Interieurtopic #3

Ik vind bij dit soort kasten wel dat die vierkante raampjes het moderner maken. Het is zo’n klein detail maar toch vind ik het echt veel uitmaken haha.

1 like

Wat voor materiaal moet ik trouwens vermijden? Moet nog terug naar een zaak maar ben helemaal vergeten te vragen wat het materiaal is hahaha.

Hout is te doer, dus dat was het sowieso niet.

3 likes

Marmer misschien

4 likes

O sorry, ik had het over keukenkastjes. Qua blad ga ik waarschijnlijk voor graniet.

3 likes

Ik voelde me zo dom toen ik door had dat ik niet naar het materiaal had gevraagd haha. Eeeeuuuuhhh, gewoon een kast toch?
Voelde wel dat het steviger was dan een IKEA-keukenkast

2 likes

Heeft er iemand ervaring met een interieur stylist? Ik ben aan het overwegen om iemand in te gaan huren want opzicht vind ik m’n meubels niet verkeerd maar ik vind het geen wow-effect
opleveren als ik binnenkom. Vind het overigens ook niet erg om alles nieuw te “moeten” kopen (behalve mij bank want die is :heart:). Vraag me af of iemand wel eens een een stylist heeft ingehuurd en wat de ervaringen zijn.

ze hebben allemaal voor en nadelen, ook veel verschil qua prijs-kwaliteit
lakwekr is gewoon lakwerk, sommige mensen vinden dat te fragiel, voordeel is dat je er heel mooi in verstek meer kan werken bijvoorbeeld, of een afgeschuinde blinde greep, en de kleur wordt gemend zoals je zelf wilt. Lakwekr is wel vrij duur, soortgelijk aan fineer
met HPL is er een gigantisch verschil tussne fabrikanten bv egger waar je toch wel altijd een sinaasappel structuur hebt terwijl in het topsegment je met fluweelzachte structuren zit zoals bij Fenix
hout is zoals je zelf zegt duur, dan kan je nog kiezen tussen massief hout (voornamelijk bij rustieke keukens) en fineer wat een dun laagje op MDF is, neem je hout in de keuken altijd met een vernis afwerking, anders kan je er ezigenlijk niet eens over vegen

@Daelyss heel veel matte gekleurde oppervlakken van ikea zijn vaak gewoon geplastificeerd haha, echt niet de naam HPL/laminaat waardig, ironisch geoen is ikea fineer wel echt goed qua prijs kwaliteit :’)

4 likes

in welke prijscategorie denk je? als je iets meer er aan wilt besteden kan je vaak gewoon een interieurzaak binnenstappen dat je iets lijkt en dan werken ze vrijblijvend een volledig voorstel voor je uit op basis van enkele items die je waarschijnlijk aan kan duiden

1 like

Ja ik heb wel meer dingen niet gevraagd haha, zo dom. Maar we werden echt overweldigd qua keuze ed, dus dat doen we volgende keer wel.

3 likes

Ja wij hebben dit gedaan, alleen weten we het resultaat nog niet want ons huis in nog niet af maar ik vond het wel heel fijn! Ze kwam toch met ideeen/kleuren waar ik zelf niet op zou zijn gekomen

3 likes

Wilde nog even inhaken op atag. Het is blijkbaar heel persoonlijk want wij willen het echt nooit meer. Bij zowel ons als schoonouders is alles binnen 5-7 jaar kapot gegaan in de keuken. Geen aanrader.

2 likes

ik heb laatst deze gekocht via marktplaats:

de Loop Stand kapstok van Hay. erg blij mee.

2 likes

Met die discussie over de atag groep ben ik nu ook wel benieuwd naar de bsh groep. Ik had met mijn man een discussie welk merk het meest high-end is. Siemens of Neff?
Ik dacht Bosch-Neff-Siemens-Gaggenau. Hij dacht Bosch-Siemens-Neff-Gaggenau.

2 likes

Ik had toen ik mijn keuken aan het uitzoeken was het idee dat Siemens en Neff ongeveer gelijk staan, maar goed zijn in andere dingen. Neff maakt ovens van origine en die zijn super, en Siemens maakt van origine koelkasten en daar zijn ze nog steeds goed in. Maar nu ze allemaal samen zijn zal een Neff koelkast ook wel gebruik maken van de kennis van Siemens koelkasten, bijvoorbeeld.
Maar ik heb in mijn keuken geen 2 apparaten van hetzelfde merk omdat ik hele specifieke dingen zocht, dus ik heb geen hele doordachte inschatting over een ‘klasse’ merk gemaakt.

4 likes

Ik heb alles van Pelgrim en Neff dat bevalt heel goed!

2 likes

Ik lees regelmatig in het keukentopic op Tweakers en daar geven ze ook wel aan dat je van elk merk ook weer een duurdere en budgetlijn hebt bijv, dus merk op zich zegt niet alles.

Wij hebben zelf gekozen voor alles Siemens behalve de afzuigkap, waardoor we langere garantie hebben gekregen (combi-oven extra groot, inductiekookplaat en koelkast).

2 likes

Wij hebben uiteindelijk voor siemens gekozen omdat die zowel bij de combi als bij de gewone oven alles telescooprails hadden. Bij Neff was dat weer een optie van 150euro per stuk. Verder waren ze nagenoeg hetzelfde. Neff heeft dan die deur die je er onder kunt schuiven. Ook geweldig maar telescooprail leek me nog wat praktischer.

Die Koelkasten, vriezers en vaatwassers waren echt 100% hetzelfde. Alleen de accentkleuren en de merkjes zijn anders, haha.

Daarom vroeg ik me wel af wat ze met welk merk willen uitstralen want er zit echt nauwelijks verschil in.

Zou een roze tint een optie zijn voor de andere wand? Dat vind ik ook wel mooi bij donkerblauw. Zelf zou ik de bank niet in dezelfde kleur als de muur doen, vind het dan inderdaad meer als een zwaar blok lijken en zonde van zowel de muur als eyecatcher en de bank.

1 like

Ik ben op zoek naar nieuw beslag voor de voordeur, en ik moet dat online bestellen.
Maar nu ben ik op zoek naar een term voor een deurknop die niet de deur opent door eraan te draaien van de buitenkant.

Bijvoorbeeld dit:

Dan gaat links aan de binnenkant van je deur, en rechts aan de buitenkant, maar het mag niet zo zijn dat die knop kan draaien zeg maar… Of is dat sowieso nooit zo?

Ik vind wel wat voorbeelden als ik zoek op Voordeur veiligheidsbeslag of icm de term kerntrekbeveiliging, bedoel je dat?

De draaibare versies, krijg ik vooral bij de zoekterm voordeurknop…

1 like