Interieurtopic #4

vooral als je ziet wat mensen met geld over allemaal wel niet slopen uit hun nieuwe huis, alleen omdat de stijl van de keuken ze niet aanstaat!

11 likes

Zoveel mensen die gloednieuwe keukens er uit slopen zo zonde, vind dat echt toppunt van kapitalisme.

19 likes

Tja, kijken naar een keuken waar je doodongelukkig van word is ook niet alles.

4 likes

Hoe doodongelukkig kan je worden van een “lelijke” maar functionerende keuken. Wat heb je dan een intens makkelijk leven zeg.

Allemaal zo verwend. Je zou maar iets niet esthetisch in je huis hebben de horror.

52 likes

Ik denk alleen dat er best mensen zijn die niet doodongelukkig worden van tegen een keuken aankijken die niet helemaal naar hun smaak is. Of dat veel mensen dus best gelukkig kunnen zijn ondanks een best functionerende maar niet prachtige keuken.

Maar vind het best interessant om te zien hoe verschillend mensen tegen dingen aankijken qua wat onoverkomelijk en een dealbreaker is in een huis of interieur en wat niet. Ik haat een tegelvloer dus ik zou wel moeten slikken als mijn woonkamer een functionele maar lelijke zwarte tegelvloer had :sweat_smile:

6 likes

Toen wij huizen keken hebben wij ook echt veel huizen gezien met keukens die ik zelf niet gekozen zou hebben maar waarbij ik prima nog een paar jaar ermee kon leven. Maar we hebben ook echt keukens gezien die nieuw waren maar bijv rood waren? Prima als anderen daarmee kunnen leven maar bij mij ging die er wel echt uit als ik het geld ervoor had. Hoe zonde ik het ook zou vinden.

2 likes

Vind dit vrij kort door de bocht. Er zijn mensen die daar geen zak om geven en mensen die haar wel om geven. Maakt je niet meteen verwend of dat je leven makkelijk is gegaan? Ik hou van koken en ik hou van borrelen. Voor mij is de keuken echt het hart van een huis. Hoe een badkamer eruit zag daarintegen boeide me dan weer vrij weinig. Zo heeft iedereen toch gewoon voorkeuren, wensen of dingen die die belangrijk vind aan zijn of haar huis.

4 likes

In deze tijd waarin tienduizenden van je leeftijdsgenoten ĂŒberhaupt geen eigen woonruimte kunnen betalen/te weinig aanbod is vind ik zeggen dat je doodongelukkig wordt van een fucking verkeerde kleur keuken heel erg verwend ja. Het is niet alsof andere mensen niet enorm veel van koken en borrelen houden en graag een keuken als hart van hun huis willen, dat wil zo ongeveer iedereen.

Dan denk ik moet heerlijk zijn zo weinig zorgen in je leven.

38 likes

8 likes

Je snapt toch wel dat dat relatief is hĂš.

Je privilege is altijd relatief. Betekent niet dat iemand geen zorgen heeft, maar je kan wel inschatten hoe je over komt neem ik aan?

1 like

Blijkbaar niet. Maar deze discussie leid nergens naar en ik voel me in een hoek gedreven waar ik me niet ok voel maar ook niet goed kan uitleggen wat ik wel bedoel. Dus ik wil het hier verder graag bij laten.

2 likes

Nee volgens mij kunnen mensen dat niet. Net als dat Sanny ging uitleggen dat haar ouders het ook niet altijd breed hadden omdat haar vader ondernemer was (??).

2 likes

Is er nou weer een post verwijderd, lekker dan

2 likes

In een hoek gedreven worden is niet hetzelfde als jezelf in een hoek schilderen :wink:

1 like

Ik vind mijn keuken lelijk, mijn badkamer lelijk en mijn toilet lelijk maar veel eraan veranderen kan niet want het is sociale huur :ok_hand:t2: en toch ben ik erg blij dat ik ĂŒberhaupt een huis heb. Dat het sinds ik er woon ook nog eens stinkt naar riolering in de badkamer en woongoed er niks aan wil doen moet ik ook maar voor lief nemen want ik heb een huis. En dat het in de winter 14 graden wordt binnen omdat het niet goed geĂŻsoleerd is ook. I wishhh dat mijn grootste issue een rode kleur keuken was.

15 likes

Ik vind ook zeker dat het onzin is om een goede keuken helemaal te vervangen als die niet naar wens is. Lijkt me wel nogal overdreven om dan te denken ‘je mag blij zijn dat je een huis hebt’. Waar ligt dan de grens, mag je nog wel een muurtje schilderen in de kleur die jij wil? En je vloer? Het lijkt me niet heel nieuw of bijzonder dat mensen een mooi huis willen. Soms wordt er echt ineens zo hard op iemand gereageerd.

37 likes

Het gaat meer om de boodschap ‘met bepaalde keukens kan ik niet leven’ volgens mij. Tuurlijk wil iedereen een mooi huis maar zo’n uitspraak is wel een beetje ongevoelig toch.

5 likes

ik las dat doodongelukkig meer als ontzettend overdreven, net als zoveel in de schrijftaal. Niet dat als iemand haar vraagt van hoe is het nou écht moet jou dat ze dan over die keuken begint

12 likes

Ja is ook zo. Ik lees het meer als een uitspraak ofzo, als ik zoiets lees ga ik er niet echt van uit aan dat ze echt DOODongelukkig ervan zou worden.

2 likes

Nouja om hier even op verder te gaan, alles mag
Maar ik vind het ook wel een beetje overdreven soms om altijd alle muren en plafonds overal in allerlei kleuren te moeten schilderen en dan van ja als je het na een maand toch zat bent dan schilder je het toch zo weer over! En als je dat ook weer snel zat bent schilder je het toch ook weer over! En anders doe je er behang op, en als je dat na drie maanden ook zat bent dan haal je het er gewoon weer af!
Maarja vind uiteraard niet dat je niks moet verven of nooit een kleur moet doen ofzo en ik heb ook geen grens van pas als je er zo en zo lang mee doet is het het waard en daaronder niet.
Maar meer algemeen de opvatting van “alles gewoon doen en als het niet bevalt doe je het gewoon weer opnieuw en opnieuw” komt toch met materiaal, afval, etc, wat ik zonde vind.

2 likes