Interieurtopic #4

Ik zou in zo’n geval een grove stof nemen in een neutrale kleur: grijs of toch beige. Muren kun je nog van kleur veranderen, gordijnen zijn om te veranderen direct een stuk prijziger. Of houten/aluminium jaloezieën?

Het gevaar met zwart is dat je een blok in je woonkamer krijgt en het licht in je woning verliest. In ons vorige huis hadden we ook een eikkleur vloer en ral 9016 muren in combi met ivoorgrijze overgordijnen. Stond heel mooi. Was wel een kleurrijke woonkamer.

4 likes

Ik heb de inbetweens van Kwanrum, ook echt prima! Rest is allemaal Veneta, maar dat was ook wel een keuze uit gemak hoor. Bij Kwantum etc moet je alles zelf meten, zag ik alweer helemaal fout gaan haha!

2 likes

Ik hou zelf verder ook wel van kleurrijk hoor, maar liever qua kunst en bloemen en eventueel een meubelstuk. De vloer, muren en gordijnen hou ik liever wat rustiger en ik zie mezelf niet snel een muur een andere kleur dan wit verven.

2 likes

Misschien een grijstint? Minder hard en donker dan zwart, maar meer contrast met de vloer en muren vergeleken met wit of beige.

3 likes

Wat mij betreft moet je vooral kiezen voor hetgeen je het mooiste vindt (mits het betaalbaar is natuurlijk). Ik heb in de woonkamer duettes van Luxaflex en in de keuken van een goedkoper merk en ik heb achteraf wel spijt dat we daar niet voor Luxaflex hebben gekozen. Je merkt daarin wel verschil qua ophangsysteem, stof etc.

Dus als je de gordijnen van Kwantum mooier vindt dan die van Veneta (of een ander merk), vooral doen!

1 like

Dan zou ik zeker niet bang zijn om witte of zandkleurige gordijnen te nemen. De rest van je interieur bepaalt of het een beige huis wordt. Hier zandkleurige linnen gordijnen van Karwei. Absoluut geen kreuken, zeker geen beige interieur (ook eikenhouten vloer en 9016 muren).

3 likes

Ik heb ook gordijnen van Kwantum en ben er heel blij mee

2 likes

Heeft iemand ervaring met de banken van Table du Sud? En dan specifiek deze bank?

Of is er iemand met zo’n zelfde soort bank van een ander merk? Ik vind de uitstraling namelijk heel tof, maar ik kan een bank kwijt van maximaal 268 cm en deze is “maar” 250 cm.

Tips zijn welkom!

2 likes

Collega van mij heeft een bank van Table du Sud en hij is heel ontevreden. Kussens zakten heel snel uit, moeilijk met retourneren/ruilen etc. Uiteindelijk is het na veel contact en gedoe wel opgelost, maar uiteindelijk is het een dure bank van slechte kwaliteit

Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met de Mare bank van artifort? Deze dus

2 likes

ik ken dat model specifiek niet echt maar artifort is in het algemeen wel heel goed qua stofferingen en zitcomfort

3 likes

Ja, dat dacht ik dus ook,zo staat het ook beschreven maar we hebben deze banken nu nog geen jaar en het voelt of het nu al doorzakt op de plek waar we meestal zitten, is ook zachter. Valt me erg tegen voor deze toch aardig prijzige banken.Hiervoor jarenlang gelderland 4800 banken gehad daarvan bleef de zit prima.

3 likes

hmm dat verbaasd me wel, ik heb enkel maar goeds over hen gehoord maar er zelf nooit iets van gehad of verkocht. Heb je al contact opgenomen met de winkel waar je het gekocht hebt?

1 like

Nee, nog niet. Misschien toch maar eens doen eerdaags. Was benieuwd of er meer mensen met dezelfde ervaring zijn

1 like

Als je een bank met zo’n prijskaartje koopt hoef je echt niet eerst te checken of dit normaal is (sowieso niet eigenlijk). Zou direct bellen.

4 likes

Ik heb ook meubels van artifort en die zijn nu al zeker 25 jaar oud en veel gebruikt (van m’n oma geweest) maar echt nergens doorgezakt. Bellen!

1 like

Het is niet dat het echt doorgezakt is maar het is meer dat het zo voelt. We hadden deze banken mede gekocht om de stevige zit en dat is nu op die plek niet meer. Maar ik ga het melden en kijken wat ze er van zeggen. Dank voor de reacties

1 like

Ik heb in between Guus van kwantum en vind ik erg mooi! Kwantum heeft tegenwoordig ook een Veneta-achtige dienst. Dan komen ze thuis meten en adviseren.

1 like

Hebben jullie tips om zo’n woonkamer in te richten?
De ruimte voorin is vrij klein, ik zat daar zelf denken om de eethoek te plaatsen.
Maar een gezellige zithoek kom ik zelf niet helemaal uit. De woonkamer heeft en suite deuren en twee inbouwkasten, halverwege. Dat blok aan de rechterkant is een schouw van een openhaard die ik ook graag zou laten zitten. Ben er zelf niet helemaal uit wat handig is om bijv een tv te plaatsen.
Ben benieuwd of iemand inzichten heeft, haha.

5 likes

Er is neem ik aan een doorgang tussen de keuken en de woonkamer hè? Dat witte blokje op de foto? Ik snap het niet helemaal i.c.m. de deur van de trap naar de keuken haha.

Wel lastig denk ik om in het grote gedeelte echt een zithoek te maken, omdat er veel deuren in zitten en die schouw. Ik hou zelf heel erg van “geborgenheid” haha dus ik zou juist in dat kleine gedeelte de woonkamer doen! Zithoek + tv in ieder geval, verder niet zo veel.

Evt andere dingen die in de woonkamer staan zoals boekenkasten kun je misschien wel kwijt in het grote gedeelte, waar ik een eetkamer van zou maken. Vind dat de vorm zich daar ook heel mooi voor leent! Misschien heb je naast de schouw dan nog ruimte voor een luie stoel om in te lezen ofzo.

1 like