Interieurtopic #4

Arte Manila Spiral :slight_smile:

3 likes

Nou maar echt hoor. Ik zag gisteren mijn bank toevallig, die heb ik gekocht voor €699 5 jaar geleden en die is nu €1299. Ik zoek een nieuwe salontafel maar die zijn ook duur als je een beetje kwaliteit wil.

6 likes

Idd Arte Manila Spiral, het is zo mooi! Het behang is er nog in 2 andere kleuren! Ik hoop dat het allemaal goed gaat als we gaan behangen haha

2 likes

Ik herken en deel je struggle. Ben op zoek naar een hangend meubel van teak hout :woozy_face:

2 likes

Ode aan mijn favo tweedehandswinkel. In mijn buurt is er een makelaarsbedrijf waarbij elke zondag het kantoor wordt omgetoverd tot een tweedehands midcentury winkel, en ze hebben nu een ovale g-plan astro tafel 🥹 mijn droom salontafel. Past helaas niet in mijn ruimte.
image

Had een maand geleden een myers salontafel daar aangeschaft, de helft van de prijs wat ik op Etsy etc. zie en in betere conditie

Het is een kleine winkel en niet heel veel turnover dus ik zie vaak dezelfde dingen, maar het kost me wel wat moeite om niet eventjes er naartoe te wandelen op zondag en met iets thuis te komen. Kan niet wachten tot ik langer op 1 plek zit (kan zijn dat ik in september moet verhuizen) en grotere meubelen aan kan schaffen (en dingen van dit appartement kan laten, eigen bank uitzoeken en zo).

14 likes

:open_mouth: waar is dit?

2 likes

Engeland! Ik merk dat waar ik woon je echt heel goed tweedehands interieur kan shoppen 🥹

6 likes

Maar sowieso, ik gebruik de kraan/wasbak echt tig keer per dag. Handen wassen, even glaasje water, theewater opzetten, vieze vaat laten weken etc.
Kan me wel voorstellen dat het mooi is als de deuren dicht zijn, maar ik zou ze te vaak moeten openen en sluiten.

13 likes

Precies dit. Flesje water vullen, fruit afspoelen, water in koffieautomaat. Bij mij zouden de deuren toch altijd open staan.

6 likes

Ik vind het wel heel mooi en rustig. Ik denk dat het ook wel zou wennen, ik bedoel; de koelkast heeft ook een deur maar daar laat ik mij ook niet door tegenhouden haha.

15 likes

Ik heb onlangs een huis gekocht en kan maar niet bedenken wat voor gordijnen ik wil. Maar er moet dus wel snel wat komen want heb nu niets voor de ramen. Ik heb een eikenhouten vloer en witte muren. Ik neig op het moment naar zwart (met een reliëf erin, dus niet helemaal glad) maar ben bang dat dat te zwart wordt als de gordijnen dicht zijn. Ik kan op pinterest maar weinig inspiratie vinden als ik op gordijnen zoek. Iemand wellicht een idee?

2 likes

Ik zou nooit zwarte gordijnen nemen, maar je moet voor advies denk even wat meer zeggen over wat je nog meer mooi vindt

10 likes

Dan plak je even van die Ikea plissé gordijntjes erop, gordijnen zijn hartstikke duur dus zoek ze lekker op je gemak uit!

6 likes

Ik vind dat lastig om te verwoorden, ik ben niet zo goed in interieurzaken ben ik bang. Maar ik hou van een wat meer minimalistische inrichting. Vooral de combinatie hout met wit vind ik mooi. Maar als ik dan ook nog witte gordijnen neem wordt het wellicht wat te steriel. En als ik kies voor beige oid wordt het zo’n beige huis waar ik absoluut niet van hou.

Dit is een plaatje van Pinterest maar dit is ongeveer de kleur eiken die ik heb (en muren heb ik laten stucen en laten spuiten in RAL 9016).

2 likes

Je kan bij Veneta gratis staaltjes opvragen van hun stoffen, ze hebben echt veel in allerlei kleuren, stofsoorten, diktes, etc. Misschien kun je van alles wat nemen en dan kijken wat je het meest aanspreekt. Ik vond het heel fijn om de staaltjes i.c.m. de vloer en muurkleuren te zien en ook om de mate van lichtdoorlatendheid in huis te zien.

2 likes

Ah ja dat is wel een goed idee idd, dankjewel!

@LaPetiteRobeNoire ah ik had dus al wel staaltjes van Veneta besteld maar had geen idee dat ze ook een inmeetservice hadden! Ik ga gelijk wat inplannen.

4 likes

Ik heb op de slaapkamer zwarte gordijnen, velvet, en ik vind het daar heel mooi staan. Echt blij mee! Muren zijn wit en taupe, vloer is ook licht. Heb ze van Veneta.

Edit: voor in de woonkamer zou ik dit te zwaar vinden trouwens, in de slaapkamer vind ik dat wel prettig.

4 likes

Voor de woonkamer zou ik iets linnen achtigs nemen, ook met een donkere kleur ziet het er dan nog luchtig uit.

Mocht je een gekleurd gordijn willen zou ik groen doen, dat kleurt ook mooi met wit en eiken en geeft een natuurlijke uitstraling.

4 likes

Ik kan Ilumio ook aanbevelen naast Veneta. Ik heb ze allebei laten komen en Ilumio is wel echt veeeeel goedkoper dan Veneta. Ik vond van Veneta de jaloezieën mooier, maar vond dat Ilumio mooiere stoffen had voor de gordijnen, dus die hebben we daar gehaald. Scheelde echt enorm in prijs met de gordijnen van Veneta.

4 likes

Ik heb naar linnen gekeken, de gemêleerde kleuren spreken me wel aan maar het staat me tegen dat het zo kreukelig eruit ziet.

Edit: dit was bij Leen Bakker en Kwantum. Zouden jullie daar überhaupt kijken voor gordijnen? Of is Veneta dan echt een ander level qua materialen en stijlen?

1 like