Interieurtopic #3

Ga ik ook doen denk ik, het zijn er ook teveel om op 1 plek ertussen te doen

2 likes

Ohja dat kan ik me voorstellen. Dan moet je echt al iets anders tegen de inkijk, maar dat tikt dan wel weer aan idd.

Ik heb ook nog een gordijn-gerelateerde vraag :sweat_smile:

In de kamer die onze babykamer wordt hangen deze gordijnen. Het is lastig om de kleur goed op de foto te krijgen, vandaar twee foto’s.

Foto’s

Ik ben op zoek naar een kleur muurverf die hier bij past, het liefst een beetje in de richting van blauw/groen/okergeel, maar ik kom er niet uit en alle ideeën zijn welkom. Ik houd heel erg van okergeel en neig bij elk accessoire naar die kleur, dus de muur/muren moeten misschien niet die kleur krijgen. Er zit nu op één wand een soort citroengeel dat ik niet bij de gordijnen vind passen. Hebben jullie goede ideeën?

1 like

Heel iets anders dan je voorkeur maar ik wil het toch even noemen haha: terracotta! Lijkt me mooi met zowel je gordijnen als okergele accessoires.
Ik heb net toevallig bij de Gamma Histor Voorspoed laten mengen. In de ruimte waar dat op de muur komt ga ik ook een gele stoel neerzetten (zo’n Strandmon van Ikea) dus ik hoop dat de combi werkt haha.

3 likes

Wat een mooie kleur! En goed idee om ook die kant op te denken :blush: Mijn man kwam toevallig vanmiddag ook met terracotta als optie.

@Feather ook een mooie combinatie! Onze gordijnen zijn meer groen dan grijs maar het is lastig om de kleur goed op de foto te krijgen.

2 likes

Ik vind persoonlijk de kleur van de tafel van de foto prima passen? Is dat ook de vloer van jullie eetkamer?

Wij hebben zelf een eikenhouten tafelblad met kleurloze behandeling en I love it, zo tijdloos.

2 likes

Ik zou eerder het hout afstemmen op je vloer dan op je stoelen. Want soms kan hout echt vloeken bij elkaar (geel hout bij rood hout bijvoorbeeld). Ik zou zoeken naar iets wat er enigszins op lijkt, met vooral de zelfde ondertoon.

3 likes

Het ligt een beetje aan de rest van je interieur, maar wij hebben ook een lichte houtkleurige vloer en dan een tafel die grijs/zwart gebeitst is. Wel de houtlook dus maar een andere kleur. Wij hebben hem gekocht bij Eettafels & tafels - Stoer Metaal

Oh, zie nu pas dat jullie hem zelf willen maken, naja misschien doe je er inspiratie mee op!

2 likes

Walnoot kan prima en is heel mooi denk ik, ook bij je vloer!

In dat geval: neem wat je mooi vindt

2 likes

Tegen de tijd dat je een andere woning vindt in deze markt is de tafel toch al versleten :joy:

3 likes

Dat lijkt me in combinatie inderdaad wat te warm maar dat is goesting natuurlijk :blush:

Ik ben eigenlijk op zoek naar een meubel als dit (liefst 3 waszakken en minimaal één plank), maar dan rotan/bohemian vibes. Iemand een idee? Heb redelijk gezocht, ook mbv Google lens, maar dit blijft de beste optie (en is dus qua stijl niet helemaal wat ik zoek):
418d-UvfhBL.AC_SY580

2 likes

Ja die had ik ook gespot. Maar m’n voorkeur heeft echt drie zakken eigenlijk, en idd waren de reviews niet erg top haha.

1 like

Als je zin hebt om een beetje te timmeren kan je zoiets makkelijk op maat maken?

2 likes

Dat was mijn volgende overweging, maar ben een luie vrouw :joy:

1 like

Ik zou graag een rek boven mijn droger plaatsen om dit als voorraadrek te gebruiken.
Ik vind genoeg rekken zoals deze:

Maar die zijn vaak ondiep en niet geschikt voor zwaardere spullen.
Ik dacht er aan om een gewoon rek te kopen en de onderste planken niet te plaatsen maar ik twijfel of dit dan stabiel genoeg gaat zijn. Weet iemand of er een ‘echt’ opbergrek bestaat wat dus zwaardere spullen aankan maar dus wel een open onderkant heeft? Hoeft niet perse mooi te zijn.

2 likes

Zoek eens bij IKEA op BOAXEL. Daar kan je zelf een rek samenstellen wat best veel gewicht kan verdragen.

3 likes

Sorry, ben er vergeten bij te vermelden dat ik ook niks aan de muur kan hangen dat al dit gewicht moet dragen. Kan het eventueel wel aan de muur bevestigen voor extra stevigheid, maar in dit geval hangt al het gewicht aan de muur en dat gaat niet. Helaas, anders was ik sowieso voor deze gegaan.

Misschien een smalle stellingkast en de onderste planken eruit laten? Ik zou die planken dan zo verzagen dat je ze aan de achterkant en zijkanten kan bevestigen voor extra stabiliteit van de kast.

3 likes