Interieurtopic #3

Wat vind je lelijk aan de kapstokken die je tot nu toe hebt gezien? Welk materiaal vind je mooi?

geen goede ervaringen met zanussi hier, als je budgetvriendelijke toestellen van kwaliteit wilt kan je beter naar atag kijken

1 like

Noted!

2 likes

We zijn bij een bevriende keukenbouwer van onze aannemer geweest en nu kon hij ons een goede prijs aanbieden voor een prachtige keuken maar niet in het groen dat we willen. Ze hebben alleen olijfgroen of iets lichter meer naar salie toe :smiling_face_with_tear:
Heb er dan maar uit hun stalen toch iets moois van gemaakt in ecru met een roze ondertoon maar nu weet ik niet of ik me over ā€œdit zou eigenlijk groen moeten zijnā€ kan zetten. Heb bedenktijd gevraagd en mijn vriend zoekt allemaal leuke keukens uit in die kleur. Het is mooi hoor maar niet mijn keuken :confounded:
Oh en ook puur zonder prijzen slaag ik er toch altijd in om de duurste materialen te kiezen. Duurste werkblad, duurste greepjes.

1 like

Hoeveel prijs scheelt het met de groene keuken van je dromen?

1 like

welk materiaal zijn de fronten die je groen wilt hebben? HPL?

3 likes

Dat ga ik woensdag zien, we hebben de groene keuken in Breda gekozen in een andere opstelling. Ze liggen zo’n 4.000 euro uit elkaar en nu ga ik woensdag de exacte zelfde keuken in Nederland laten namaken in dat groen.

3 likes

Duitsland kan ook veel schelen, mocht je die mogelijkheid hebben.

4 likes

Het was prijscategorie 6 van de 7, niet gevraagd naar het materiaal. Stom :upside_down_face:
@Blush Duitsland is zo’n twee uur rijden en net te ver.

oh wacht het is geen maatkeuken? als het HPL is kan ik wel even op mijn werk kijken in stalenmappen
lakwerk zou geen probleem mogen zijn omdat ze dit toch op kleur kunnen mengen (wss met een kleine meerprijs wel)

4 likes

Beetje random vraag

Ik ben op zoek naar een oude servieskast die ik voor mijn nieuwe huis in een leuk kleurtje kan schilderen, a la dit idee:

Nu heb ik deze kast voor 75eu op marktplaats gevonden en de maten zijn precies goed maar kan me moeilijk voorstellen of die rondje raampjes juist leuk of verschrikkelijk zijn. Denken jullie dat dit mooi wordt met deze kast?

• Ja, doen! Vet!
  • Mwa ik twijfel
  • Nee, verkeerde keuze, er zijn mooiere te vinden voor dit geld

0 stemmers

2 likes

Als je de binnenkant en buitenkant verft, en er andere knopjes op zet kan je hem denk ik heel goed maken zoals je wilt. Maar je kunt vast ook een kast zonder ronde raampjes vinden als je daarover twijfelt.

2 likes

Jawel hoor. Ik denk wel dat ze te lakken zijn, dit zou in Nederland gedaan worden op basis van een NCS-code.

2 likes

Ik zou deze te log vinden omdat hij niet op pootjes staat, ik hou wel van een beetje lucht onder dit soort kasten

13 likes

oh als het gewoon lakwerk is is het poepsimpel
Converter Ral to NCS hier kan je je ral kleur opzoeken om de bijhorende NCS kleur te vinden

(als je twijfelt wil ik ze wel eens naast elkaar leggen op het werk een foto maken)

3 likes

Die echt mooie grote kasten zijn vaak niet goedkoop, ook al moet je ze nog ā€˜opknappen’, dus opzich kun je t best met deze proberen.
Ik sluit me aan bij @LaPetiteRobeNoire binnenkant andere kleur dan buitenkant en zeker andere grepen halen. Dan lijkt het echt al 10x minder ouwelijk ondanks de ronde raampjes

3 likes

Als het glas gewoon recht doorloopt, kun je die rondingen er misschien ook wel uitzagen als je je er toch aan stoort?

4 likes

@loekieie Even ter aanvulling hierop, ATAG is een goed bedrijf, maar ATAG zelf is niet budget haha. Etna en Pelgrim zijn de meer budgetvriendelijke merken van ze. Hier overigens ook hele goede ervaringen met ATAG.

6 likes

Ik dacht dat hij wel op pootjes stond! Maar nu zie ik dat wat ik voor schaduw aanzag waarschijnlijk gewoon het hout is?
Maar je kunt natuurlijk wel zelf pootjes onder de kast zetten.

3 likes

En @loekieie , hier hele goede ervaringen met Etna. Minder met Pelgrim. Niet om de kwaliteit, maar vooral om de gebruiksvriendelijkheid. Ik vond mijn Etna vaatwasser makkelijker inpakken dan de duurdere Pelgrim. En mijn moeder is niet happy met haar Pelgrim oven, vanwege de bediening. Verder doet die het prima. Ik zou Etna zo adviseren. Heb zoveel mogelijk Etna-apparatuur genomen toen ik een nieuwe keuken nam, want ik wilde liever het geld stoppen in een mooi blad, dan in de apparatuur. Heb wel een gas-op-glas-plaat van AEG genomen, omdat die makkelijker schoon te maken was. De vaatwasser is kapot gegaan door een verstopping in de leiding. De fout van de bouwer, die de helling van die leiding niet sterk genoeg heeft gemaakt. De oven is nu na 12 jaar ook aan vervanging toe. Als in, ik wil een beter af te stellen oven. Maar het kan nog goed door, als het nodig is. De koelkast/vriezer combi is nog steeds uitstekend. De afzuigkap ook prima.

3 likes