Je kan bij verwinkel ook kleine potjes bestellen, als je zoekt op tester krijg je kleine potjes van Sigma die je kunt mengen (en in aanbieding).
Nee, zeker niet.
Yes… wij hebben dit gedaan! Ofja, mijn vader. Hij heeft een ochtend een training gedaan bij zo’n bedrijf wat de beton cire verkoopt. Wat wil je weten?
Oh tof!! Waar heeft hij die training gevolgd? Dat klinkt wel goed om te doen haha. En had je ook tegels als ondergrond of iets anders?
Ik heb al even gezocht maar kon het niet vinden. Ik heb ooit die vraag ook gesteld en er was een forummer die dit had gedaan. Geen echte beton cire, maar iets dat er op leek. Dat kon je gewoon redelijk makkelijk aanbrengen. Zij had het ook in de badkamer gedaan.
Dat zou al wel een paar jaar geleden zijn, ik zoek vandaag nog even.
Edit: gevonden, maar deze granny lukt het niet om te linken. Het is in het 2e interieurtopic en ik heb het gevonden door te zoeken op beton cire
Je moet op de drie puntjes en dan het koppelteken bij iemands post klikken en dan op kopieer
Heeft iemand ervaring met een pvc vloer van Belakos? Ik heb de Palazzo visgraat xl 72 of 77 op het oog.
Oh toevallig! Wij gaan de 72 leggen dus ben ook benieuwd
Hahah dan heb ik je verwisseld met Miep. Excuus.
Ik weet niet waar in de badkamer je het wilt aanbrengen, maar de douche is in ieder geval geen aanrader. Bij ons is het helemaal gaan afbladderen/schimmelen
Ik krijg over 2 weken de Palazzo visgraat XL 74. Twijfelde tussen de 74 en 77, maar vond de 77 net wat geler ogen, dus uiteindelijk toch voor de 74 gekozen (de 72 vond ik zelf iets te ‘druk’). Het verschil is eigenlijk mega klein denk ik, dus ben heel benieuwd. Zal proberen eraan te denken even een update te geven als ie ligt!
Ik mocht overigens wat van die staaltjes uit de winkel even mee naar huis nemen, dat vond ik ideaal want vond de vloeren (met name de kleur) echt wel heel anders toen ik ‘m thuis had liggen t.o.v. in de winkel. Dus mocht je ergens gaan kijken zou ik zeker vragen of dat mag.
Wij hebben 72 in gewoon rechte planken via luxuryfloors. Heel blij mee! Maar hebben het pas sinds deze zomer dus nog niet zo lang.
Kun je niet de voegen laten vervangen? Dat is een makkelijk en goedkoop werkje, zeker als het alleen bij de douche moet gebeuren, en maakt veel verschil.
Ik heb sinds een paar maanden 72 liggen, ben er erg blij mee!
Ja klopt ik heb dit destijds gedaan en een vriendin van me heeft haar hele badkamer gedaan. Het was redelijk makkelijk voor de vensterbank maar die vriendin van me heeft er ook een cursus bij gedaan. Dat kreeg ze bij het aanschaffen van het materiaal.
De training was bij Beton de Luxe. En wij hadden inderdaad tegels als ondergrond. Hele grove (getrommeld marmer) tegels met ook grote voegen. We hebben overigens geen inloopdouche maar een douche met bak. Inloopdouche wordt afgeraden om dat zelf te doen (ik denk i.v.m. lekkages op termijn). Mijn vader is wel een ware klusheld, maar had nog nooit gestuct. Ik denk dat een professional het misschien nog strakker had gedaan, maar het is echt heel mooi geworden.
Het probleem is vooral dat ik de tegels die we destijds gekozen hebben echt enorm saai vind (mat wit) en graag een andere look wil.
@MargjeJ thanks!! Klinkt goed. Misschien is laten doen door een pro ook nog een optie als het toch lastig blijkt. Die cursus is iig een goede tip
Ik kan evt ook beginnen met het toilet, dat is wat minder spannend qua lekkages
En niet iedere ruimte in je huis moet boeiend en insta-perfect zijn hè. Tegels mogen echt wel 15-20 jaar meegaan voor we ze uitbreken of onomkeerbaar overgieten met betoncire. (Tenzij je lekkages hebt, ze gebroken zijn of je bij de leidingen onder de tegels wilt. Of gewoon schijt hebt aan duurzaamheid ).
Dit soort reacties vind ik zoooo boomer. Je mag toch zelf bepalen of je je huis instawaardig of mooi wilt maken. Soms maak je een keuze en wil je het later toch veranderen: kan gebeuren? Om dan gelijk de duurzaamheidspolitie uit te gaan hangen is toch echt vermoeiend.
(En even voor de duidelijkheid ik ben helemaal voor tweedehands / hergebruiken / opknappen in plaats van alles maar gelijk slopen om met de nieuwste trends mee te gaan. Maar je maakt toch zelf keuzes en afwegingen daarin en dat moet toch prima kunnen zonder dat je zo betuttelend wordt toegesproken)
Ik vind het eigenlijk wel een verfrissende afweging