Wij willen op onze slaapkamer nieuwe gordijnen, maar daar geen fortuin aan uitgeven. Bij IKEA hebben we een aantal verduisterende gordijnen gezien die als optie voldoen, alleen dat zijn dan gordijnen van 140cm breedte, 280cm totaal per set dus. De rails bij het raam is 250cm, dus dat zou (denk ik?) prima zijn. Alleen de rails bij de balkondeuren is 280cm, dan zouden ze echt strak op spanning staan als ze dicht zijn en ook grotere kans op spleet er tussen.
Mijn man kan zich bij de mogelijke oplossing om een extra set te kopen (zoals laatst in geloof ik dit topic werd besproken) en die dan dus aan elkaar te naaien niks voorstellen en hij is nogal visueel ingesteld en moet het dus echt voor zich zien. Mij lijkt dat dat mooier is dan je gordijnen strak op spanning en als je zorgt dat de naad net in een plooi zit valt het denk ik ook wel mee qua hoe erg je dit ziet? Is er toevallig iemand die dit heeft gedaan en hier een voorbeeldfoto van kan sturen?
Andere oplossing zou zijn om bij de balkondeuren de rails wat in te korten, die hangt nu namelijk niet helemaal recht tov de deuren. Aan de rechterkant overlapt hij de muur met 15cm en links met 35cm, dus er zou ruimte zijn om hem links 20cm in te korten (zoals het rechts hangt is het namelijk ook prima) en dan komen we op 260cm rails uit.