Interieurtopic #4

Die deur naar de keuken is een kelderkast! En dat witte blokje is idd de doorgang naar de keuken.

Ja misschien is het idd wel beter om om te draaien, vraag me alleen wel af of dat kleine niet net te klein is voor een bankje oid. Maar die kuie stoel naast de schouw is wel een heel goed idee inderdaad!

3 likes

Moet wel kunnen denk ik! Ik heb bijv zelf een 2,5-zits-bank van 1,90 breed en zoiets kun je al kwijt tegen de muur, of een hoekbank misschien? Weet niet of dat raam aan de voorzijde tot aan de grond is en of je daar wat voorlangs wil zetten of niet

2 likes

Misschien een grote hoekbank midden in de grote woonkamer. En dan een staande tv op pootjes schuin in de tegenovergesteld hoek. Je hebt van die hele designy pootjes dat het net lijkt of het een schilderij is en dan met een Samsung the frame erop oid. Die kan je dan ev ook verplaatsen. Als je lekker zelf in de hoek zit dan kijkt het prima. Zelf geen tv bij de bank omdat ik mijn huis er niet omheen wil bouwen, maar als het niet anders kon zou ik voor zo’n knappe tv wel een uitzondering maken.

2 likes

Met hoeveel mensen wil je zitten/eten?

2 likes

Mijn huis heeft 1 op 1 dezelfde indeling en ik heb er voor gekozen om in het voorkamertje mijn tv hoekje te doen. De knusheid vind ik er heel gezellig en tevens is de grote kamer fijn om mensen te ontvangen en aan tafel te zitten met elkaar. Ik had teveel deuren in die grote kamer om de bank fijn de positioneren.

Zelf heb ik ook wel lang moeten nadenken hoe ik wat wilde, maar ik ben uiteindelijk wel blij met de indeling. Ik heb geaccepteerd dat er in mijn huis niet met 8 man naar het WK gekeken zal gaan worden

Hoe zit jij qua verwarmingen? Die grote kamer wordt bij mij verwarmd door de verwarmingen in de keuken en in het voorkamertje. Ik heb ook in die grote kamer een gaskachel, maar die gebruik ik niet. Ik heb gemerkt dat dat voorkamertje ideaal is om plaatselijk te verwarmen in de avond uren en dat die grote kamer enorm moeizaam warm wordt en dat dat veel gas kost! Dus wat dat betreft ben ik enorm blij dat ik ervoor gekozen heb ze om te draaien

Wat mij ik dit alles geholpen heeft is de kamers op schaal tekenen en mogelijke meubels ook op schaal tekenen + uitknippen en gewoon gaan schuiven en kijken naar opties

9 likes

Ik zou het zelf denk ik ook heel vervelend gaan vinden dat mijn eetgedeelte niet grenst aan de keuken. Dus zou als het mogelijk is inderdaad het zitgedeelte in de kleinere ruimte doen. Als je het wk wil kijken met een groep kan je altijd nog je tv in de opening naar de eetkamer schuiven haha.

5 likes

Ik zou het denk ik anderom doen, voorin, dus in de kleine ruimte, de woonkamer en achterin een hele grote eettafel zodat je echt een leefkeuken krijgt. Tegenover de schouw een mooie grote kast, lijkt me geweldig!

1 like

Ik zou het zo doen denk ik, maar vind het wel lastig inschatten qua maten dat zou je ff realistisch moeten meten of je nog genoeg doorloop hebt overal

Als je de zithoek voorin wil

Als je de eetkamer voorin wil

9 likes

Ik denk ook dat het leuker is om de bank achterin te doen. Bij mij in huis is dat ook en daardoor is dat echt een gezellige hoek en wordt de rest meer een leefruimte zeg maar.

7 likes

6 personen, dus de eettafel zal dan wel 2 m zijn, dacht ikzelf!

3 likes

Als in een gezin van zes of je wilt een eettafel voor zes? Ik zou zelf de bank en tv in de kleinere ruimte doen en de eettafel in de grotere. Dan kun je ook erg comfortabel rond de eettafel en zot je wua bank niet met al die deuren. Maar als je altijd met zes wilt kunnen zitten zou ik het omkeren om een ruimere bank te kunnen nemen en zoeken naast de kleinst mogelijke tafel of iets met ronde vormen waaraan je met zes kunt zitten. Want een eettafel voor zes past op zich prima in de kleine ruimte, maar als je er standaard met zes aanzit denk ik dat het wel lekker is om zoveel mogelijk ruimte rondom te hebben (kun je ook achter iemand langslopen etc).

3 likes

Ik ga verhuizen en heb voor het eerst in m’n leven ruimte voor een bank!! En ben zojuist verliefd geworden op deze :heart_eyes: of het handig is om een paarse bank te kopen weet ik niet (van Wehkamp)

Maar goed eerst maar eens verhuizen

116 likes

Gewoon doen

18 likes

Ja!

2 likes

Ja love it!!!

3 likes

Heel mooi! Maar zit ie wel lekker?

3 likes

Oh wat grappig ik dacht dat mensen dit echt lelijk zouden vinden

Ja dat is een goede vraag. De reviews zeggen van wel maar ja :woman_shrugging:t3:

5 likes

Ohhhh ik vind hem echt super! :heart_decoration:

3 likes

Vind dat altijd eng met banken die je niet kunt proefzitten, het gedoe van een bank terugsturen is ook irritant. Hij ziet er wel vrij stevig uit qua zitcomfort!

9 likes

Prachtig! laat je weten of die goed zit?

2 likes