Interieurtopic #3

Wat voor verlichting gebruiken jullie in in de badkamer om je make-up te doen?

Wij hebben momenteel slecht licht in de badkamer, daarom doe ik mijn make-up nu in een slaapkamer. Maar we gaan onze badkamer verbouwen en dan wil ik dit graag weer in de badkamer doen. Waarschijnlijk gaan we voor een aantal spots in de badkamer, maar dat hebben we nu ook en dat is geen fijn licht om bij op te maken, vooral omdat het vanaf boven komt ook.

Ik vind het heel mooi om een wandlamp of een hangende lamp naast de spiegel te plaatsen, zoals hier:

Foto

Links naast de (ronde) spiegel hebben we een schuine wand, dus we hebben alleen rechts ruimte voor een lamp. Zou zo’n lamp zoals op bovenstaande foto dan voldoende licht geven?

Tekening badkamer

4 likes

Ik zou een (ronde) spiegel met lamp erin overwegen. Een lamp vanaf de zijkant werkt, denk ik, niet optimaal.

5 likes

Dat was ik vergeten te zeggen, maar we krijgen een ronde spiegel met indirecte verlichting erin (dit idee), maar voor mij gevoel is dat meer sfeerverlichting dan dat je er echt goed licht hebt om make-up te doen. Maar dat zou dan dus wel kunnen denk jij?

Wij hebben een spiegel met verlichting erin (die je ook vaak bij kopen zonder kijken zag). En een vergrootspiegel (https://www.fonq.nl/product/simplehuman-sensor-wand-cosmeticaspiegel/95553/?channel_code=1945&s2m_product_id=102840&utm_source=google&utm_campaign=organic_shopping&utm_content=fonq_partners&utm_medium=organic&gclid=CjwKCAjwmJeYBhAwEiwAXlg0AV3pz2kNesBqbsPU2gGwLi7g5OWF7DqLDG1XUqLzKMiBgle2ukD4sBoCsIQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds ) met licht. Echt ideaal voor het epileren, make uppen en ook voor mn man met scheren van zn baard.

3 likes

Ah hier heb ik nog helemaal niet aan gedacht, dit is inderdaad wel heel praktisch. Even zoeken en denken of ik het mooi vind tussen de spiegel en de douchewand, omdat je dan wel een dubbele spiegel op zo’n klein oppervlakte hebt. Maar dankjewel!

1 like

Ik stuur je ff een pb met een foto van mn badkamer

4 likes

Ik heb de Storjorm spiegel van Ikea en die is echt geweldig! Geeft echt zo’n mooi licht en staat super modern. Je hebt ook een ronde variant ervan.

7 likes

Na maanden uitstellen heb ik eindelijk mn trap geverfd. Het is de kleur Vert de Terre van Farrow & Ball maar ik weet het niet…

Ik ben nog niet overtuigd haha wat vinden jullie?
Er moet nog een tweede laag op, dit is laag 1. Maar twijfel dus om dan een nieuwe kleur te halen of wel de tweede laag te doen.

36 likes

Waar twijfel je precies over? Over deze tint groen of überhaupt een groene trap?

4 likes

Waar twijfel je over? Ik vind het niet lelijk, maar de kleur niet helemaal passen bij de ondertoon van de vloer. Dus zou zelf een kleur groen die iets meer gemute is mooier vinden. Of juist echt een meer donkere kleur. Maar dat is super persoonlijk natuurlijk!

6 likes

Ik vind het echt een prachtige kleur! Ik ga hem zelfs even opslaan haha.

Twijfel je helemaal over de kleur groen en zou je liever een andere kleur doen? Of over deze tint groen?

6 likes

Ik zou sowieso eerst een tweede laag doen, dat doet echt wel wat met de kleur en uitstraling. Kan me voorstellen dat als je straks het tape er af hebt en de boel een beetje aan hebt gekleed het ook alweer heel anders toont.

3 likes

Ja, ik ben het met je eens dat een gemute groen beter bij de tint van de vloer past.
Wat denk je van French gray (ook van F&B) @Popsicle

3 likes

@quarterlife @Autumn @Druppels

Ik twijfel over de tint groen, niet over de kleur groen! Ik heb er gewoon gemixte gevoelens over, niet het wauw effect waarop ik had gehoopt haha. Misschien moet ik sowieso maar een tweede laag gaan doen om te kijken hoe het dan staat.

@Hetty ja over die kleur twijfelde ik ook!

Shit man nu heb ik eindelijk die k* trap gedaan haha twijfel ik weer :rofl:

3 likes

Vind het heel cool en wel mooi bij de vloer ook! Maar zou idd wel een tweede laag doen voordat je iets beslist

4 likes

Vanuit mijn ervaring gaat de kleur met een tweede laag niet echt anders worden. Of ja, wel mooier gedekt natuurlijk haha maar de tint verandert niet echt. Als je echt twijfelt zou ik het altijd opnieuw doen haha. Ik heb dat zelf ook echt 2x gedaan met de slaapkamer omdat de kleur elke keer zo anders uitpakte. En achteraf echt heel blij dat ik dat heb gedaan.

4 likes

Super mooi! Ik zou het nog meer doortrekken, ook op het houtwerk op je muur misschien. En dan een bloemetjes behang a la

4 likes

Ja dit vind ik ook helemaal leuk! Ik ben alleen nogal van het veranderen dus hou ik de muren altijd wit, wel heb ik aan de andere kant van de gang een gallery wall met allemaal gouden/zwarte lijsten van de kringloop.

1 like

Ik vind het heel mooi! Het is natuurlijk wel afhankelijk welke look je voor gaat. Maar als dat landelijke plaatje zoals hierboven helemaal je ding is, denk ik dat het echt prachtig wordt!

3 likes

Prachtig! Maar ik ben bevooroordeeld, want heb deze kleur op de muur.

1 like