Interieurtopic #3

Je zou idd je bank in de lengte aan de rechterkant kunnen doen, maar van de muur af. Tegen die muur rechts een lange boekenkast en dan een stukje leeg zodat je er bij kan en dan je bank, maar wel zonder dat ie de deuren blokkeert. Kinderkeukentje/bureautje dan tegen de korte muur bij de hal.

1 like

Ik zou de bank kwart slag draaien en in de lengte vd woonkamer los vd muur zetten. Dus een grote bank. Grote kast links.
Zo verdeel je de grote ruimte. Rechts dan speelhoek maken.S evt evt een schommel erbij.

7 likes

Dankjewel! We hebben behang van Arte, monsoon facet heet het. Wel erg duur, wij hebben gebruik gemaakt van een black friday deal. De kleuren zijn allebei van Vesting: copperhead en terra pink.

2 likes

Als je van kleurrijk houdt, dan misschien vol aubergine van flexa als je van moody bent. Of wat lichter sulking room pink van F&B. Ben zelf erg van de roze/paarse in combinatie met blauw/groen.

2 likes

Oh dat vind ik ook heel gaaf ja! Ga meteen een testertje bestellen en erbij houden.

Zat ook te twijfelen om 'm in dat blauw van de kozijnen te verven en dan met plintjes een vak te creëeren en dan heel luxe velvet behang ertussen te doen. Zoiets:

4 likes

Ik ben aan het kijken voor een eettafel, maar het lijkt wel alsof dit de enige stijl is die er te krijgen is?

Houten blad en ‘industriele’ poten.

Jullie nog tips waar ik wat apartere dingen kan vinden?

5 likes

Wat is je zoekterm? Ik zie deze niet zoveel bij Made, Wehkamp, Ikea - als je zoekt op houten tafel.

1 like

Heel mooi! Ik zie het voor me, klinkt goed :ok_hand: moet gelijk denken aan het behang wat ik in mijn camper heb gebruikt. Daar heb ik nog een rol van die in binnenkort in onze werkkamer wil gebruiken. Zal er ook heel mooi bij staan. Moeilijk te zien op de foto maar er zit een heel mooie glansje in de bogen, dat geeft het echt een luxe gevoel.

https://www.karwei.nl/assortiment/vliesbehang-rodeo-taupe-dessin-105162/p/B621513

Ik hoef ook niet per se een houten tafel.

Ik heb wel wat mooie dingen bij Made gezien, Wehkamp vond ik ook vrij saai allemaal.

Dit zijn voorbeelden van tafels die ik mooi vind.

4 likes

Zoiets? Net een wat subtieler onderstel en mango houten blad (heb hem zelf toevallig net binnen haha)

Ze hebben ook mooie met die haarpin-poten trouwens

2 likes

Kick collection en Goossens kun je nog checken.

4 likes

Ik vind de Butterfly tafel van Studio Henk heel mooi!

3 likes

Dit is echt mijn nachtmerrie qua tafel :see_no_evil:

Gister zag ik toevallig mijn droomtafel bij reliving, rond en rookglas met chroom. Helaas heb ik pas een nieuwe tafel, dus ik mag ‘n niet.

Weet niet of vintage je smaakt is, maar ze hebben leuke dingen van verschillende prijsklassen https://www.reliving.nl/collections/eettafels

4 likes

Haha ik zag het onderstel van die eerste tafel en ging meteen googelen naar de tafel van Dutchbone, maar ik had niet gezien dat je die er al onder had gedaan.

Als je deze tafels mooi vindt, hoezo kies je dan nog niet voor een van deze?

3 likes

Ja mijne ook. Denk dat ik het niet zo duidelijk heb verwoord haha. Ik vind dat het aanbod aan tafels voor 80% dit model is en ik zoek juist iets anders.

@Twijfelaar omdat ik liever geen glazen blad wil (eerste tafel) en bij die van dutchbone ben ik bang dat het blad lelijk staat bij mijn vloer. De derde tafel wil ik eventueel wel kopen.

Wat vind je van zulke eettafels? Zie je best veel op het moment met gekleurd mdf bovenop. Bovenste is van Goossens en bij Loods5 zag ik deze serie:

1 like

Die eerste heb ik ook gezien en vind ik mooi, bij de tweede vind ik de poten niet mooi. Ik ben echt heel pietluttig met dit soort dingen dus ik denk dat we over een jaar ergens een tafel hebben uitgekozen. :sweat_smile:

1 like

Heel herkenbaar. Neem vooral je tijd want je wilt toch dat het ‘klikt’ in plaats van overhaast dure aankopen te doen.

5 likes

Ik heb hetzelfde, ben echt klaar met die massieve houten tafels allemaal. Ze lijken allemaal op elkaar en bijna geen variatie.

Ik wil denk ik het liefst een ronde tafel en dan beetje meer Italiaanse stijl/ granieten blad. Alleen bijna niet te vinden of kneiterduur.

2 likes

Ja is ook zo en in de tussentijd staat er nog een tafel dus we hoeven niet overhaast te kiezen.

@Bunnyslippers ja mijn vriend kwam ook met een mooie tafel van een Italiaans merk (Diotti), maar vind €4000 voor een tafel wel erg gortig :weary:

3 likes