Interieurtopic #3

Er bestaan ook bamboe jaloezieën.
Die zijn ook dunner dan hout!

1 like

Je hebt ze ook van pvc.

1 like

Ik heb bamboe jaloezieen van copahome, wordt volgens mij door veel jalozieenboeren verkocht.
Ze waren best oke qua prijs en het voelt stevig aan/als zware kwaliteit. Je kunt ook kiezen voor bredere ladderbanden zodat ze nog iets steviger hangen, ik weet niet hoe het is met de standaard “touwtjes”.

1 like

Ladderbanden zijn enkel ter decoratie, niet ter versteviging. Dat is puur een kwestie van smaak :slight_smile:

2 likes

Afgelopen weken mijn balkon een make-over gegeven! Alles geverfd, vlonders neergelegd en veel planten. Nu komen er zelfs bijen en vlinders op af :heart_eyes:

Before vorige bewoners

Before leeg

After

130 likes

luxaflex silhouette

In mijn hoofd klinkt het idee wat ik heb heel logisch maar na wat googlen kan ik niets vinden. Misschien heeft iemand van jullie tips/ideeën.

Ik woon nu bijna 10 jaar in mijn appartement en de laminaatvloer wordt op sommige stukken lelijk.

Vooral het stuk bij de keuken is een doorn in het oog. Nu heb ik keuken die in de woonkamer zit. Mijn idee is om een stuk laminaat bij de keuken te verwijderen en hier dan iets terug te leggen wat beter bestand is tegen mijn onhandigheid, water en ander vuiligheid. En dan wordt de keuken hoop ik ook wat meer een eigen gebied.

Het zou gaan om dit stuk:
keukenenzo

Heeft iemand hier weleens zoiets laten doen? En is het aan te raden?

1 like

Wij hebben dit, onze keuken heeft tegels en de rest van de woonkamer heeft laminaat. Het zat er zo al in toen wij het kochten, maar ben er erg blij mee! De tegels zijn minder vlekgevoelig dan het laminaat en makkelijker schoon te maken. Ik vind het er ook niet vreemd uitzien, kan je evt foto’s via pb sturen!

1 like

Oh heel graag!! Ben nu nog aan het oriënteren, maar denk dat het wel echt een uitkomst gaat zijn : )

2 likes

Ik vind je plan heel normaal eigenijk…? Ik ken best veel huizen die dat ook hebben hoor…
Ik heb het zelf ook, tegels in de keuken, houten vloer bij de rest.
Super praktisch juist!

2 likes

Ik ken wel meer mensen die dat hebben en we hebben ner zelf onze oude laminaatvloer vervangen. Ik zou joiw plan alleen doen als je alle vloer vervangt (dus alle laminaat weg, dan tegrls in keuken en de rest nieuwe laminaat) want zagen in oud lamimaat maakt wat er nog ligt echt niet mooier en het is onhandiger werken

3 likes

Joe Benelli!

3 likes

ik zou eens kijken naar RAL 5018, RAL 6034 en RAL 6027

3 likes

Ik zag deze net toevallig voorbij komen in een advertentie en moest aan je post denken. Misschien heb je inmiddels al iets gevonden, maar deze is iets goedkoper dan die van Made.

https://www.laredoute.nl/ppdp/prod-324267964.aspx

2 likes

Dankjewel voor delen, ook alle reacties hierboven!

Idd ietsjes goedkoper, lijkt er wel echt op zeg… Mooi!

2 likes

Iemand tips voor warme dekentjes op de bank? Met de gasprijzen ga ik er alles aan doen om het zo warm mogelijk te krijgen zonder verwarming. Elke tip is welkom!

1 like

Een grote wollen deken van Klippan heeft me al eens een winter zonder verwarming doorgeholpen.

4 likes

Ja dit is ook mijn aanrader! Ik zou geen andere deken meer willen

5 likes

Ik wil de wc geel verven, er zijn grijzige tegels. Nu hebben we al deze gele kast en vind die tint wel mooi. Iemand een idee wat een mooie gele tint kan zijn? Op de wc zit nu red earth maar vind dat wel heel donker voor zo’n kleine ruimte, ben daar alweer klaar mee.

6 likes

@Bertha die wilde ik ook zeggen! Wij hebben retro vibe in een vrij matte finish op de muur en vind dat een hele mooie kleur. Iets minder matte had ik overigens mooier gevonden maar we hebben hier zelf een foutje in gemaakt bij het verf kopen en geen zin om te herstellen.

2 likes