Interieurtopic #4

De tweede doet mij juist denken aan van die ‘mediterrane’ badkamers die in de jaren 90 in waren en daarna heel snel erg gedateerd.
Tijdloos is sowieso heel lastig denk ik :sweat_smile:

10 likes

Ja dat is waar… puur qua tegelpatroon (los van kleuren en soort tegel) denk ik wel dat tweede langer neutraal is.

3 likes

tijdloos bestaat niet in een kapitalistische wereld waar je trends nodig hebt om makkelijk omzet te draaien

11 likes

Is dat staaltje boven midden toevallig sombrero tan?

2 likes

Thanks dames!

Badkamer geheel tijdloos is mega lastig haha! Maar goed ik vind de keuze die er nu in zit heel safe gekozen van mijn ouders. Gewoon typisch oude badkamer, wit vierkant met om de tegel een blauw bloemetjes motief.

Qua schoonmaakwerk haha heb ik ook over nagedacht. Ik wil zo’n accent muur niet bij de douche dan poets ik mij echt een ongeluk.

Misschien wordt het nog iets geheel anders, ik vind ontzettend veel leuk, ben ik achter gekomen. Wat ik wel zeker weet is dat het een lichte badkamer gaat worden.

3 likes

Heeft iemand tips voor een klein tv meubel op wieltjes? We gebruiken nu een hondje en dat bevalt goed, maar is niet zo mooi. Ik vind het fijn dat we de tv zo weeg kunnen rijden en er alleen bij pakken als we kijken, zodat de tv niet altijd midden in de zithoek staat. Zoiets als dit zou kunnen: Tv-Meubel Lounge M Mobiel Wit - KARE
Maar dat vind ik eigenlijk al veel te groot (90cm breed, zoek eerder de helft daarvan). Iemand een idee? Of een idee hoe ik het hondje op kan knappen zodat het er wat leuker uitziet?

Kun je niet zelf wieltjes zetten onder iets anders dat je wel bevalt? Een kleine Besta van Ikea, een nachtkastje, een klein ledenkastje, zoiets?

5 likes

Ja, dat is ook nog wel een optie, thanks!
Ga nog even op jacht, tot nu toe nog niet echt iets naar mijn smaak gevonden.

Ik zag laatst dit en vond dat echt cool haha. Geen idee of het je smaak is, maar misschien is zoiets ook leuk!

6 likes

Pasgeleden heb ik een soortgelijke vraag hier gesteld en uiteindelijk gaan wij voor een grote marmertegel in de douche als accent. Scheelt voegen en je kan het accent wel in de douche doen wat toch logisch en afgeschermd voelt omdat het een ruimte is met een aparte functie.
Wij gaan ook voor een lichte badkamer maar het marmer wordt wat donkerder.

Marmer in de douche, meubel hout, grote vierkante tegels op de vloer, langwerpige lichte tegels op de wanden en de kraan en douche chroom. De wc wordt wit en de douchewand glas.

16 likes

Zou je niet druk maken om een accentmuur bij de douche. Hebben wij ook, als je gewoon even wissert na elke beurt is het vrij makkelijk schoon te houden. Ik vind het namelijk (wel afhankelijk van hoe je badkamer eruit ziet) de leukste muur om als
accentmuur te doen. Of bij de wasbak.

5 likes

Wauw ook erg mooi!

Gelukkig heb ik nog even om het uit te zoeken haha, ik vind het heel erg leuk om badkamers te kijken! Je hebt ook echt zoveel keus. Ik zal wel posten zodra we het definitief hebben uitgezocht!

2 likes

Houd ook rekening met gekleurde tegels dat ze heel anders eruit kunnen zien afhankelijk van hoeveel daglicht je hebt in de badkamer! Ik vond het moeilijk maar wel een leuk proces om uit te zoeken. Zou ook zeker niet voor te veilig gaan, de kans dat de volgende bewoner überhaupt je badkamer mooi vindt is klein.

Ben benieuwd waar je op uit gaat komen!

2 likes

Ja en te veilige badkamers vind ik vaak lelijk… heb echt iets van 200 huizen bekeken op funda die vrij nieuw zijn om te kijken wat voor badkamers mensen hebben om inspiratie op te doen. Nou zóveel mensen hebben alles grijs. Echt enorm saai.
Kies gewoon íéts. Het is ook leuk om naar hele luxe badkamer winkels te gaan om inspiratie op te doen. Bij ons in de buurt heb je de eerste kamer. Dat zit in Hoevelaken en daar hebben ze echt vanalles. Uiteindelijk zijn wij daar te saai voor maar leuk om gezien te hebben.

7 likes

Bedankt voor alle input over de kleuren voor schuur en schutting!
Vanochtend hebben we deze kleuren uitgezocht bij gamma.

Ik heb er echt zin in dat alles er vrolijk uit gaat zien :grin:
(Maar eerst nog het saaie gedeelte van ontvetten, schuren en grondverven).

27 likes

Weten jullie of je het doek van een zonnescherm zoals dit gemakkelijk kunt (laten) vervangen? Heb m vandaag voor t eerst open en verwacht m zomers dagelijks uit te hebben (achtertuin op t zuiden met veel zon in huis) maar dit doek is zo… jaren 80 :stuck_out_tongue:

Wat voor kleur zouden jullie aanraden zodat t van binnenuit ook een beetje matcht? Gewoon wit/crème? Dat wordt maybe snel viezig met vlekjes?

17 likes

Ik vind dit eigenlijk best leuk bij de rest passen haha! Ik vind het leuk-retro ipv fout-retro

52 likes

Haha ja snap wel dat je dat zegt! Het is ook dezelfde kleurtint groen als wat ik op de muur tegenover de bank heb zitten (zie je nu niet op de foto). Ik twijfel nog teveel denk ik maar zal nog overwegen t zo te laten :nerd_face:

3 likes

ik vind het ook leuk juist zo

3 likes

Ik vind het ook totaal niet storend. Zou het gewoon zo laten als hij nog goed is.

4 likes