Interieurtopic #3

@Marquez @1103 oud roze is zeker leuk inderdaad! Moet even kijken of ik dat er doorheen krijg bij m’n vriend haha. Omdat we een donkere vloer hebben wil ik ook niet te donker gaan, maar terracotta lijkt me ook zeker een mooie optie, dankjullie voor de tips!

@Merel wat een leuk idee! Mocht het inderdaad echt duur uitvallen kunnen we dat zeker overwegen!

2 likes

Het hangt bij ons maar een klein stukje van het stroompunt af zodat de lampen recht boven het bed hangen.

4 likes

Welk vloerkleed hebben jullie in de slaapkamer?
Ik wil echt zo een die heel lekker aan je voeten voelt als je uit bed stapt. Muren zijn saliegroen en beige.

1 like

Ik heb een soort moodboard voor de slaapkamer gemaakt, muren zijn geverfd en bed hebben we al. Dus nog op zoek naar de rest. (Zie dat ik gordijnen ben vergeten maar ok). Vind dit terracotta kastje zo cute van Maison du monde, want in de woonkamer hebben we terracotta muren dus dan komt dat leuk terug. Maar dat ding is bijna 500 euro (en we hebben al een kledingkast in een andere kamer, het zou vooral zijn voor beddengoed of prulletjes opbergen ofzo want we hebben niet zoveel opbergplek).

Maar zag ook dit kastje bij de Xenos, van 150 euro. Dan kan ik gewoon terracotta laten terugkomen in accessoires als ik dat zou willen.

• Doe dat xenos kastje maar, zo ziet het er ook leuk uit
  • Je moet die terracotta kast er echt bij hebben, breek je portemonnee open
  • Ik heb een andere leuke tip voor een betaalbaar mooi kastje;

0 stemmers

1 like

Ik vind dat Xenos kastje ook mooi, maar (mocht je dat nog niet gedaan hebben) zou ik wel even checken in de winkel wat de kwaliteit is. Ik heb nachtkastjes van Xenos en dat zijn echt ondingen, zulke slechte kwaliteit.

1 like

Dit zou ik ook doen! Ben zelf van plan om op marktplaats of bij de kringloop een mooie vitrinekast te kopen en die in eenzelfde terra kleur te verven, want inderdaad al het bestaande is schreeuwend duur.

Grappig dat je een moodboard hebt gemaakt, ben de afgelopen dagen ook bezig geweest! Had niet gedacht dat t zo’n goeie indruk van de kleur balans zou geven. Denken jullie dat er nog meer geel in assecoires nodig is? Bijv de klok ofzo? Of wordt het dan te druk…

Ik probeer zo veel mogelijk van onze bestaande spullen te recyclen want zwemmen niet echt in t geld. Dus bank, tvmeubel, luie stoel en tafel en stoelen hebben we al en houden we voor de verhuizing. Wilde eerst de luie stoel opnieuw stofferen maar ook dat kost veel geld; dus nu een sfeerbeeld gemaakt waarin zijn oorspronkelijke kleur behouden is. Heb nu in ieder geval akkoord gekregen op t kleed, de salontafel en de kast van mijn vriend :star_struck: het schilderij wil hij niet in mee helaas

Links is woonkamer; rechts eetgedeelte met open keuken (de luie stoel en groene muur aangrenst in beide een beetje daarom staat ie in beide plaatjes)

9 likes

Een Ikea Ivar kast zelf maken zoals het terracotta kastje? Schuifdeuren gaan altijd na verloop van tijd moeilijker open.
Hier een paar opties:
https://www.hunker.com/13726507/ikea-ivar-cabinet-hacks

11 likes

Leukk! Je zou er nog aan kunnen denken om de poot van die luie stoel zwart te spuiten. Dan past 'ie mooi bij de stoelen en tafel. En ik vind de stoffering juist mooi bij de rest passen, alleen die zilveren poot maakt het dat de stoel er wat buiten valt.

Edit: of is het wit? Kan het niet zo goed zien

5 likes

O in het plaatje is de poot idd wit maar mijn eigen stoel is zwart! :heart::pray:t2:

2 likes

Oja en hoe bepalen jullie de maat van een kleed? Ik wil graag dat de bank er met voorpootjes op kan, maar zouden jullie ook de luie stoel erop zetten? Want dan moet ie denk ik een slagje groter… zijn daar interieurregels voor haha

3 likes

Ja, die zijn er zeker! Uiteindelijk moet je natuurlijk kiezen waar je je goed bij voelt, en je budget niet te vergeten. Maar een te klein kleed is vaak enorm zonde, want een groter kleed kan je zithoek echt verbinden, in plaats van dat het allemaal losse elementen zijn. Hier wat ondersteunende plaatjes:

images

Edit om toe te voegen: in een Nederlandse woonkamer kom je dan vaak uit op een 2x3m vloerkleed. In een kleine woonkamer wellicht 170x230/240, maar kijk dan goed of de poten van je bank erop kunnen, enfin zie foto’s hierboven.

