Interieurtopic #3

Oh dit vind ik wel een hele goede inderdaad. Dan kan ik de ‘baan’ pakken ter hoogte van de tafel (is een ronde dus staat niet tegen de muur). Ga van t weekend eens zoeken naar een passende kleur, heb op al mijn muren beneden urban taupe dus daar is wel makkelijk mee te combineren

2 likes

Ik heb in de slaapkamer zwarte velvet gordijnen, zelf nooit gekozen maar de meneer van Veneta die aan huis kwam had dit voorgesteld. Sowieso een goeie tip om hen aan uit te laten komen!

Verder in de woonkamer bij de grote tuin ramen/deuren inbetweens met een linnen gordijn in donkergrijs er overheen. Overige kamers zwarte houten lamellen, alles van Veneta.

No spon, I wish, maar ben echt mega fan van hun service en styling advies!

2 likes

@Feather

Thanks beide! Maar dan moeten de meubels er wel al staan wilcje advies krijgen obv interieur toch? Want we hebben nog amper iets in huis haha komt pas eind aug rn vegin sept willen we erin.
En is dat duur van Veneta?

2 likes

Ik kreeg in oktober de sleutel en zij kwamen in november, dus stond ook echt nog niet alles! Maar als je wel al een idee hebt wat je wilt, kunnen zij daar wel in meedenken.

Niet de goedkoopste, maar dat ze aan huis komen is volgens mij kosteloos. Ik vond het elke euro waard!

1 like

Ik heb op de slaapkamer een verduisterend rolgordijn, want een verduisterend stoffen gordijn aan zo’n rails die je dichttrekt naar de zijkant is nooit 100% verduisterend. Hij is grijs, puur omdat dat echt iets van €50 goedkoper was dan beige en zie de kleur toch niet als ik slaap. Woonkamer heb ik verduisterende stoffen gordijnen in creme/zandkleur, want daarbij vind ik de kleur icm meubels wel belangrijk. Heb best wel een groot raam in de woonkamer van meer dan 2m breed en vind een rolgordijn daar dan weer niet mooi

Vraagje! Iemand toevallig een tip voor Ikea Ivar kast (smalle versie) lookalikes? Ik wil graag een soort kastenwand hiermee maken en de kastjes verven, alleen mijn vriend vind het vreselijke kasten van slechte kwaliteit. We hebben hier al eens een dressoir van gemaakt en hij heeft ze destijds in elkaar gezet, hij vind het gammele kastjes van slechte kwaliteit. Ik vind ze zelf prima, vooral als basis, en omdat je er zoveel kanten mee op kan. Maargoed, nu is mijn vraag dus of er andere merken of winkels zijn die dit soort kastjes verkopen. Ik ben ze zelf nog niet tegengekomen. Ben benieuwd!

ik vind dit echt veel te duur :sob: klinkt super chill maar ain’t got that type of money om zoveel geld aan gordijnen te spenderen. Ik dacht voor, weet ik veel, 400 euro ben je wel klaar maar niet dus :rofl:

1 like

Voor dat bedrag moet je het in de kant-en-klare gordijnen hoek zoeken, maatwerk ga je nergens vinden voor die prijs. Of mazzel met gordijnen via marktplaats. Maar het is echt belachelijk duur ja!

2 likes

Gordijnen en de kosten daarvan was echt het grootste ding waarop ik me had verkeken toen ik voor het eerst op mezelf ging haha

Ik weet niet wat je zoekt maar Jysk heeft bijv echt prima rolgordijnen en heeeel vaak 50% korting. Op maat gemaakte gordijnen zijn duuuur, niet op maat ook maar iets minder :joy:

2 likes

@Nysmn je kan bijvoorbeeld ook kant-en-klare gordijnen voor redelijk weinig geld op de juiste lengte en breedte aan elkaar laten naaien door een kleermaker. Zo hebben wij heel prima gordijnen (van Ikea) in de slaapkamers.

