons liet het behang niet los door het verven! Het is trouwens echt heel mooi geworden. De meeste mensen denken ook dat het gestuukt is.

Aandachtspuntje is alleen dat dingen die op de muur zitten juist wat meer opvallen. Dus ik zou ervoor zorgen dat de wanden strak genoeg zijn. Dingen die in de muur zitten (gaten/kieren) vallen juist helemaal niet op en dat is echt top!

1 like

Hmm ja er zitten ook wel wat bobbels op!
Ik weet het niet :tired_face: vind het wel echt veel extra werk haha en ik vind het allemaal al zo veel en stressvol.

Ik ben op zoek naar een vloerkleed voor in de nieuwe woning.
Muren worden terracotta en ecru. Bank is bruin (afmetingen 312x198). Laminaat lag er al en is dat typische grijs eiken laminaatje van Gamma, niet helemaal mijn smaak maar it will do in de komende maanden. Eettafel/stoelen en salontafel etc. nog onbekend.

Deze 2 tegengekomen:
Dutchbone €319 van 300 x 200

Interieur05 €125 van 280 x 190

Vind het wel een groot prijsverschil! We hebben geen giga budget, maar ik vind een mooi vloerkleed toch wel heel veel verschil maken, vooral op een iets grauwere vloer, dus als die eerste echt veel beter past en mooier is, heb ik dat er wel voor over. Vriend vindt zoveel uitgeven aan een kleed onzin dus die wil €50 bijdragen, de rest is on me :joy:

Prijsverschil ook in acht genomen, welke is de betere keuze bij het soort laminaat/bank/muurkleuren?

• Kleed 1
  • Kleed 2

0 stemmers

Wat zijn de verdere verschillen buiten de prijs? Is het allebei hetzelfde materiaal?

3 likes

De goedkopere 100% polypropyleen en de duurdere: Gemaakt van polyester, viscose en katoen

3 likes

Ik heb voor kleed 1 gekozen vanwege de maat. Ik weet niet helemaal hoe je de bank en het kleed wil combineren, maar ik vind een kleed dat de bank match, of nog liever, groter is, veel mooier. Maar ik worstel ook met dit probleem met mijn bank. Het is zo moeilijk om een betaalbaar en mooi kleed groter dan 3 bij 2 meter te vinden.

3 likes

Ik zou je ook aanraden om in winkels zelf te gaan kijken voor eventuele acties.
Zo heb ik mijn vloerkleed als showmodel gekocht voor €50 (nieuwprijs €270 volgens mij) is 3 bij 3 en echt zo goed als nieuw!