ok nu het toch over gordijnen gaat:
- gordijnen tot (vlak boven) de vloer
- gordijnen tot de verwarming
0 stemmers
ik vind de eerste optie mooier, maar ja, zo slecht als de verwarming aanstaat.
ok nu het toch over gordijnen gaat:
0 stemmers
ik vind de eerste optie mooier, maar ja, zo slecht als de verwarming aanstaat.
zeker een optie, maar ja
Oh sorry haha, zie nu je vorige bericht. Ik vind zelf gordijnen tot boven de verwarming super lelijk , maar zeker wat over te zeggen met de huidige energieprijzen.
Hoe vaak heb je de verwarming echt aan als de gordijnen dicht zijn? Wij namelijk zelden, hoogstens dat hij op een koude winternacht een keer aanslaat (maar dat zou nu geen probleem meer zijn want beneden vloerverwarming en boven staat hij toch uit snachts).
Wat je ook nog kan doen (maarja ook duur) is zo’n systeem op je rails zetten dat de gordijnen automatisch open en dicht gaan. Mijn vader heeft zo’n kastje en dan zou je bv kunnen zeggen dat om 5.30u de gordijnen open gaan en de verwarming vanaf dan ook hoger instellen en als je dan een uur later beneden komt is het behaaglijk.
Aah vreselijk wat een gedoe, heb hier echt geen zin in hahaha wat een kutwerkje
Ha, ja ik heb nu ook nog geen gordijnen gemist. Maar ik dacht, in de winter wellicht fijn, en isoleert de ramen ook.
@Suikerklontje ja best wel vaak eigenlijk? Mijn vorige appartement was echt een etalage, dus zodra het donker werd deed ik de gordijnen dicht. Legde ze vaak op de vensterbank als ik de verwarming aan deed, maar ja dat is ook geen doen.
Ja is ook echt kut. Hangt er ook nog niks bij jou? Wat ik hierboven dus al zei over die 400 euro klaar zijn voor alle kamers in je woning, is zelfs met kan en klare gordijnen dus wel erg lastig. Als je ook al deze spullen nog moet hebben. Tenzij je voor hele goedkope gaat, want die zijn er ook wel.
Ik vond zelf Ikea het fijnst voor al die spullen die er extra bij nodig waren. Die hebben van die pakketten en dan de losse hangertjes koop je erbij.
En aanbiedingen in de gaten houden. Elke week is er wel ergens in een winkel een korting op kant en klaar.
Neee er hangt 0 ook geen rails
Gordijnen tot de verwarming vind ik echt lelijk maar ik heb er (in de woonkamer) toch voor gekozen omdat ik comfort en warmte nog net iets belangrijker vind. En idd, ik heb de gordijnen in de winter juist heel vaak dicht met de verwarming aan, want gordijnen isoleren ook.
Als je echt een strak budget hebt dan kun je ook naar een roede kijken, daar heb je alleen een roede, bevestigingen aan je muur of plafond en de kant en klare gordijnen voor nodig. Dan bespaar je op hangertjes en haakjes voor een rails systeem. Zelf heb ik wel overal rails gedaan. Gewoon zelf met een boormachine gemonteerd haha.
Maar een ding weet ik zeker: als ik een huis koop en een heel huis moet worden voorzien, is dit het eerste wat ik ga uitbesteden
Flink sparen dus als ik de bedragen hierboven zie
Ik heb wel gordijnen tot de vloer genomen. Als ik die 's avonds dicht doe, dan leg ik de stof omhoog bovenop de verwarming die aanstaat. Ik heb dan overdag mooie gordijnen tot de grond hangen en in de avond behoud ik toch alle warmte.
Edit: oh wacht ik zie dat je dat zelf ook al deed en niet praktisch vindt. Voor mij is het toch de beste keuze uit niet praktisch, niet stylisch en verspillen van warmte.
Nou nu het toch over gordijnen gaat, heb die van mij net opgehangen in de rails, maar ik hou van die ophanghaakjes over. Ik krijg t niet voor elkaar die uit de rails te halen en kan geen tuturlio vinden. Weet iemand hoe je die dingen eruit krijgt? Of moet die complete rails dan weer van t plafond?
Er zitten vaak stoppers aan het einde van de rails en die kun je eraf draaien, dan kun je de overige haakjes eraf halen en dan de stop er weer op draaien
De stoppers zijn de laatste haakjes waar ze in zitten zodat je gordijn niet eraf schuift en vast hangt aan de zijkanten
Zitten aan het begin/eind van de rails van die vastzittende oogjes? Die kun je losdraaien en van de rails afschuiven en dan kun je de runners eraf schuiven en dat oogje terugschuiven en weer vastdraaien.
Of zit er een ander systeem op?
Ah top, alleen jammer dat die rails mooi strak tegen de muur hangt
O dat is echt onhandig
Dan zou ik alle overgebleven runners tussen het vaste oogje en het eerste haakje van je gordijn verstoppen, dan ziet niemand ze en schuiven ze ook niet veel, als je ze ergens in het midden verstopt hoor je ze steeds heen en weer roetsjen.
Ik heb gewoon een paar haakjes overgeslagen bij het ophangen van mijn gordijnen, zie je niks van!
Ik heb ze in t midden over en aan één hangt nu een hanger. Die andere wil ik er nog proberen uit te slopen want mijn stopper kan niet meer open en ik heb geen zin om mijn gordijnen weer opnieuw in die haakjes te hangen om ze te verbergen