Is er een mogelijkheid om een foto te krijgen van het bed? Misschien via de vakantie locatie klantenservice ofzo? Dan kan je hem in google lens gooien en kijken wat voor gelijkwaardige dingen hij vindt, misschien dat je daar hét bed of goede zoekopdrachten uit kan halen.
Nee was iets zelfgemaakts met heel veel boomstammen.
Paste daar wel maar thuis heb ik liever een andere look
Ik weet niet welke maat je zoekt, maar ik heb wel deze gevonden: VINTAGE TWIJFELAAR/KNOPPENBED/KAJUITBED. 110x190cm. - Oma Sjanet
Misschien verder zoeken op deze zoektermen? Of image search
180x200 het liefst. Kajuitbed had ik ook al op gezocht maar ik kan die foto nog in Google img doen. Dankje!
Ik ben benieuwd naar jullie tips/adviezen. Dit wordt de woonkamer en keuken van onze nieuwe woning:
(Foto weg)
Momenteel liggen er door de hele hal, woonkamer en keuken grote wit/beige tegels.
Niet helemaal onze smaak we willen er dus pvc overheen laten leggen.
Ik ben alleen heel erg in dubio of we de woonkamer en keuken dan een geheel gaan doen (we neigen naar visgraat vloer). Of om in de keuken toch iets anders te doen (pvc look tegel?), of een gedeelte iets anders. Vraag me af of het niet te veel wordt als alles in visgraat wordt gelegd
Heeft iemand hier wellicht nog goede ideeën? Of ervaring met pvc tegel look?
Wij twijfelden destijds over hetzelfde maar hebben toen gekozen om de visgraat wel over de hele verdieping door te trekken, dus inclusief keuken. Er lag voorheen in de keuken een andere vloer dan in de rest van de benedenverdieping en ook nog met een houten gelakte drempel tussen de twee vloeren. Wij hebben de drempel eruit gehaald en door dezelfde vloer helemaal door te leggen is het een veel rustiger en strakker geheel geworden.
Hier hetzelfde. Getest op canvas én A4 (kleur van Farrow and ball) en dat heeft heel anders uitgepakt op de muur. Had het zelfs een beetje getest op de muur. Wel namaak Sikkens verf, maar de kleur wijkt ook af van de FB waaier. Maar dus ook van wat ik getest heb op canvas en A4. Ik heb nu dus een lichtroze ondertoon (en dus een lichtroze woonkamer, vriend is er erg blij mee )
Alles hetzelfde is het mooist vind ik
Ik vind in de keuken tegels (als het mooie/leuke tegels zijn haha) en in de rest van het huis hout normaal heel leuk maar als het pvc houtlook en pvc tegellook is zou ik kiezen voor allebei hetzelfde (houtlook). Denk dat dat gewoon rustig en mooi is, sowieso niet te veel.
Ik heb nu pvc tegellook en snap eigenlijk niet waarom je als je nu echte tegels heb die als vervanging zou leggen. Het is prima te doen, maar beschadigd sneller dan een echte tegel en ziet er nepper uit dan een echte, zou dan gewoon voor of de vloer die je nu hebt gaan óf helemaal visgraat. Of die pvc vloer met een combinatie aan een echte tegels
Ik zou met een open ruimte altijd gaan voor 1 vloer, maar in zo’n grote open ruimte kan ik me wel voorstellen dat visgraat dan wat druk of teveel kan worden. Je zou ook nog kunnen denken aan een extra brede plank en dan gewoon in de lengte leggen. Of visgraat met een brede plank, oogt misschien ook wat rustiger met zo’n groot oppervlak. Wat ik in zulke grote ruimtes met visgraat dan ook heel mooi vind altijd is om met een band en bies te leggen, dat onderbreekt misschien ook wat.
Dit is een brede plank met band en bies:
Dan lekker overschilderen toch! Kan zo per huis en lichtinval verschillen ook wat mooi staat, en misschien vindt je t bij ons ook te geel. Wij houden van geel, maar hadden eerst new white, dat was met een gele ondertoon en vond ik al snel niet meer leuk. Ik ben niet zo goed in kiezen dus heb alles binnen een jaar overnieuw geschilderd We hebben verder vooral eiken, bruin, geel en groen in huis!
Eens met alle adviezen om door te leggen, waarom zou je de keuken en andere look geven als het een open ruimte is.
En precies wat @anon86562306 al zei, als je wel een visgraat wil, maar ook rust, kies dan voor zo breed en lang mogelijke ‘planken’ en ga voor een zo effen mogelijke houtlook. De bies en band zorgt ervoor dat de overgang naar een andere ruimte wordt geaccentueerd.
Kortom, eenheid in de vloer. Wanden kunnen en mogen natuurlijk een andere kleur krijgen.
Mijn partner en ik hebben een nieuwbouwhuis gekocht in een project en daarin konden we best veel zelf bedenken (dus ook geen standaard keuzelijst, we konden met de architect overleggen wat we wilden en of dat kan/binnen het beeld paste). Zo hebben we bijvoorbeeld ramen met houten kozijnen en roedes, best veel tijd aan de gevel besteed en we hebben een vide laten maken tussen keuken (begane grond) en woonkamer (1e). Hebben er nu al meermaals mensen (bijv. bouwlui van een project verder op) in onze straat naar ons huis staan kijken omdat ze het zo mooi vinden! En gisteren werd de vloer voor de keuken (kleine terracotta tegels) en de rest van het huis (lamelparket) geleverd en werden we aangesproken door bouwlui van de buren dat ze het zo gaaf vinden, die tegels en echt hout. Echt leuk dat al die keuzes die we maken nu eindelijk bij elkaar komen en dat het zo mooi is en wordt als we zelf hoopten, en het doet er natuurlijk niet toe maar het is toch heel leuk dat mensen er ook echt wat van zeggen
Not so humble brag maar ik ben blijkbaar heel trots en wilde dat kwijt!
Ik zou eerder denken aan een warme groen tint. Beetje bosgroen. Dat stukje groen op de foto van het behang is misschien ook wel een passende kleur.
Wat leuk om te lezen! En daar mag je ook zeker trots op zijn.
Geen ervaring maar ik vind deze ook echt fantastisch. Vraag me af of je die ook korter zou kunnen maken en als een soort plafond spots kunt gebruiken. We zijn op zoek naar verlichting boven ons aanrecht maar het plafond is vrij laag daar vanwege de uitbouw.
Bedoel je nou pvc met tegellook of tegels met pvclook?
Ik zou in elk geval overal dezelfde pvc vloer doen in houtlook. Er bestaat ook walvisgraat heb ik laatst bij vt wonen geleerd.
@boonie heb je misschien foto’s? Dat is leuker.
Ik wil graag een lopertapijt op de overloop/gang boven. Het moet wel vrij lang zijn, zo’n 8 meter. Ik kan nergens wat vinden. Heeft iemand misschien een tip voor mij of een goede website? En natuurlijk geen hoogpolig tapijt want dat vind ik niet zo fris voor de bovenverdieping.