6 likes

Oh heel leuk die eerste, maar geen idee hoe/wat, zo creatief ben ik niet + heb al zooveel te doen nu met de verhuizing :sob: liever iets kant en klaarz

2 likes

Dat begrijp ik, maar je kamer hoeft niet meteen af te zijn, toch? Als je het zelf wilt doen, dan is dit de video die uitlegt hoe je het kan doen:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=video&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiC-a_Jvpv5AhXlif0HHak6CpIQtwJ6BAgFEAI&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DqtIGpYAc7xw&usg=AOvVaw2PVjPP4tyCIUE-_u-JJ19s

3 likes

Leuk je moodboard! Je hebt al best veel kleuren met wit, beige, zwart, groen en terracotta. Als je geel nog wilt toevoegen, dan zou ik het wel 2x laten voorkomen, anders lijkt dat gele kussentje vrij random. Of is er ergens anders nog geel wat ik nu niet spot?

2 likes

Thankssss dit is precies wat ik nodig had. Fijn!

Jaaa precies dat dacht ik al. Heb het gele kussentje en heb alleen gele thee/handdoeken in de keuken. Kan natuurlijk makkelijk genoeg ergens bij de tafel nog een geel element toevoegen zoals een gele fruitschaal of een gele plantenpot oid. Ga er even over nadenken!

2 likes

Jaa dat het hoeft niet meteen af heb ik dus moeite mee. Wil eigenlijk alles in een keer goed/perfect :sob:

2 likes

Zo’n soort spiegel als in je moodboard heb ik via H&M home gekocht. Misschien een tip, ik kon destijds (november vorig jaar) nauwelijks iets meer budget varianten vinden. Zara had toen ook een asymmetrische spiegel. Ik vind het zo leuk staan, niet zo standaard recht.

2 likes

Dat levert juist op voorhand veel stress op, terwijl als je dingen stapje voor stapje rustig aan aanpakt, heb je meer tijd en rust om die dingen te doen en heb je élke keer dat je iets hebt aangepakt dat blije gevoel alsof het je hele huis heeft veranderd.

6 likes

Is echt zo, heb zooveel stress.
Ook ruzie met vriend nu om de muren verven. Ik vind het niet goed genoeg en vind dat ze allemaal nog een laag nodig hebben, omdat er op bepaalde plekken nog vlekken te zien zijn of wat muur doorheen. Dus ik zeg; alles moet opnieuw. Hij vindt het allang goed, vindt dat ik zeik en dat het prima is zo en dat als ik het perfect wil ik schilders in moet huren.
Ben echt verhuiszilla.

2 likes

Ik krijg zondag de sleutels van mijn eerste echte huis! :smile: het is een huurhuis met woonkamer, keuken, badkamer, twee slaapkamers en dakterras. Heb al wel eens op mezelf gewoond (studententijd en buitenlandverblijf) maar nu voor het eerst dat alle ruimtes ook alleen voor mij zijn. Dat betekent dus alles inrichten!!
Mijn stijl is een beetje all over the place en vooral veel tierenlantijntjes. Ook heb ik een voorliefde voor kitsche dingen met gouden details enzo haha.

Van de woonkamercollage hieronder heb ik de donkergroene bank al gekocht. Andere is meer wat ik van plan ben te kopen of kleuren die ik mooi vind. Terracotta komt op de muur denk ik en laat ik ook terugkomen in gordijnen. De meubels zijn vrij donker maar het is een hele lichte kamer dus dat kan wel. Salontafel, tv-meubel en stellingkast zijn alle drie van dezelfde Ikea-lijn. Ik ben van plan om niet de houten bladen te gebruiken die erbij zitten maar om bij de doe-het-zelf-zaak grenen planken te laten zagen in hetzelfde formaat, zodat het blad hetzelfde is als de eettafel uit de collage.
Vind grenen namelijk heel leuk!
Ik moet goed op het budget letten want moet wasmachine e.d. ook nog aanschaffen, maar dat vind ik niet erg want dan kan het huis/de inrichting in de loop van de tijd ook nog een beetje “groeien”.
Slaapkamermeubels neem ik van mijn huidige slaapkamer mee en de overgebleven slaapkamer ga ik als werk-/washok gebruiken. Dus vandaar de focus op de woonkamer haha.
Dit wilde ik meer gewoon delen maar als jullie nog leuke tips hebben voor merken, verfkleuren etc. altijd welkom uiteraard :smile:

12 likes