1 like

Voor 400 euro red je t wel als je naar Ikea/Hema/kwantum oid gaat denk ik hoor, maar dan kun je gewoon niet de duurste stofjes of idd op maat gemaakt, of ergens én luxaflex én gordijn oid maar denk wel dat je gewoon voor 5 kamers gordijnen kan aanschaffen.

Edit: sorry was natuurlijk voornamelijk als reactie op @Nysmn bedoeld niet zo specifiek voor jou Shaar

4 likes

Voor 400 5 kamers? Ik ben bij de hema/kwantum zelfs met goedkope stof al 400 kwijt voor alleen de woonkamer :see_no_evil:

9 likes

Ik was bij de Kwantum ook bijna 600 kwijt voor de slaapkamer en woonkamer. Wel grote ramen en voor de slaapkamer heb ik een verduisterende dikkere stof.

2 likes

Wij hebben nu ook veneta, fijne service maar alsnog wel prijzig ja. In ons vorige huis hadden we gewoon verduisterende gordijnen van de Praxis zelf op maat gemaakt, die zijn niet zo duur. En glasgordijnen en linnen gordijnen kwam ik tegen in de kringloop, zeker een tip om daar eens te gaan kijken! Die zijn daar nooit zo duur in mijn ervaring, maar dan moet je ze nog wel zelf op maat (laten) maken. Al vind ik het ook mooi als ze over de grond slepen, is nu ook weer helemaal hip :wink:

3 likes

Wat een prijzen. Heb laatst de gordijnen van 20 euro waar ik zes jaar mee gedaan heb geüpgrade naar gordijnen van 60 euro. Vond ik al heel wat. Gewoon Ikea en zelf korter maken. Het is een huurhuis dus als ik het geld wel had zou ik het er ook niet aan uitgeven.

10 likes

Rolgordijnen kan je vaak zelf op maat maken als de standaard maat niet past. Je moet dan de stof knippen en de buis een stukje af zagen. En je hebt pakketten met kant en klaar gordijnen, het hoeft echt niet zo duur te zijn.

Ok haha niks gezegd, ik kan me herinneren dat ik gewoon voor 60 euro ofzo bij Ikea een pakje gordijnen heb aangeschaft dus ja dan lukt het wel voor 400 euro. Maar misschien heb ik t verkeerd onthouden!

3 likes

@Nysmn ik ben fan van voordeelgordijnen. 2,5 jaar geleden voor 2 hele grote raampartijen (over de hele breedte van 2 kamers) voor 700 euro verduisterende gordijnen besteld. Met zo’n laagje dat je vaker in hotels ook hebt. Niet verduisterend zou stuk goedkoper zijn geweest.

Verder heb ik 2 verduisterende rolgordijnen van Jysk. Doen het ook nog perfect!

3 likes

Ik heb gewoon overal in huis gordijnen van IKEA hangen. Je kan ze zelf op maat maken door om te zomen met een strijkband. En in de keuken hangen Luxaflex van Jysk, die konden we ook gewoon op maat maken met een kniptang.

En als je zelf of iemand in je familie handig is met naaimachine dan kan je zelf stof kopen (bij IKEA of op de markt) en het op maat maken. Gordijnen zijn letterlijk rechttoe rechtaan, en dan kan je ook een gordijn band erin naaien of strijken om ze op te hangen.
Ik heb zelfs een keer een oud dekbedovertrek tot gordijn gemaakt.

Moet echt wel lukken voor 400 euro! Ik zit zelf denk ik zeker onder die prijs in ons huis.

Oja ook nog een idee: als je dubbele gordijnrails ophangt, dan kan je bijvoorbeeld in een rails verduisterende gordijnen hangen en dan in de andere rails een overgordijn/vitrage/linnen gordijn. Dan kun je ook nog kiezen tussen helemaal donker of dat je alleen geen inkijk wil maar wel nog licht.

3 likes