Interieurtopic #4

Maar ik heb nooit ergens gezegd dat ik met bepaalde keukens helemaal niet kan leven toch? En doodongelukkig kunnen we allemaal heel letterlijk gaan nemen nu, maar zo is het niet letterlijk bedoeld. ik zou nooit een huis cancelen om de keuken, of badkamer, of whatever. Dat was immers het hele punt toch ook niet?

Nogmaals, ik vind het moeilijk om onder woorden te brengen hoe ik het bedoeld heb. Maar alles wat hier gezegd word is eerlijk gezegd niet hoe ik het bedoeld heb. Ik vind het jammer dat ik mezelf blijkbaar als verwend nest zonder zorgen heb neergezet want zo heb ik het never nooit niet bedoeld. Ik denk dat ik het onderweg verkeerd begrepen heb of iets, en heb nu geen idee hoe ik moet uitleggen hoe ik het wel bedoeld heb. Ik wou het erbij laten maar merk dat de discussie me raakt en het niet onder woorden kunnen brengen hoe ik het wel bedoeld heb me frustreerd. Zeker omdat hier nu over mijn woorden zoals ze door anderen zijn opgevat nog even flink word doorgegaan.

14 likes

In plaats van alles eruit slopen kun je ook nog kijken naar verven, wrappen of andere frontjes. Het hoeft niet gelijk zo rigoreus.
wat ik van mijn buitenlandse familie heb begrepen zijn Nederlanders ook wel heel extreem in het aanpassen van hun woning en wordt er in andere landen veel meer geaccepteerd wat voor raambekleding, vloerbedekking, behang, verf etc erin zit. Ook bij koopwoningen.

18 likes

Misschien hoort dit in forumergernissen thuis hoor. Maar het lijkt me prima om het met elkaar oneens te zijn/anders over dingen te denken, dat maakt een forum juist ook leuk. Maar ik vind het in sommige gevallen zo op de man gericht. Ik vraag me af of het nodig is om zo fel te zijn en het persoonlijk te maken. Je kunt het toch prima oneens zijn zonder iemand meteen weg te zetten?

21 likes

ik bedacht me gister nog “het interieurtopic is altijd zo discussievrij, gezellig”

20 likes

Nee @anon50301661 heeft hier gedegen onderzoek naar gedaan en alleen het (Moes)tuintopic is vrijwel altijd gezellig. Zolang je niet over kunstgras begint.

13 likes

Nou als je doodongelukkig wordt van je keuken mag je altijd mij bellen.

14 likes

Van mij mag je alles. Ik vind je alleen wel geprivilegieerd maar dat vond ik jou (en mezelf in iets mindere mate) toch al :joy:

2 likes

Moet je wel een aardige spaarpot meebrengen volgens mij

1 like

Ik wil de schuur geel verven. Maar ik twijfel nu een beetje of ik meer een oker geel zoals dit

image

Of juist wat feller geel zoals dit

En de schutting wil ik ook verven. Maar ik twijfel een beetje tussen blauw en donkergroen.

De schuur en de schutting grenzen aan elkaar. Dus ik vraag me af of geel en blauw dan iets too much is bij elkaar?
Hebben jullie misschien advies (of andere leuke ideeën mbt de kleuren)? :nerd_face:

11 likes

Maar terracotta ligt hier toch heel dichtbij? :stuck_out_tongue: en ik ken juist niemand met een terracotta muur, wist niet dat het zo populair is.

Ik twijfel tussen dit:

4 likes

Weet ik niet! Heb ik al 5 jaar en overgenomen van een vriendin destijds!

2 likes

Ik vind die blauwe kleur heel leuk! Minder standaard dan groen en ik heb op mijn balkon een licht grijsblauwe kleur op een muur en planten en bloemen komen daar zo mooi op uit qua kleur :heart_eyes: En qua kleur geel vind ik die tweede het leukst dan bij blauw staan denk ik.

4 likes

Het 2e geel met het lichtblauw is echt supertof en vrolijk! Helemaal niet too much naar mijn mening :blush: benieuwd naar het resultaat!

2 likes

Ik heb een terracottamuur (sorry aan iedereen die zich stoort haha) gecombineerd met een donkergroene bank en hou ook van goud dus heb dat vooral in accessoires.

Geprobeerd alles een beetje op de foto te krijgen haha.

Muurkleur is Histor Voorspoed, het is alleen geen Histor verf maar heb het bij de Gamma in andere verf laten mengen omdat de kleur ook een code heeft natuurlijk. Weet niet meer welk merk verf ik wel heb :sweat_smile:

18 likes

Ja panama is de tweede van rechts! Een hele mooie kleur ja! Ik heb net wat kleurtesters gehaald en ga even kijken wat ik daar van vind

1 like

Ik heb de kleur bloempot van de Gamma op mijn muur. Nog steeds heel blij mee. Neigt iets meer naar roze dan naar oranje

Ik vind alles leuk, maar zou voor de fellere kleur geel gaan in combinatie met blauw!

2 likes

Oh dat vind ik tof zo’n geel tuinhuis! :star_struck: Met zo’n lichtblauwe kleur een hele toffe combi!

Ik heb mijn schutting lindegroen geverd vorig jaar, ben daar nog steeds zo blij mee!
123 (2)

*Was wel tuinhuis verf, maar dat weet mijn schutting vast niet. Nu inderdaad opzoek naar een kleur voor mijn tuinhuis ook.

4 likes

We zijn nog druk bezig met het oriënteren voor een badkamer.

Om niet enkel grote tegels in de badkamer te knallen wil ik ook nog een leuk accent tegeltje toevoegen. Qua kleur weet ik het ook nog niet maar zit nu te twijfelen tussen een visgraat accent of een vierkante tegel maar dan anders gelegd.

699def_bcc01613d3ad4bd78aae1659947a57d2~mv2

Welk tegelpatroon vindt je mooier:

• Optie 1
  • Optie 2

0 stemmers

1 like

By far de tweede. Voor mijn gevoel is de visgraat een beetje de chevronprint van 2012. Echt wel leuk, maar voor een badkamer niet heel tijdloos. De tweede optie is misschien ook niet geheel tijdloos maar wel meer gekoppeld aan een land/streek wat het wel tijdlozer laat voelen. Al zou ik de tweede in een vinexwijk ook een beetje random vinden. Edit: de hele stijl van de tweede badkamer dan, tegelpatroon zelf is niet per se gebonden aan tijd voor mijn gevoel.

(Onze badkamer is overigens stammend uit de jaren 70 met groen-gelige tegels en donker bad/fontein en vind ik rete gezellig met wat bamboe details haha, maar wel aan vervanging toe t.z.t.)

17 likes