Ben al wel echt bij een aantal geweest maar vond daar niks leuks nog tips voor welke winkels?
Jij hebt ook een hond dacht ik? Ik vind synthetisch met een hond wel heel fijn, kan je goed schoonhouden.
Die is van mijn moeder dus die blijft bij haar! Wel een binnenkat met veel haar.
Misschien domme vraag, maar wij willen gordijnen ophangen en ik kom er gewoon niet uit wat mooi is en kloptā¦
We hebben dus een kozijn met openslaande deuren dat iets dieper zit dan de muur, dus direct na de kozijnen zit een paar cm ānaar binnen stekendā stukje muur. Nu willen we een gordijnroede ophangen maar moet deze nu direct boven het kozijn op de muur, dus tussen de zijstukjes muur in (blauw) of verder naar achter en dan breder zodat hij ook naast het kozijn valt (groen)? Dan hangt hij dus niet direct voor het kozijn maar wat meer naar achteren, maar kun de gordijnen wel helemaal van het raam af schuiven. Ik kom er echt niet uit. Dank vast!
Ik zou voor groen gaan, paars lijkt me te smal. Als het gordijn dan open is hangt het alsnog in de deuropening
Sowieso groen! Oogt veel ruimtelijker om gordijnen wat breder te hangen dan het raam.
Tweede van links en helemaal rechts zijn mooi
Ja denk het wel als je dat blauw nu ook snel zat bent. Anders een licht oud roze kleur en dan een wand behangen?
Behangen is wel leuk en makkelijk, dat kan je wel! Vraag wel hulp dat is makkelijker en leuker.
Ik ben van mezelf helemaal niet netjes en vind het al snel best dus had mān netste nauwkeurigste vriendin gevraagd en het is echt mooi geworden! Zeker als je zelf netjes bent moet het dus goed komen
Nog een dingetje⦠we hebben een lamp nodig boven de eettafel, maar er zit achter de tafel een gallery wall dus de lamp moet niet de hele muur āafdekkenā (geen grote hanglamp dus) Daarbij komt dat het lichtpunt op een onhandige plek zit, dus dat verleggen icm een plafondlamp ook niet ideaal is. Nu kwam ik deze lamp tegen en dat leek me wel passend voor beide omstandigheden, maar kan me niet zo goed voorstellen hoe het er in de praktijk uit zou zien als het doosje op het plafond zit ipv aan de muur⦠en daarbij komt dat de snoeren wel echt lang zijn, zo ver is het lichtpunt ook weer niet, hangt ca 50 cm van het midden van de tafel af⦠zou je ze kunnen wegwerken als de lampen te dicht op de tafel komen?
Benieuwd of jullie inzichten hebbenā¦
Wij hebben de pendel aan het plafond en dan de snoeren met plafondhaken weggeleid naar de juiste plek. Dan krijg je ongeveer dit effect
Wij hebben losse pendels en plafondhaken gekocht, als ik eraan denk maak ik morgen even een foto.
Ik ben net verhuisd en loop tegen een aantal dingetjes aan, wellicht dat jullie mij kunnen helpen. Het appartement heeft hele hoge plafonds en ramen, wat heel mooi is maar wel lastig met gordijnen zoeken. De gordijnen zouden 3,20 m lang moeten zijn, maar de meeste die ik vind gaan maar tot 3 meter. Weten jullie misschien een winkel die langere gordijnen maakt en het liefst niet ontzettend duur?
Ook hebben we een velvet donkergroene bank gekocht, alleen nu ben ik op zoek naar eettafelstoelen en merk ik dat ik snel bang ben dat het vloekt bij de bank (het staat in dezelfde ruimte). Beige of gebroken wit lijkt me wel mooi maar dat lijkt me zo snel vies worden, heeft iemand hier ervaring mee of misschien een andere tip qua kleur? We hebben een donkergrijze vloer en een mango houten tafel.
Oh graag, ben benieuwd!
Thanks! Veneta had ik al gekeken, de langste waren 307 cm dus te kort maar als ik het zo zie zou het bij Hema wel moeten lukken, dus ga daar van de week wel even langs.
Een stof inkopen en laten vermaken bij een stomerij/kleermaker?
Voordeelgordijnen.nl heeft wat gordijnen tot 4 meter. Ik moest gordijnen voor 3.90m hebben en dat hebben ze super gedaan en snel (3 weken)
Klinkt goed, ga ze even checken dankjewel!
@Lumiere zou inderdaad nog een optie zijn mocht het niet lukken!
Misschien zachtroze? En als je meer houdt van donkere kleuren is bruin wel een optie denk ik. Of donker grijs!
Ik denk dat meer nog het formaat van de stoelen uitmaakt dan de kleur eigenlijk. Als je vrij subtiele stoelen hebt lijkt heel anders dan can die logge grote gevallen.
Als op maat gemaakt te duur wordt in die lengte kun je ook nog overwegen om kant-en-klare gordijnen te verlengen, zoiets:
Dat hebben wij gedaan bij een appartement met hele vreemde maten, dat scheelde echt honderden euroās en zag er eigenlijk best sjiek uit daar.