Interieurtopic #4

Ja zou dit doen en dan een warme kleur maar niet in dat roze/burgundy. Juist inderdaad iets van okergeel. Anders wordt het denk ik net niet, en ik zou ook echt niet die rechtsboven doen. Veel te koel.

4 likes

Geen van deze. Vind ze te licht voor bij het behang. Omdat je ook al roze tegels hebt, wordt het lastig denk ik om een kleur in die groep te vinden die past. Ik zou ook meer richting het goude van het behang gaan.

2 likes

Als we toch bezig zijn! Welke kleur verf zouden jullie aanraden voor dr volgende woonkamer. Post liever geen foto maar hieronder kenmerken:

• Veel daglicht overdag
  • Blauwe bank, groene lamp, bruine eettafel met zwarte poten
  • Kasten zijn voornamelijk zwart
  • Twee messing meubels

Ik had een kleurenpalet van Little Greene aangevraagd maar kom er niet echt. Misschien dat jullie iets te binnen schiet waarvan je denkt dit past bij jouw omschrijving. :blush:

2 likes

Denk dat het handig is om te delen wat je wil: neutraal, veel kleur? Iets voor alle muren? Meerdere kleuren?

1 like

@Solee En ook handig om te weten wat voor soort blauw en groen het is. Licht, donker, warm, koel. Waar komt de zon de kamer binnen? Is de ruimte smal of groot, lang of breed. Zo veel variabelen hahaha.

7 likes

Oh ja goede! Ik was niet van plan om alle muren te verven en ben nog niet uit over fel of niet. Omdat de meubels al best uitgesproken kleuren hebben denk ik dat heel fel niet mooi zal zijn.

@Rozevarken

• Bank is velvet blauw
  • Lamp is bruingroen
  • Woonkamer is denk ik zo’n 20m2 met open keuken, het is vrij vierkant met hier en daar wel wat verschil omdat slaapkamer etc er ook aan grenst
  • Kamer is op het Westen en heeft grote raampartijen

6 likes

Poh ja daar kun je eigenlijk alle kanten wel mee op haha. Zou een lichte kleur doen, maar wel warme (afgaande van de kleur van de lamp. vette lamp wel! Welk merk is dat?) en dat een grote vierkante ruimte snel kil kan ogen met koele kleuren.

2 likes

Ik kan je straks wel even een foto in een DM sturen. Het is niet helemaal vierkant door de uitsparingen van de andere ruimtes.

Ik heb de lamp van Kiki Lightning maar je kan hem ook hier kopen:

5 likes

We hebben hoogglans keramiek tegels in de badkamer. Nu zitten er wat krassen op door de verbouwing. Heeft iemand hier ervaring met het polijsten van zo’n zelfde soort tegel en zo ja welk merk gebruik je.

Long shot misschien, maar weet iemand of dit soort eetkamerstoelen lekker zitten?

1 like

Ik heb in Loods5 echt op veel van dit soort stoelen gezeten omdat ik ze prachtig vind maar ik vond ze allemaal vreselijk zitten omdat de leuning halverwege je rug zit. Plus de leuning is hard. Mooi maar vreselijk.

5 likes

Meh jammer, maar dacht het al haha

1 like

Dit kun je van tevoren al bedenken haha ik vind zoiets voor snel eten wel oke want dan zit je niet echt achterover maar lang tafelen kan echt niet.
Mijn moeder doet er dan 2 kussens op en dan zie je de rest van de stoel eigenlijk niet. (Soortgelijke stoelen)

2 likes

De woonkamer van ons nieuwbouwhuis moet komende week geverfd worden. Had al eerder gepost dat ik gentle sand van flexa toch wat te gelig vond, maar nu de keuken is geplaatst (die saliegroen is) weet ik het helemaal niet meer. We hebben op twee muren onderstaand behang en daar vind ik bv ral 9016 en 9010 veel te hard bij staan. 9001 ben ik ook bang dat het te gelig wordt. Ik zoek dus een lichte en toch enigszins warme tint die zowel bij het behang als een saliegroene keuken staat. Iemand een idee? We gaan sowieso komend weekend wat testers kopen en bij de muren houden, maar misschien hebben jullie al goede tips.

4 likes

Misschien een wittint die iets meer naar roze neigt? Ik denk dat dat heel mooi staat met saliegroen en ook het behang, en is een stuk minder geel

11 likes

Ik denk dat de kleuren Peignoir of Strong white van Farrow&Ball daar heel mooi bij staan!

2 likes

Ik heb een paar dagen terug dit toffe medicijnkastje van gietijzer gekocht en die wil ik in een andere kleur gaan verven. Maar nu vraag ik me af of ik dit moet doen met metaalverf of kan dat ook met normale lak? Ik heb een specifieke kleur in m’n hoofd, dus dat moet gemengd worden. Dus als ik metaalverf moet gebruiken, weet iemand waar ik dat betaalbaar kan laten mengen? En het liefst in een spuitbus :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik heb het halve huis in Dimity (f&b) geschilderd, vind dat een heel mooie kleur (met roze ondertoon). Misschien kan je bij een speciaalzaak even zo’n waaier lenen en dan alle net niet wit tinten goed bekijken? F&b heeft kleuren wit/beige met allemaal andere kleuren ondertoon. Ik vond het heel handig om gewoon alleen naar kleuren van hun te kijken zodat het niet zo overweldigend was :stuck_out_tongue_winking_eye: https://www.farrow-ball.com/eu/paint/white-paint-colours

4 likes

Wij hebben de kleur S 1002-Y50R. Een hele lichte beige kleur!

2 likes

Bedankt voor de reacties allemaal!
Ik heb al waaiers van F&B en little greene in huis, en ga straks naar de gamma om nog wat testers te halen. Die roze ondertoon is misschien een goed idee, zou dat niet vloeken met alle warme tinten die ik in m’n huis heb?