Interieurtopic #3

Ik heb zo’n stellingkast: PARKSIDE Stellingkast online kopen | LIDL

Ik heb mijn autobanden er onderin op de grond liggen, dus ik heb de planken ook pas hoger laten beginnen, wel iets minder hoog dan een droger/wasmachine, maar ik denk dat dat ook wel zou kunnen.
Je hebt bij dit soort kasten types met een losse plank en 4 plankdragers rondom (zoals deze), of met een plank die je in z’n geheel installeert. Bij deze kun je 3 van de 4 plankdragers wel installeren en dat geeft al best veel stevigheid, als je het andere type hebt kun je de poten onderaan helemaal niet aan elkaar verbinden en dan wordt het wel een wiebelig geheel denk ik.
Ook nog goed om te checken is of de staanders uit 2 delen bestaan (dat was bij deze van de Lidl wel geloof ik), als de koppeling tussen die 2 delen dan onder de onderste plank komt die je wil gaan installeren, dan maakt dat de constructie ook weer extra wiebelig en dan zou ik zoeken naar een stelling waarbij de staanders uit 1 stuk zijn.

1 like

Wij hadden eerst de voorloper van deze ikea kast:

Ik weet niet hoe diep ie moet zijn. Maar ik vond het een hele fijne kast. Past echt veel in en konden ook wel redelijk zware spullen in.

5 likes

Beetje rommelig maar ik heb gewoon zo’n cheape stellingkast van de gamma/praxis en onderin een plank weggelaten. Staat niet vast aan de muur maar blijft nu een jaar prima staan, voelt ook niet wiebelig of zo. Inderdaad heel fijn om zo bredere dingen kwijt te kunnen!

9 likes

Heeft iemand van jullie een ixxi of schilderij die deels achter de bank valt? Dat idee klinkt in mijn hoofd heel leuk, maar dat heb ik vaker en dan ziet het er vervolgens niet uit :joy:

1 like

Wel een waarschuwing hierbij, de onderdelen kunnen erg scherp zijn. Ik had echt tientallen sneetjes op m’n handen na montage :melting_face:

4 likes

Heb je hier toevallig een foto van? Is misschien een uitkomst voor ons om een kledingkast te maken in onze afwijkende plafondmaat

3 likes

Wat raden jullie aan voor kleur op het plafond? We willen op het plafond gewoon wit, maar dan heb je natuurlijk ral 9010 of 9016. Heb een tijd geleden hier ergens op het forum gelezen dat je bij het plafond rekening moet houden met schaduw en licht etc., maar ik kan het niet meer terug vinden haha.

De muren worden heel licht beige/grijs (lekker origineel lol) en de muur in de keuken mat olijfgroen.

De kleur op het plafond lijkt meestal iets donkerder, vandaar dat sommige mensen 9016 als voorkeur geven. Het is belangrijker als je lichte muren hebt. Ik heb zelf 9010 en dat ziet er ook prima uit.

1 like

Wellicht een combi van Marktplaats, aanbieding bij bouwmarkt (elke week wel ergens in de aanbieding), creatieve en goedkope oplossing (stof met klittenband bevestigen)

2 likes

Wij hebben 9016, tevreden mee en lekker fris.

2 likes

Welke kleur stof voor de bank zouden jullie doen?

Moet ook bij vloerkleed passen natuurlijk. Ik neig naar dove of stone (die lavabo stof is ook goedkoper dan die andere)

• Stone
  • Dove
  • Montfort

0 stemmers

Gordijnen hebben we ook nog niet uitgekozen, twijfel tussen de guus naturel of de pippa. Maar ja die kleur is dus ook afhankelijk van welke kleur bank.

• Guus
  • Pippa

0 stemmers

Ik ben er zelf niet zo goed in maar heb het idee dat deze combi het mooist is ook bij de rest van het interieur:

14 likes

Ik ben helemaal voor jouw keuzes. Waar is het Guus gordijn van?

5 likes

Kwantum!

2 likes

Ik ga binnenkort rondkijken voor een keuken, hebben jullie nog tips? Waar ik op moet letten, wat je fijn vindt in je keuken, wat je liever anders had gedaan etc?

En mss foto van je keuken mits je dat wilt delen haha. Tot nu toe wil ik greeploos en het liefst een mooi natuurstenen blad mits dat qua budget en zo past, liefst strakker en modern. Zwart lijkt me ergens mss snel vlekkerig? Maar wil ook geen te trendy kleur omdat ik het niet zat wil worden.

2 likes

Overal lades onderin!

Volgens mij heeft @FrauHelga deze vraag ook al eerder gesteld trouwens, die kreeg veel goede tips.

2 likes

O slim, ga even terugzoeken!

3 likes

Wij hebben niet zo lang geleden ook een keuken uitgezocht en onze punten waren:

• Vaatwasser en wasbak/kraan naast elkaar, zodat je makkelijk natte spullen in de vaatwasser kunt zetten.
  • Vaatwasser met bestek lade ipv mandje
  • Veel lades en zoveel mogelijk werkruimte op het aanrechtblad.
  • Oven op hoogte zodat je makkelijk iets erin/uit kunt schuiven
  • Geen mat composiet blad, want daar trekken vlekken in (we hebben voor keramiek gekozen want dat was kras-/vlek-vrij en daar kun je in theorie ook een hete pan opzetten).
  • Fingerprint proof coating op de kastjes, wij hebben gekozen voor donkerblauw maar op de stalen zijn geen vingerafdrukken te zien (keuken is nog niet geleverd dus heb helaas nog geen ervaring)
  • Qooker kraan en Bora kookplaat, volgens onze leverancier is Bora de enige kookplaat met afzuiging die geurvrij is.
12 likes

Neem een dubbele wasbak, een kraan met zo’n sproeiding is zo handig, pas op met besteklades onder je inductieplaat want als je lang kookt dan wordt je bestek warm. Lades op logische plekken en ik weet dat je geen greepjes wil maar kijk toch of je ze zo makkelijk open krijgt zonder overal vingers te zien.
Composieten werkbladen zijn gebruiksvriendelijker dan marmer en zien er net zo goed uit. Ik kan je een foto sturen van wat ik gekozen heb.
En misschien een luxe die ik nog overweeg is: vaatwasser hoog plaatsen in plaats van in de onderste keukenkasten.

7 likes

Lades in lades vind ik erg fijn. Voor je kruidenpotjes en bestekla enzo.

4 likes

Klopt, in een ander topic denk ik, maar ik weet niet meer welke. :sweat_smile:
Wij zijn voor een mintgroene keuken van IKEA gegaan die vanaf oktober beschikbaar is. Wij krijgen inderdaad ook veel lades.

1 like